PDA

View Full Version : Vervanging versterker of niet?



Damius
2 april 2007, 19:36
Hoi,

Ik zit alsnog met het volgende dilemma, komt ie!

Ik heb mezelf een prachtige LP Studio kunnen bemachtigen, alleen heb ik nu een Ibanez RG270 DX (als 2e gitaar) en een Line 6 Spider (50 Watts, 1x12") versterker. Nou is mijn punt, zou ik beter een buizenversterker (2e hands ga ik vanuit) en mijn oude gitaar en versterker verkopen, of niet? Mijn budget is na de aankoop van mijn Gibson niet hoog genoeg om slechts één van de twee te verkopen en dan een nieuwe versterker aan te schaffen.

Nadelen van mijn Ibanez: mede door de floyd roce ontstemt hij relatief erg snel, en ook qua funky stijlen etc. klinkt mijn Gibson nog beter (ondanks zijn humbuckers en dikkere snaren).

Voordelen van mijn Ibanez: het is handig als 2e gitaar bij bijvoorbeeld optredens in andere stemmingen, als mijn Gibson iets overkomt en hij moet worden terug gestuurd zit ik een tijd zonder gitaar (niet dat ik daar vanuit ga :P).

Nadelen van mijn Line 6 Spider: Buizenversterkers worden uitermate aangeraden voor LP's, en mijn Line 6 heeft slechts een digitale nabootsing van alles, dus heeft (net) niet de sound die ik wil bereiken.

Voordelen van mijn Line 6 Spider: hij heeft vele verschillende soorten sounds, aangezien het digitaal is. En de buizen hoeven niet vervangen te worden.

Dank je!




Even ter visualisatie:
http://www.freewebs.com/shorelinelive/gitaar2.JPG

Magic Bean
2 april 2007, 19:51
Ik zou die amp en gitaar bij elkaar verkopen aan iemand die net start ofzo. En dan een JCM800 of Laney LC15 combo kopen o.i.d. (zie marktplaats)
Met die Metal Zone kan je altijd nog uit de voeten, dus die houden.
Let wel: Buizen gaan achterlijk hard. Zo'n JCM800 combo krijg je echt niet verder dan 1,5-2 thuis.
Dus misschien kijken naar kleinere buizenbakken als epi valve jr, ibanez valbee of laney lc15.
Als je van plan bent om ook in een band te spelen kan je misschien kijken naar wat hogere wattages

ExRxIxC
2 april 2007, 20:00
Zo'n JCM800 combo krijg je echt niet verder dan 1,5-2 thuis.


:mad: leg mij nou eens uit hoe je bij een draai knopje zonder schaalverdeling kan zien waar de 1,5, de 2 of weet ik veel wat zit!?! ><

Rude Perception
2 april 2007, 20:01
Kan je niet even wachten tot je iets meer geld hebt, en dan die metalzone en spider verkopen? Ik men namelijk van mening dat een goede distortion bijna per defenitie uit een (buizen)versterker moet komen en niet uit een pedaal.

Damius
2 april 2007, 20:10
Kan je niet even wachten tot je iets meer geld hebt, en dan die metalzone en spider verkopen? Ik men namelijk van mening dat een goede distortion bijna per defenitie uit een (buizen)versterker moet komen en niet uit een pedaal.

Ja, maar ik repeteer met één van mijn bands ook in een repetitie ruimte waar een uitermate slechte distortion op de versterker zit, en ik ben eigenlijk ook zeer tevreden met de Metalzone. Die wil ik dan liever ook nog niet kwijt.

DarknessAwaits
2 april 2007, 20:36
Even ter visualisatie:
http://www.freewebs.com/shorelinelive/gitaar2.JPG

Een speaker (grote magneet) op je pc leggen is geen goed idee. Maar dat even terzijde.

Ik zou de gitaar houden omdat het zoals je zegt toch altijd handig is als backup en wie weet zoek je na een tijdje juist wel iets wat de Ibanez wel heeft en de LP niet. Versterker zou ik verkopen, maar dan alleen als je je toekomstige versterker voor meer dan thuis wilt gebruiken. Daarvoor vind ik buizenversterkers (Epi valve jr. en constorten uitgesloten) toch iets te duur.

sickpunk
2 april 2007, 20:41
wat je moet doen..... sja het gene waar jij je goed bijvoeld, je kan nogal spijt krijgen van verkopen ;)

ow en dit is A) geen zware magneet en B) je schijven zitten compleet onderaan in de kast, dus hier ga je echt nooit wat van merken hoor...

no 1 hops
2 april 2007, 20:58
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=89674


leuke klein buizenbakje word hier besproken.

DarknessAwaits
2 april 2007, 21:27
ow en dit is A) geen zware magneet en B) je schijven zitten compleet onderaan in de kast, dus hier ga je echt nooit wat van merken hoor...

De schijven zitten er inderdaad niet rechtstreeks onder, maar voor de veiligheid zou ik het toch niet doen. Je zit toch met een magnetisch veld maar of het van invloed is/zal zijn...

bert k
2 april 2007, 21:36
En een speaker pal ernaast... :D


Maar ik verplaats hem naar Moderne versterkers.

Damius
2 april 2007, 22:14
De schijven zitten er inderdaad niet rechtstreeks onder, maar voor de veiligheid zou ik het toch niet doen. Je zit toch met een magnetisch veld maar of het van invloed is/zal zijn...

Nouja, met de behuizing om de speaker én de case van mijn computer zelf ben ik niet echt bang voor complicaties. Daar komt bij dat het nu toch al 2 à 3 jaar goed gaat.



En een speaker pal ernaast...


Maar ik verplaats hem naar Moderne versterkers.
Die stond er slechts naast voor de foto :p

BB-G
3 april 2007, 00:11
Koop je om te beginnen een Epi Valve Junior (of namaak) en begin daar mee, dan kan je je ander materiaal waarschijnlijk allemaal behouden en kan je later nog zien wat je er mee aanvangt. Ik heb zelf een Marshall JCM600 en ga volgende week ook een Epi Valve Junior halen omdat 't ding gewoon te luid is als je 't natuurlijk wil oversturen. Die 150€ (zeer ruim genomen) zullen er na de aankoop van je LP nog wel afkunnen denk 'k. (en anders een maandje sparen)

Als je die spider weg moest doen heb 'k stiekem wel intresse om er m'n Variax door m'n POD XTL eens op los te laten.

Damius
3 april 2007, 07:16
Koop je om te beginnen een Epi Valve Junior (of namaak) en begin daar mee, dan kan je je ander materiaal waarschijnlijk allemaal behouden en kan je later nog zien wat je er mee aanvangt. Ik heb zelf een Marshall JCM600 en ga volgende week ook een Epi Valve Junior halen omdat 't ding gewoon te luid is als je 't natuurlijk wil oversturen. Die 150€ (zeer ruim genomen) zullen er na de aankoop van je LP nog wel afkunnen denk 'k. (en anders een maandje sparen)

Als je die spider weg moest doen heb 'k stiekem wel intresse om er m'n Variax door m'n POD XTL eens op los te laten.

Ik heb je een PM gestuurd.