PDA

View Full Version : Boss ME - 50



Nicolaas
2 april 2007, 22:30
Ik ben opzoek naar wat effecten, nu kan je ze natuurlijk allemaal los kopen voor ong. 100 per stuk. Maar nu zag ik de boss ME - 50 nu d8 ik hier zit ong. alles in wat ik nodig heb. Maar is het ook echt wat. Of blijft het bij 3 standjes delay, en 1 standje flanger oid?

Mijn vraag is het een goed ding en waar voor je geld?

vulvasonic
2 april 2007, 22:33
Ik vind van wel. Het ligt er een beetje aan wat je wilt, maar het ding is goed zat, stevig en je hebt de belangrijkste effecten aan boord. En voor het geld hoef je 'm niet te laten liggen.

hendrix2
2 april 2007, 22:46
Ik heb hem en ben er relatief tevreden over.
De effecten zijn over het algemeen erg goed en bruikbaar.
Veel mensen zeiken over de distortions die erin zitten, maar ik vind sommige erg bruikbaar.
De Bluesdriver die erin zit gebruik ik erg veel en ook de Guv'nor. Beide redelijk goede distortions, de andere distortions zijn ook wel ok vind ik.
Verder zitten er wel nog wat leuke dingetjes op.
Alleen: de 30 voorgeprogrammeerde 'sounds' zijn echt ruk. Alle 30 vervangen door eigen gemaakte sounds!.

Minpunt: de wah is niet zo goed. erg flauw zelf.

EuroCinema
3 april 2007, 10:31
Mijn vader heeft er een en ik ben er regelmatig jaloers op. De Rat klinkt verdomd veel als een echte en de Blues Driver volgens mij ook. Lekker handzaam en praktisch ook. Ik las dat Chris Standring (misschien niet jouw ding, maar wel een topgitarist in zijn genre) zelfs al zijn pedalen thuis laat en tourt met een ME-50.
(http://www.chrisstandring.com/guitarists_only.html)

hendrix2
3 april 2007, 10:49
Mijn vader heeft er een en ik ben er regelmatig jaloers op. De Rat klinkt verdomd veel als een echte en de Blues Driver volgens mij ook. Lekker handzaam en praktisch ook. Ik las dat Chris Standring (misschien niet jouw ding, maar wel een topgitarist in zijn genre) zelfs al zijn pedalen thuis laat en tourt met een ME-50.
(http://www.chrisstandring.com/guitarists_only.html)
Ik vind die rat niet echt als de echte klinken, gebruik namelijk dikwijls de echte voor mijn distortions, maar de rat op de ME50 is in ieder geval een erg goede distortion. Hij gaat iets zwaarder dan de echte proco rat.
De bluesdriver komt inderdaad aardig in de buurt!