PDA

View Full Version : Lengte kabels



Rude Perception
2 april 2007, 20:00
Hoe lange kabels gebruiken jullie op het podium?
Ik gebruik nu 2x6 meter (gitaar-->pedalen, pedalen-->versterker), maar ik wil m'n loop gaan gebruiken (gitaar-->pedalen-->versterker-->pedalen-->versterker). Maar dan zou ik 4x6=24 meter moeten gebruiken. Ik heb zelf het idee dat 6 meter tenminste ruim voldoende is, ook als ik een keertje op een groter podium sta.
Ik vraag me alleen af of 24 meter niet zo veel is dat er signaalverlies gaat optreden? Tot nu toe heb ik altijd over gehad, maar een iets groter podium, 4 meter is te kort denk ik?
Daarom deze vraag: Hoeveel meter kabel gebruiken jullie?

rscalex
2 april 2007, 20:18
ik gebruik ook 4x6m
3 of 4 meter vind ik echt te kort
een beetje signaalverlies zal je altijd wel hebben maar mits gebruik van kwaliteitskabels valt dat best mee

artnaz
2 april 2007, 20:18
Ik heb precies zoals jij: 4 x 6 meter. Signaalverlies valt behoorlijk mee bij mij. Ik hoor het in ieder geval nauwelijks, hooguit ietsiepietsie minder sustain...

B_2_the_a
3 april 2007, 11:26
BUFFAH!! :P en goeie kabels

artnaz
3 april 2007, 12:00
Jij met je Buffah altijd...:D

(heb het nog steeds niet geprobeerd trouwens)

B_2_the_a
3 april 2007, 12:25
BUFFAH

achjah

Nellyrocks
3 april 2007, 13:59
Klopt het nou dat een stemapparaatje van Boss, die witte, ook als buffah werkt?

Dat begreep ik iig.

Ik heb namelijk met 4x6 meter iets aan toonverlies maar niet minder als ik mijn tuner oversla in de chain.

Grooveyard21
3 april 2007, 15:18
jup die boss tuner werkt ook als buffer.

en inderdaad een buffer is de oplossing voor lange kabellengtes.

Nellyrocks
3 april 2007, 16:54
Ttrouwens. Een buffer kan misschien voor een gedeelte de oplossing zijn maar ik zie vaak genoeg mensen die duizenden euro's hebben uitgegeven aan versterkers, gitaren en effecten, en dat vervolgens met elkaar verbinden met €10,- snoertjes. Dat is toch wel de manier of je geluid te verkloten.

Volgens mij door veel mensen nog steeds een heel erg onderschat iets. Goede snoeren.

B_2_the_a
3 april 2007, 17:29
goeie snoeren (ook schoonmaken!!)
goeie buffer
en veel bier :P ownee wacht :P

DeiDRagonas
4 april 2007, 09:52
lol... veel bier is een hele goeie! Valt het signaalverlies ook veel minder op!

Valoosj
4 april 2007, 12:17
shit, ik moet dus echt iets gaan doen aan mn kabels :sneaky:

ik ga van gitaar (4,5 m) effecte (6m) amp (5m) fx loop (5m) amp (5m) talkbox (5m) cabinet

totaal van 30m kabel, met dan nog de kleine rommel kabeltjes tss de effecten.
wat kan je mij aanraden te doen? ik heb al veel gehoord over George kabels fzo. maar dat is voor tss de effecten. ik heb 1 planet waves kabel, maar ik haat die om te gebruiken tss gitaar en effecte, want da ding krult enorm hard.
ge kabels tss gitaar en effecten kostten me iets van 20 euro t stuk. zouden dit goeie zijn?

B_2_the_a
4 april 2007, 13:03
wat in je fx loopt hangt is als het goed is al gebuffert!

Nellyrocks
4 april 2007, 14:00
goeie snoeren (ook schoonmaken!!)

Schoonmaken?

Hoe maak je je snoeren schoon?

Ik neem aan dat dat niet om de buitenkant gaat.

artnaz
4 april 2007, 16:28
Ja, hoezo is de loop gebuffert?
En wat bedoel je met kabels schoonmaken? De contacten vetvrij houden ofzo?

B_2_the_a
4 april 2007, 17:43
het is al gebuffert omdat het door je preamp is gegaan :)


En je moet je pluggen schoonmaken, tip van dhr cornish in de gitarist van een jaartje terug :) Nickel wordt vies en verliest kwaliteit enzo :)