PDA

View Full Version : Problemen met voeding



Valoosj
2 april 2007, 13:34
Ik installeer vandaag mijn nieuwe voeding, een 9V adaptertje, DC. ik knip het kopje eraf, ik steek de draadjes in een lusterklemmetje. aan de andere kant van dat lusterklemmetje zitten 3 kabeltjes die elk naar een effect lopen.

ik zet de amp op, krijg ik zo'n bizar fluitend geluidje. net het patroon van een sirene, maar dan in fluittoon. ik haal 1 pedaal uit de keten, het wordt erger. ik haal er nog een uit de keten, en het is weg. eender welke pedaal ik gebruik, het werkt enkel als ik slechts 1 pedaal van de 3 in de keten laat.

kan er iemand raad geven?

AutoStatic
2 april 2007, 14:26
Hé Valoosj, ik zou het stekkertje weer aansluiten op de voeding, lusterklemmetje (neem aan dat je hier een kroonsteentje mee bedoelt) wegdoen en een daisy chain kopen.

Valoosj
2 april 2007, 15:18
ik ga eerst eens proberen met er een elementje tss te plaatsen. ben de naam vergeten maar het kan 64V aan en heeft 100uF

Valoosj
2 april 2007, 15:37
ff geprobeerd met de voeding in mn tuner te steken, en vanuit de stroom output van de tuner een 2e pedaal te voeden. dit lukt ook niet! het fucking irritante geluidje blijft.

mijn grootvader heeft een uurtje naar mn adapter gekeken, en hij zei dat het echt aan de voeding lag.

het is deze die ik gebruik

http://www.ratoshop.be/images/pssmv1.jpg

Fabrikant: Velleman
Type: PSSMV1
8 verschillende DC connectors
Voedingsspanning: 110 ~ 230VAC ± 15%
Vermogen: 10W
Efficiëntie: > 80%
Uitgangsspanningen: 3, 4.5, 6, 7.5, 9, 12VDC
Uitgangsstroom: 800mA (vast) / 1.5A max.
Pluggen: 2.5mm mono, 3.5mm mono, 1.0x3.0mm, 1.35x3.5mm, 1.7x4.0mm, 2.1x5.0mm, 2.5x5.5mm, 1.5x5.5mm
Temperatuur: -10°C tot +40°C
Afmetingen: 67 x 29 x 74mm
Gewicht: 86g

AutoStatic
2 april 2007, 15:57
Ik zou een adapter gebruiken die geschikt is om pedalen mee te voeden, zoals een Ibanez AC109, Boss PSA230 of 1-Spot, en niet zo'n multi-voltage adapter. Heb je de polariteit al nagekeken? En op welk voltage staat de adapter?

Valoosj
2 april 2007, 16:00
zo dom ben ik ook niet :D

het voltage staat op 9V, en de polariteit klopt zeker.

er zou volgens mn grootvader, en madman een condensator tussen moeten.

madman
2 april 2007, 16:09
als het voltage schommelt kan het zijn dat je adapter te weinig vermogen heeft voor meerdere pedalen...

Valoosj
2 april 2007, 16:10
mja, mss ligt het daar dan aan, mn andere adapter heeft vermoge van 25W, deze maar 10W

maar dat hij dan geen 2 pedale kan voede?!

Valoosj
2 april 2007, 16:14
even naast het vermogen gekeken, zou een condensator niet helpen om de schommeling in het voltage op te lossen?

madman
2 april 2007, 16:17
even naast het vermogen gekeken, zou een condensator niet helpen om de schommeling in het voltage op te lossen?

dat kán schommelingen oplossen, maar als je geen last hebt van schommelingen als je maar één pedaal aansluit dan win je er weinig meer denk ik...

ChiefRebelAngel
2 april 2007, 16:21
die fluittoon is gewoon omdat't een geschakelde voeding is denk ik, en niet geschikt voor jou pedalen...

Geronimo
2 april 2007, 21:59
Dat zou best nog wel eens kunnen, ik laad mijn mobieltje altijd 's nachts op als ik lig te pitten en dan ligt de lader onder mijn nest in een stekkerdoos en als ik goed luister piept die ook, heel zacht. Dat lijkt mij de schakelfrequentie waardoor die voedingen zo effecient klein kunnen zijn. Misschien dat het bij die voeding van jou eruit lekt en dus die piep veroorzaakt.
Het zal dan wel een rukvoeding zijn, want ik had vroeger een ouwe (schakelende) computervoeding voor mijn pedalen en ik had nooit ergens last van.

Misschien is ie niet sterk genoeg aangezien ie het wel doet als ie maar één pedaal voedt. Lijkt me we sterk dat een paar pedalen meer dan 800 mA vreten.

Volgens mij heb je gewoon een maandagmorgen crapding

B_2_the_a
3 april 2007, 10:00
waarom kopen mensen ook altijd van die crappy adapters?

koop gewoon een one spot, ibanez adapter of boss adapter.. of een grote dikke voeding!

waarom zou je een adapter helemaal gaan lopen ombouwen? risico is groot dat er dan iets fout gaat en je pedaaltjes dood zijn!

AutoStatic
3 april 2007, 10:26
Edoch, hier een enthousiasteling: http://www.tubefreak.com/adapter.htm

Ik zou toch ook voor een adapter gaan die geschikter is voor het voeden van pedalen. Die Velleman kost €12,- zo te zien. Voor €3,- meer heb je een Ibanez AC109.

Einzeln
3 april 2007, 10:30
Weet iemand wat een one spot( schakelende voeding) anders maakt dan deze schakelende voeding?

B_2_the_a
3 april 2007, 10:33
stiller
praktischer formaat
geen gezeik met polariteiten en voltages (saves pedals)
kwaliteit/duurzaamheid

Einzeln
3 april 2007, 10:37
Formaat is gelijk. Ik bedoel wat is het technisch verschil. Het zijn beide switchmodes.

B_2_the_a
3 april 2007, 10:45
excuses, had andere adapter in mijn hoofd


grootste verschil: de one spot is stabieler

peter_heijnen
3 april 2007, 11:29
Ik heb ook een geschakelde voeding, de powerall, en had ook een keer een onbegrijpelijke fluittoon. Bleek dat ie dat deed als de gitaarkabel niet in mijn board stak. Kabel er wel in - fluittoon verdwenen.

Dirk_Hendrik
3 april 2007, 11:45
Weet iemand wat een one spot( schakelende voeding) anders maakt dan deze schakelende voeding?

Heeeey!! Eindelijk de essentiele vraag.

Met schakelend voedingen moet je meer filteren om die kutpiep kwijt te raken. Dat filteren betekent dat het ding minder vermogen kan leveren. Je moet dus een tradeoff maken tussen uitgangsstroom en uitgangrimpel (die piep dus). Nu verkoop je gemakkelijker adapters als zeklein zijn en veel vermogen leveren..... Met wat meer piep dan maar . Ik vermoed dat ze bij de 1 spots het vermogen wat hebben teruggeschroefd/ de filtering hebben versterkt, met als voordeel dat het ding stiller is.

Probleem is dat met de komst van de 1 spot mensen schakelende voedingen beginnen te kopen "want" een 1 spot ziet er ook zo uit dus wat zo het verschil dan moeten zijn...?

Geronimo
3 april 2007, 15:43
Ik heb zelf een 2A voeding gemaakt gewoon met een dikke transformator en een spanningsregelaar, en die doet het best. Simpel en effectief. Wat maakt het nou ook uit dat ie wat lomp is. Mijn superinefficiente buizenversterker is ook net zo lomp zwaar dus dat kan er dan ook nog wel bij.

Einzeln
3 april 2007, 21:44
Heeeey!! Eindelijk de essentiele vraag.

Met schakelend voedingen moet je meer filteren om die kutpiep kwijt te raken. Dat filteren betekent dat het ding minder vermogen kan leveren. Je moet dus een tradeoff maken tussen uitgangsstroom en uitgangrimpel (die piep dus). Nu verkoop je gemakkelijker adapters als zeklein zijn en veel vermogen leveren..... Met wat meer piep dan maar . Ik vermoed dat ze bij de 1 spots het vermogen wat hebben teruggeschroefd/ de filtering hebben versterkt, met als voordeel dat het ding stiller is.

Probleem is dat met de komst van de 1 spot mensen schakelende voedingen beginnen te kopen "want" een 1 spot ziet er ook zo uit dus wat zo het verschil dan moeten zijn...?

Mag ik u hartelijk bedanken. Want ik zou wellicht ooit een van die andere mensen zijn geweest. Handyman verkoopt nl labtopvoedingen(switchmodes) die rimpelvrij zouden zijn. Ik dacht fijn, veel vermogen, lekker plat dingetje. Maar ik kijk nog even verder dus.

Valoosj
5 april 2007, 17:59
vandaag weer een andere voeding gekocht, is het piepen nog erger. ik begin er zot van te worden.
kan iemand me een webwinkel tonen waar ik zo'n one spot geval kan kopen waarmee ik ZEKER geen gepiep of gekres mee krijg in mn speaker?

madman
5 april 2007, 18:28
wat voor voeding is het deze keer precies, en gebeurt er precies hetzelfde?
als er exact hetzelfde gebeurt zou het kunnen dat het niet aan de voeding ligt namelijk...

Valoosj
5 april 2007, 18:59
ipv piepen krest het nu als een varken aan het spit. met de adapter die ik al heb liggen werkt alles perfect.
geef mij dus maar zo'n one spot geval. maar waar vind ik het. en hopen dat het dan 4 e keer goeie keer is

Geronimo
5 april 2007, 23:12
Mag ik u hartelijk bedanken. Want ik zou wellicht ooit een van die andere mensen zijn geweest. Handyman verkoopt nl labtopvoedingen(switchmodes) die rimpelvrij zouden zijn. Ik dacht fijn, veel vermogen, lekker plat dingetje. Maar ik kijk nog even verder dus.

Ik denk dat het met zo'n computervoeding wel zal gaan, aangezien die wel genoeg gefilterd zullen zijn. Ik had vroeger ook een ouwe computervoeding voor mijn pedaaltjes en dat ging hartstikke goed. Niks piep.


ipv piepen krest het nu als een varken aan het spit. met de adapter die ik al heb liggen werkt alles perfect.
geef mij dus maar zo'n one spot geval. maar waar vind ik het. en hopen dat het dan 4 e keer goeie keer is

Waarom koop je dan niet gewoon zo'n standaard gereguleerd voedingkie, waarom moet het zo'n nifty schakelend geval zijn?

Valoosj
6 april 2007, 19:50
omdat ze nooit iets in huis hebben van 9V dc, altijd die schakelende zever

lifespan
29 april 2007, 00:17
Waarom blijven altijd zo ontzettend veel mensen eigenwijs aanklooien met goedkope, niet- (of heel erg slecht) gestabiliseerde voedingen? Geef een tientje meer uit en je hebt een zeer goed werkende (ja hoor, daar komen ze weer!!) Ibanez of Boss; nooit problemen mee, niet piepen, hijgen, kraken, ijlen etc etc. We geven verdorie wel graag meer geld uit voor een beter gitaarsnoer of betere (???) snaren, maar zon k*tadapter mag weer nietskosten...dom, dom, dom!

tjeabele
29 april 2007, 13:00
Is me uit het hart gegrepen. Lifespan!!

madman
29 april 2007, 13:02
We geven verdorie wel graag meer geld uit voor een beter gitaarsnoer of betere (???) snaren, maar zon k*tadapter mag weer nietskosten...dom, dom, dom!

He's got a point...