PDA

View Full Version : kahler en stemmen



Orpheo
2 april 2007, 11:45
een vraag aan de kahler-gebruikers (niet de fullcrum, maar de versie met de as, de 2200 en de 2300 dus).

als je stemt, gaat ie dan ook zo reageren als een floyd? dus dat ie scheef trekt enzo, en dat het stemmen een hel is?

downtunen, even snel naar dropped D, kan dat? of gaat ie dan ook reageren als een fullcrum trem?

MarkS
2 april 2007, 11:56
Ff naar Drop D gaat niet lukken, hetzelfde euvel als de Floyds.
Het op stemming brengen vond ik wel een stuk prettiger en stabieler met mijn Kahler Spyder dan met mijn Floyd. Evenals palm-mutes spelen.

Orpheo
2 april 2007, 12:32
Ff naar Drop D gaat niet lukken, hetzelfde euvel als de Floyds.
Het op stemming brengen vond ik wel een stuk prettiger en stabieler met mijn Kahler Spyder dan met mijn Floyd. Evenals palm-mutes spelen.

spyder, das toch een fullcrum en niet de cam-versie?

Braindead
2 april 2007, 12:38
Als je een kahler hebt zoals de spyder (floating) dan kun je hem vast zetten door een backbox of door een plaatje hout. Ik weet alleen niet of je een d-tuna op zo'n kahler kunt zetten.....

Orpheo
2 april 2007, 12:39
guys, ik heb t niet over de fullcrum, maar de cam versie. de 'echte' kahler. niet de 'floyd rose' achtige...

Johannes
2 april 2007, 13:12
In principe heeft de spanning van elke snaar invloed op alle andere snaren. Drop D kan dus ook niet zomaar. Toch is mijn ervaring met een flatmount Kahler dat het bereik van de finetuners ver genoeg gaat om de lage E naar D te stemmen en met een beetje finetunen je gitaar binnen no time weer zuiver gestemd is. Floyds reageren veel acurater op snaarspanning en zijn doordat de stand/ hoek van de tremolo veranderd minder geschikt om te D-tunen. Gelukkig is voor een Floyd DE oplossing al bedacht! Wie kent m niet, de VanHalen D-tuna (http://www.dtuna.com/).

pol
2 april 2007, 13:18
van halen heeft ook nooit een zwevende floyd gehad he, die kon alleen maar omlaag met zijn trem, dan werkt die D-tuna wel.

Ik heb zelf een Kahler, en het is wel een pak gemakkelijker te stemmen dan een floyd doordat de hoogte van de snaren niet veranderd, zomaar naar drop D gaan lukt toch niet, je zit nog altijd met een zwevende brug, en elke verandering van snaarspanning op 1 enkele snaar heeft een beetje invloed op de rest.

Valoosj
17 juni 2007, 14:51
effe bumpen. ik heb net mijn Superhawk af, daar staat een flatmount Kahler op. het is een goed ding, maar ik ondervind toch nog problemen met de stemvastheid. ik heb de snaren er nu een goede week op staan, en toch moet ik regelmatig effe fijnstemmen. ik verander wel vaak naar Drop D en terug, dus kan het daaraan liggen? dat de snaren gewoon dit niet aankunnen, of ligt het aan de brug