PDA

View Full Version : Aanpassen snaarhoogte



Chroxy
2 april 2007, 12:04
Sinds een half jaar heb ik een fender strat en een zelfbouw telecaster. Allebei prima gitaren, maar vooral bij de telecaster wil ik nu de actie wat lager.

Simpel; gewoon ervoor zorgen dat de zadeltjes lager zijn. Maar hoe doe je dat nu precies? Met een tangetje? of past er ook een imbussleutel in? -> geprobeerd maar vond ik niet en met een tang gaat vrij onhandig.

Jyuuga
2 april 2007, 12:46
Probeer imbussleuteltjes bij de gitaarboer of gamma e.d., als je de schroefjes op de zadeltjes naar binnen draait, gaan ze omhoog, en als je ze naar buiten draait, omlaag, twee schroefjes per zadel zijn er. Je kan het dus doen, maar dan gebeurt er ook iets met je intonatie, en dat moet je dan weer goed doen, of je moet weer naar de gitaarboer.

glacius
2 april 2007, 12:47
Probeer imbussleuteltjes bij de gitaarboer of gamma e.d., als je de schroefjes op de zadeltjes naar binnen draait, gaan ze omhoog, en als je ze naar buiten draait, omlaag.

heej kijk, nu geef je zelf het advies ;)

Chroxy
2 april 2007, 13:55
ik had nie gedacht dat zulke kleine imbussleutels bestaan.. bedankt! Ik ga ernaar op zoek :)

Jyuuga
2 april 2007, 14:45
@Glacius
Bedankt :).

@Chroxy
Veel succes ermee!

LaurentB
2 april 2007, 16:26
Draai ook de snaren wat losser als je de hoogte verstelt, die kleine imbussleutels draai je nogal snel kapot bij teveel kracht.