PDA

View Full Version : ibanez artist ar250



glasbier
2 april 2007, 12:23
ik denk erover om mijn fender stratocaster '62 reissue te ruilen voor een ibanez ar250.
wie kent deze gitaren?
hoe is de klank?
hoe is de bespeelbaarheid?
wat is de marktwaarde(gitaar is van 2000)?

jimihattricks
2 april 2007, 12:33
die fender 62 reissue is van USA? dus daar heb je +1000 euro voor betaald neem ik aan (of gaat het om de 60's reissue uit mexico?)..

die ar250 is nieuw voor rond de 750 te krijgen.. lijkt mij dus geen goede deal, tenzij je er geld bij krijgt..

Wimvdb
2 april 2007, 12:41
IK heb een AR300 gehad , daar ik een enorme afkeer heb van de cliche ibanezzen had ik me bij het testen ingebeeld dat het geen ibanez was... Echter was het wel een goede gitaar , lekker zwaar en tamelijk vintage achtig qua klank ( SUPER 58 pickups ). De hals was kaarsrecht op het fretboard en was dus eigelijk vrij gevoelloos om op te spelen ( ik heb graag wat relief eigelijk ). De inlays voelen ook erg plastiek uit ( Wat ze denk ik ook zijn ). De tuners waren niet al te stabiel...

glasbier
2 april 2007, 12:43
nee,mijn strat komt uit japan

glasbier
2 april 2007, 12:47
ik heb mijn strat te koop voor 495,00.
ik zoek een gitaar met humbuckers;wat is een leuke 2e hands gitaar voor dezelfde prijs(495,00)?

jimihattricks
2 april 2007, 12:51
ok dat verandert de zaak..

dan is die ar250 een leuke, doch niet supergeweldige, deal..

andere gitaren:

epiphone les paul standard + (2004+), hou je nog geld over..
epiphone les paul custom (2004+), iets duurder..

om maar eens een start te geven, er zijn nog legio(!) andere mogelijkheden, hangt ook af van wat je wil natuurlijk..

glasbier
2 april 2007, 12:55
ik heb al eens een epiphone les paul goldtop gehad,maar dat vond ik niet zoveel....

glasbier
2 april 2007, 12:56
dus je raad me die ibanez ar250 af?

jimihattricks
2 april 2007, 12:57
ik denk dat een epiphone les paul standard + (heb er zelf ook een), niet onderdoet voor een ibanez ar250.. hier de mijne:

http://img70.imageshack.us/img70/7278/stratlpuq3.jpg

die ibanez heeft wel 58 humbuckers (van ibanez) en die zijn erg ok.. bij de epiphone zou ik zelf de elementen vervangen.. maar met je budget van 500 euro is dit allemaal te doen.. succes!

nielsduursma
2 april 2007, 12:59
Ik heb zelf een Ibanez Artist AR-100 (Linkshandig model, maar ik speel rechtshandig, lang verhaal, sommige zullen het wel kennen inmiddels denk ik:D)

De klank vind ik persoonlijk geweldig! Met de volumeknop(pen) een heeeeeel klein beetje open een prachtig clean (niet dof, bijna single-coil achtig) en draai de knop(pen) open en je hebt een prachtig solo/scheur geluid. Dit zal ook wel deels aan je versterker/pedalen liggen, maar veel gitaren krijgen zo'n superdoffe klank als je de volumeknop dichtdraait.

De bespeelbaarheid vind ik ook echt goed, hals is niet te dik of te dun, hij voelt superstabiel aan (De gitaar weegt ook behoorlijk wat kilotjes).

En over de tuners heb ik niks te klagen. Ik speel elke dag wel minimaal een uur gitaar (vaak meer) en ik heb 'm deze week niet 1 keer hoeven te stemmen.

Over de waarde heb ik geen idee, het interesseert me ook niet want die van mij gaat toch nooit weg.

glasbier
2 april 2007, 13:08
ik vond bij de goldtop het fretwerk niet mooi afgewerkt;de hoge e-snaar bleef achter enkele frets steken en er wipte toen zelfs 1 fretje omhoog!

ar250artist
2 april 2007, 14:04
Ja, die ken ik wel! Ik heb een koreaanse reissue uit 2000/2001, weet ik niet precies. De bespeelbaarheid is zonder meer top, alleen wel anders als bij de strat. De hals is een vrij dun c profiel met inderdaad een superplatte toets. Het zal een kwestie van smaak zijn of dit je bevalt. Het is ieder geval de best bespeelbare gitaar die ik heb, met de strat als goede tweede. De bouwkwaliteit is zonder meer goed te noemen, netjes afgewerkt.
Over tuners en andere hardware heb ik ook niets te klagen. Wel zitten er bij mij andere pickups in dacht ik. Die voldoen prima voor zowel clean als scheur. Maar heftiger als classic rock zit er niet in, dan wordt de boel modderig.
En de looks zijn (vind ik)geweldig, net ff weer wat anders als een lp. Qua klank zit hij daar in de buurt, wellicht iets minder vet.
Van jouw strat weet ik niets, dus of dit een goede ruil is kan ik je niet zeggen.

Tot slot een fotoke
http://i17.photobucket.com/albums/b66/ar250artist/DSCF0034.jpg

Rinze
2 april 2007, 15:00
De Ibanez lijkt me niet gek, heb je al eens naar de PRS SE Customs gekeken? Die heb ik ook al een paar keer op Marktplaats voor zo'n 450 euro voorbij zien komen. Ik heb er laatst eentje bespeeld en kan wel zeggen dat ik er een behoorlijke GAS-aanval door heb opgelopen. Ik denk er sterk over om mijn Mex. Strat weg te doen en zo'n Koreaans PRS-je op de kop te tikken.

Luke-wannabe
2 april 2007, 15:06
Japanse Fender is ongetwijfeld beter..

glasbier
2 april 2007, 15:51
waarom is de japanse fender beter?

glasbier
2 april 2007, 15:57
@Rinze,
je hebt ook die Tremonti(?) modellen:zijn die ook goed?

nielsduursma
2 april 2007, 15:58
waarom is de japanse fender beter?
Dat is persoonlijk, de Fender is een compleet andere gitaar. Wat jij het lekkerst vindt klinken en spelen is in dit geval voor jou het beste.

En om even met ar250artist mee te gaan, hier mijn artist :) :
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM1150.jpg

glasbier
2 april 2007, 15:59
ziet er mooi uit!
dit is de japanse versie?

nielsduursma
2 april 2007, 16:02
ziet er mooi uit!
dit is de japanse versie?

Dankjewel.
Geen idee, ik weet dat hij uit februari 1981 komt. Op het plaatje wat over de electronica zit staat "Built by the proud craftsmen of Ibanez Japan" Dus het zou best kunnen. Geen idee waar hij anders vandaan moet komen eigenlijk :satisfie:

LaurentB
2 april 2007, 16:20
Dat is persoonlijk, de Fender is een compleet andere gitaar. Wat jij het lekkerst vindt klinken en spelen is in dit geval voor jou het beste.


Zeer juist. Ik heb een US Stratocaster en een Ibanez Musician (vergelijkbare kwaliteit als Artist, ietsjes goedkoper).
Qua bouwkwaliteit vind ik de Ibanez duidelijk beter, maar ik krijg er echt geen Stratocastergeluid uit. Het is maar net wat ik op dat moment nodig heb en in welk stemming ik ben, welke gitaar ik pak.

Rinze
2 april 2007, 18:31
@Rinze,
je hebt ook die Tremonti(?) modellen:zijn die ook goed?

Op zich wel denk ik, alleen het enige exemplaar dat ik bij Tonika heb geprobeerd had een veel te hoge topkam. Makkelijk wat aan te doen natuurlijk maar bij Tonika verkochten ze hem toch maar gewoon zonder er iets aan te doen :satisfie: . De Tremonti is helemaal van mahonie terwijl de Custom een esdoorn topje van 5mm heeft. Anyway, de Custom vond ik echt te gek, zowel qua speelgevoel als geluid. En dat met de standaard elementen.

jimihattricks
2 april 2007, 20:28
Dat is persoonlijk, de Fender is een compleet andere gitaar. Wat jij het lekkerst vindt klinken en spelen is in dit geval voor jou het beste.

En om even met ar250artist mee te gaan, hier mijn artist :) :
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM1150.jpg

kijk, DAT is het betere werk..

Rinze
2 april 2007, 21:16
Dat is persoonlijk, de Fender is een compleet andere gitaar. Wat jij het lekkerst vindt klinken en spelen is in dit geval voor jou het beste.

En om even met ar250artist mee te gaan, hier mijn artist :) :
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM1150.jpg

Een linkshandige vermomd als rechtshandige?

glasbier
2 april 2007, 21:31
maar wel mooi Rinze!

Rinze
2 april 2007, 22:32
Dat is zeker waar, maar ik dacht ineens "er klopt iets niet!"

glasbier
2 april 2007, 22:33
hihihi!!!!!

joke
3 april 2007, 07:54
ik speel nu al zo'n 20 jaar gitaar en heb ze allemaal al eens de revue laten paseren maar ben tot de conclusie gekomen dat de ibanez artist tussen 78 en 83 de beste zijn die ik ooit gehoord en bespeeld heb!
de afwerking en de sound en het smoel het zit er allemaal ,op of aan en geen dingetje teveel of te weinig!
als je rock speelt of 70's funk waarom, dan een qua kwaliteit instabiele plank als de les paul wiens prijs niet in verhouding staat tot het gebodene?
een goeie ( geen reissue) tweedehands artist scoor je al voor een bedrag rond de 700 euri dus das voor zo'n magistrale plank echt geen duppie teveel.
de reissue uit 2000 zou voor een 400 weg moeten kunnen want het blijft een koreaan en geen jap!
is een goeie plank maar mag niet meer kosten dan dat!
succes

Rinze
3 april 2007, 09:16
Mijn AR100 staat trouwens ook weer te koop voor 500 euro met Seymour Duncans erin, op gitaarmarkt dacht ik.

frekie
3 april 2007, 19:27
(Voor de zoveelste keer maar het blijft een leuk verhaal)
Ooit een Jap Ibbie Artist gezien op een rommelmarkt. Zag eruit of er een tank overheen was gereden maar hij leek me te redden. Moest 100 euro opbrengen. En die had ik dus niet bij me en nergens een pin automaat te bekennen...
:sneaky::mad::B:angry:

glasbier
4 april 2007, 14:02
@Rinze:
weet je ook hoe de 'gewone'PRS SE is?

LaurentB
4 april 2007, 14:40
@Rinze:
weet je ook hoe de 'gewone'PRS SE is?

Die heb ik toevallig wel eens in mijn handen gehad. Fijne gitaar hoor, vond ik. Speelde fijn en had een mooi geluid.

Rinze
4 april 2007, 15:12
@Rinze:
weet je ook hoe de 'gewone'PRS SE is?

Nee, weet ik niet, bij Westerhaven hangt er nog eentje, laatst stond er in Friesland (Grouw, dacht ik) ook eentje tweedehands op internet voor 400 euro. Ik heb ze nog niet geprobeerd, omdat ik ze niet mooi vind, in tegenstelling tot de SE Custom, Singlecut, Tremonti en Soapbar. Gek he, maar zo is het mou eenmaal...

dimitri
4 april 2007, 16:00
Ik zou zeggen, probeer die ibanez eens een keertje uit. Dan heb je de gitaar als een gevoeld. Dan kan je nog altijd een keuze maken!

Rinze
4 april 2007, 19:42
Net gespot: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=76678raar kleurtje maar niet duur.

glasbier
4 april 2007, 19:53
Hoi Rinze!
Heb net je PM gelezen.
Vind de kleur ook niet mooi.
Natuurlijk is de kleur niet het belangrijkste......
Zoals jij eerder al zei,de prs se custom lijkt me wel wat!
Ik zal het de aankomende tijd goed in de gaten houden als er één te koop wordt aangeboden.

P.S.
leuk om contact met je te hebben!