PDA

View Full Version : drumcomputers



Hectische Hector
2 april 2007, 14:07
ik weet niet goed waar ik dit moet posten, dus doe ik het maar bij randapparatuur :-)

ik wil mezelf trakteren op een drumcomputer (die one-man-band moet er ooit eens komen), maar ik heb er nog nooit één van dichtbij gezien (bij the kills ong op 15m ;)).
wie hier op het forum heeft er ook één en kan me wat wegwijs maken in de dingen waar ik op moet letten bij het uitproberen van die dingen in de winkel, welke volgens jullie de beste zijn (prijs/kwaliteit), eigelijk alle kennis die jullie over drumcomputers hebben is meer dan welkom!

dank bij voorbaat! ;)

Goose
2 april 2007, 16:49
He Hector,

Ik heb zelf een Boss DR660. Is een enorm lekkere drumcomp. Waar ik destijds vooral naar keek was of hij aanslag gevoelig is, meerdere geluiden onder 1 knop kan programmeren (zodat je bij zacht aanslaan een andere klank hebt t.o.v. hard aanslaan) en tot waar de frequentie gaat. Het is namelijk wel zo dat als hij bv tot 20.000 hz gaat de bekkens vooral wat minder klinken dan bij een drumcomp die tot 22.000 hz gaat.
Op het moment gebruik ik hem eigenlijk niet meer en zit er aan te denken om hem misschien weg te doen. Aan de andere kant is het wel lekker om wat dingen uit te proberen met zo'n drumcomp bij het schrijven van nummers.

Lex.

Duyster
9 mei 2007, 13:34
Hallo,

Ik ben bassist en ik ben mijn eentonige metronoom grondig beu! Ik zou dus ook graag een drumcomputer aanschaffen dat goede drumklanken produceert en niet immens veel kost, ik denk aan rond de 200 euro...

Is er iemand met ervaring omtrent drumcomputers, ik denk dat die van Boss een stukje duurder zijn dan mijn budget en ik weet echt niet welk ander merk goede producten aflevert dus...

Alvast bedankt!

Goose
9 mei 2007, 22:37
He Duyster,

Die drumcomputer van mij kan je eventueel wel overnemen. Heb alleen op dit moment geen handleiding meer maar die is nog wel te bestellen bij Roland/Boss. Qua prijs valt hij best wel mee, doe maar een bod zou ik zeggen.... (het is een Boss DR660).

Greets Lex.

Duyster
9 mei 2007, 22:59
Ik denk dat dat moeilijk zal gaan, ik woon namelijk in Brugge (België), dus tenzij opsturen mogelijk is... Ook vind ik op de site van Roland/Boss alleen de handleiding van de Boss DR670 terug ... Heb je wat foto's, en een startbod? ->rigatho@hotmail.com

Bedankt!

Goose
9 mei 2007, 23:02
Als ik het goed heb zit Roland/Boss in belgie voor de benelux. Ze hebben de handleiding alleen in boek vorm en niet in digitale versie. Startbod......pfff even zoeken op marktplaats en ebay zou ik zeggen om een idee te krijgen.

G.G.
10 mei 2007, 09:19
ff off-topic. Ik had vroeger een internetsite in mijn favorieten staan, die je als drumcompu kon gebruiken. Ben hem kwijt, maar dat was echt super, Weet iemand hem nog?

Duyster
13 mei 2007, 03:23
Ik ben bijna zeker een BOSS DR-3 te kopen, niet veel geld maar naar 't schijnt goed! Iemand ervaringen?