PDA

View Full Version : Na jaren te bassen wil ik ook gitaarspelen...



kuk
2 april 2007, 19:14
Hallo,
ik ben nieuw hier en ben een bassist(speel ongeveer een 8 jaar bas).
Ik lag al een tijdje met mezelf in de knoop om toch ook gitaar te leren spelen,maar het kwam ermaar niet van...tot ik nu eindelijk beslist heb om toch eraan te beginnen.
Mijn bassen zijn voornamelijk fenders(jazz en prec.),zodat mijn keuze van gitaar idem zal zijn alleen weet ik niet zo de grote verschillen qua sound van een tele/strat....helpen jullie me effen?
Gegroet ,Kurt Bredene

The Mess
2 april 2007, 19:49
Kwestie van smaak, gewoon uitproberen zou ik zeggen ;)

Sjel
2 april 2007, 20:19
Welkom in de wereld van de zes snaren!!!

Welke gitaar je best kiest hangt in grote mate af van de muziekstijl die je wil gaan spelen (voor het echt zware werk, zoek je misschien beter een gitaar met humbuckers). Om je een idee te geven van de verschillen tussen Strat en Tele. Een strat is iets meer allround, een tele heeft een heel typische sound (nogal scherp, bijterig). Je houdt ervan of niet... . Uiteindelijk is ook de versterker een belangrijke factor die je sound zal bepalen. Inderdaad best eens een winkel binnenstappen en de verschillende modellen een beetje testen (ook de versterkers).

Hector_Tsolodimos
2 april 2007, 20:26
Hallo,
ik ben nieuw hier en ben een bassist(speel ongeveer een 8 jaar bas).
Ik lag al een tijdje met mezelf in de knoop om toch ook gitaar te leren spelen,maar het kwam ermaar niet van...tot ik nu eindelijk beslist heb om toch eraan te beginnen.
Mijn bassen zijn voornamelijk fenders(jazz en prec.),zodat mijn keuze van gitaar idem zal zijn alleen weet ik niet zo de grote verschillen qua sound van een tele/strat....helpen jullie me effen?
Gegroet ,Kurt Bredene
je zegt toch zelf al wat je wilt?
als als je dus meerder Fender's hebt, zul je vast ook wel het verschil tussen Mexico, Japan en USA kennen
dus..

kuk
2 april 2007, 20:33
Alvast bedankt voor de binnenkomende info...inderdaad welkom bij de 6 snaren ipv de 4 snaren wereld....
KURT

kuk
4 april 2007, 19:48
Voila,een telecaster besteld en een vox-amp.
Grtz Kurt

Madcow
4 april 2007, 19:51
Dat gaat snel :satisfie:
Btw over telecasters gesproken.
Iemand bekent met deze bruggen?
http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar,_non-trem_tailpieces/1/Hipshot_Trilogy_Bridges/Pictures.html#details

Jimwoud
4 april 2007, 20:08
Voila,een telecaster besteld en een vox-amp.
Grtz Kurt
Wat heb je besteld?

Luke-wannabe
4 april 2007, 20:08
Voila,een telecaster besteld en een vox-amp.
Grtz Kurt
Gelukkig geen Gibson, want die worden tegenwoordig in China gemaakt heb ik van Vampi gehoord!

Brammibal
4 april 2007, 20:10
Hahaha. Godverdomme!

Luke-wannabe
4 april 2007, 20:11
:seriousf:

kuk
4 april 2007, 20:22
Wat een leuke bende hier zeg......
Ik zie een gitaar graag van VER vandaar de telecaster(hahahahaha).

LaurentB
4 april 2007, 21:03
Voila,een telecaster besteld en een vox-amp.
Grtz Kurt

Het is wel verplicht foto's te plaatsen hè, na het publiekelijk aankondigen van nieuwe aankopen. Anders ga je gestalkt worden door Gitaarnetforumleden die een glimp van je nieuwe aanwinst op willen vangen.

Danny_Hungar
5 april 2007, 15:48
Gelukkig geen Gibson, want die worden tegenwoordig in China gemaakt heb ik van Vampi gehoord!

Wat een klets...Gibsons worden absoluut niet in China gemaakt.

Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar gelijk heeft die persoon in ieder geval niet.
Ze worden als vanouds gwoon in de USA gemaakt hoor :)

Squier4ever
5 april 2007, 21:58
Wat een klets...Gibsons worden absoluut niet in China gemaakt.

Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar gelijk heeft die persoon in ieder geval niet.
Ze worden als vanouds gwoon in de USA gemaakt hoor :)

OMG OMG OMG :o

HAP HAP HAP HAP

beter opletten jij!