PDA

View Full Version : versterker 110v laten spelen op omvormer 220v-110v



roryv
2 april 2007, 21:34
ik heb een fender super reverb '67 uit amerika meegenomen maar die werkt dus alleen op 110/115 volt. kan ik 'm zonder problemen laten werken op een 220-110 trafo/omvormer. of moet ik er een andere trafo in laten bouwen ??

Mr.Jay
2 april 2007, 21:56
ik heb een fender super reverb '67 uit amerika meegenomen maar die werkt dus alleen op 110/115 volt. kan ik 'm zonder problemen laten werken op een 220-110 trafo/omvormer. of moet ik er een andere trafo in laten bouwen ??

Ik gebruik al jaren omvormers voor mijn US-amps, o.a. ook een SR.
geen probleem. Neem een minimaal 300WATT exemplaar.
O ja, en vergeet em nooit.
Ik zou geen andere PT in een vintage zetten als het niet noodzakelijk is.

JaY

roryv
2 april 2007, 22:04
bedankt voor je reaktie ... wie verkoopt die dingen .

Mr.Jay
2 april 2007, 22:56
bedankt voor je reaktie ... wie verkoopt die dingen .

www.hissink.nl

hier heb ik er wel es gekocht.

JaY

pimmetje
3 april 2007, 10:59
Het enige nadeel is alleen vaak aarding.
Nu kan dat natuurlijk ook wel anders opgelost worden, bijvoorbeeld door de trafo die er nu in zit te aarden. Maar het kan voor mij toch wel een reden zijn om er een nieuwe PT in te zetten.

Een nieuwe europese PT schijnt toch nog net wat veiliger te zijn dan een ouwe amerikaanse :D.
Uiteraard het origineel wel bewaren...

Mr.Jay
3 april 2007, 11:10
Het enige nadeel is alleen vaak aarding.
Nu kan dat natuurlijk ook wel anders opgelost worden, bijvoorbeeld door de trafo die er nu in zit te aarden. Maar het kan voor mij toch wel een reden zijn om er een nieuwe PT in te zetten.
Een nieuwe europese PT schijnt toch nog net wat veiliger te zijn dan een ouwe amerikaanse :D.Uiteraard het origineel wel bewaren...

Onzin ! Je moet uiteraard wel even checken of die US-amp geaard is, anders even nieuw ( geaard!) US-snoer monteren, kost een drol.
Dan gewoon zo'n omvormer kopen, 5 tientjes of zo ( ook geaard ) en huppakee. Je kunt die zelfs nog achterin je SUperReverb leggen, die van 300W is geeneens zo groot.
Een ouwe US-PT onveilig????? BS dus.

JaY

pimmetje
3 april 2007, 12:03
Een ouwe US-PT onveilig????? BS dus.
OK, moet ik m'n amp-dokter maar minder vertrouwen :D
Zal 'm nog 's aan de tand voelen hierover... was namelijk zelf net van plan een trafo'tje (mede) om die reden te laten vervangen.

Zit net wel te denken dat die trafo bij mij nog een kwart eeuwtje ouder is dan de amp waar we 't hier over hebben... misschien dat 't verhaal van mijn vaste amp-techneut dan wél klopt. Maar da's al wat te veel off-topic :D

roryv
3 april 2007, 22:01
www.hissink.nl

hier heb ik er wel es gekocht.

JaY

staan er meerdere op hun site , weet je misschien ook welke je gebruikt ?

Mr.Jay
4 april 2007, 10:35
staan er meerdere op hun site , weet je misschien ook welke je gebruikt ?

Heb 'n 300W en 500W versie. Let er alleen goe dop of ze geaard netsnoer hebben. Heb er ook es gewoon een hier in de Electronicawinkel gekocht.