PDA

View Full Version : HOOK Cabs!



future2future
1 april 2007, 21:01
Check de 2x12's op de foto, is genomen op de Messe (niet door mij helaas)

http://img523.imageshack.us/img523/7471/hookleenderthaaksmaba8.jpg

Tho
1 april 2007, 21:10
ja ik zie ze. waar wil je naar toe? :)

jacky
1 april 2007, 21:14
Zo te horen naar de messe maar volgens mij is die afgelopen

wie is dat met die pet ?

future2future
1 april 2007, 21:19
ja ik zie ze. waar wil je naar toe? :)

Nou ik had ze nog niet eerder gezien, dus ik denk ik post ze effe, misschien zijn meer mensen geinterreseerd hierin...

Tho
1 april 2007, 21:20
HOOK schijnt een prima merk te zijn. Laatst was er nog iemand die er een had gekocht!

future2future
1 april 2007, 21:23
Ik heb ze ook getest, vond echt te gek klinken, wil ook erg graag zo'n amp hebben

Braindead
2 april 2007, 00:03
Weet iemand wat voor speakers erin zitten en wat ie moet kosten?

...rock...
2 april 2007, 11:04
2799 zoiets denk ik en dan weet ik nog niet of het alleen over de head gaat of met CAB erbij...

almarvk
2 april 2007, 11:11
Dan heb je alleen nog maar een head...

Hell's Engl
2 april 2007, 16:54
Dan heb je alleen nog maar een head...

EN 'n footswitch...

Hell's Engl
3 april 2007, 07:40
De cabs zijn met eminence Govner en Wizard in
zwarte uitvoering a Euro 725.00

Zijn massief pine en small open back

Joost

Jimwoud
3 april 2007, 09:28
Zijn massief pine en small open back

Joost

Klinkt niet echt als hoogwaardig materiaal, is gewoon vuren of grenen oid.

Kim Wilson
3 april 2007, 09:34
Klinkt niet echt als hoogwaardig materiaal, is gewoon vuren of grenen oid.
Dat is wel behoorlijk hoogwaardig, daar werden eerder alle Fender kasten van gemaakt. Tegenwoordig is het allemaal multiplex. Massief pine is een mooi materiaal om cabs van te maken.

Jimwoud
3 april 2007, 09:45
Dat is wel behoorlijk hoogwaardig, daar werden eerder alle Fender kasten van gemaakt. Tegenwoordig is het allemaal multiplex. Massief pine is een mooi materiaal om cabs van te maken.

Misschien dat het voor klank wel goed is, maar hoogwaardig in de zin van duurzaam, nee, het is ook zeer goedkoop. Een kast van multiplex en dan met name berken, lijkt me toch meer booming hebben doordat het soortelijke gewicht zo'n 150-200 kg/m3 hoger ligt.

Kim Wilson
3 april 2007, 10:08
Het wordt niet nat, dus duurzaamheid is absoluut niet aan de orde. En geluid is een persoonlijke kwestie, maar het wil zeker niet zeggen dat berken plex beter klinkt dan massief grenen.

Mitch
3 april 2007, 11:17
Prachtig materiaal, maar waarom dan die goedkope speakers erin ?!
Onbegrijpelijk.

Kim Wilson
3 april 2007, 11:18
+1. Waarom geen Celestions, of Webers?

LordRiffenstein
3 april 2007, 12:00
Prachtig materiaal, maar waarom dan die goedkope speakers erin ?!
Onbegrijpelijk.

Ik speel al een hele tijd met Eminence en ik moet geen Celestion prul meer. Bij Eminence krijg je waar voor je geld en zijn de speakers allemaal goed wat bij Celestion niet gezegd kan worden.


+1. Waarom geen Celestions, of Webers?

Nog nooit Eminence getest veronderstel ik. :roll:

Kim Wilson
3 april 2007, 12:02
Ik moet toegeven dat ik alleen de Fender Custom Designed Eminences ken. En dat is echt troep.

AART
3 april 2007, 12:39
Ik moet toegeven dat ik alleen de Fender Custom Designed Eminences ken. En dat is echt troep.

Goh.

Pak eens een Mesa 4x12" Halfback met Eminence 50 Watters(GB12).
Dat is echt geweldig spul.

Eminence Governor is ook erg goed, en VHT en Diezel kasten hebben ook Eminence speakers.

marc_o
3 april 2007, 14:08
Had bij mijn Hiwatt-stack vroeger ook een 4 keer 12 met Eminence, klonk te gek, sjouwde me alleen te pletter, want voor de klank had ik 'm zeker niet weg moeten doen...

jacky
3 april 2007, 18:39
Erik kennende kan je kiezen welke speakers je wilt.

Heb een cabje met celestions naast de eminence gehoord en ben eigenlijk behoorlijk van mijn geloof gevallen

Celestion klonk in dit cab dunner dan de eminence

future2future
3 april 2007, 18:52
Ik ben erg enthousiast over de governers, maar de andere eminence speakers zijn ook zeker het testen waard!

Btw waarom zijn die HOOK cabs half open als leendert zelf altijd dichte cabs gebruikt?

Kamiess
3 april 2007, 19:39
Wel grappig dat leendert zelf volgens mij met bogner cabs speelt.
Tenminste vorig jaar op dauwpop wel.

ieme
3 april 2007, 19:46
dat rode setje ziet er wel heel vet uit moet ik zeggen!

ieme
3 april 2007, 19:46
Wel grappig dat leendert zelf volgens mij met bogner cabs speelt.
Tenminste vorig jaar op dauwpop wel.


ja toen waren deze cabs er nog niet

ieme
3 april 2007, 19:47
Ik ben erg enthousiast over de governers, maar de andere eminence speakers zijn ook zeker het testen waard!

Btw waarom zijn die HOOK cabs half open als leendert zelf altijd dichte cabs gebruikt?


altijd? nee dus, in de studio gebruikt leendert zelf de 4X10 kendrick open back bogner veel.... Live speelt hij wel altijd over 412 bogners of rivera 212

Kamiess
3 april 2007, 19:49
Oei... dat wist ik niet.

Hoe lang maakt leendert die amps eigenlijk al?
En doet ie alles zelf > kan me voorstellen als hij druk is met optredens dat hij geen tijd heeft om amps in elkaar te zetten..

future2future
3 april 2007, 21:23
altijd? nee dus, in de studio gebruikt leendert zelf de 4X10 kendrick open back bogner veel.... Live speelt hij wel altijd over 412 bogners of rivera 212

Ja in de studio open back, maar live niet, en 4x10 is natuurlijk heel iets anders dan 2x12, dus ik doelde op live situaties qua cabs

ieme
3 april 2007, 21:32
Ja in de studio open back, maar live niet, en 4x10 is natuurlijk heel iets anders dan 2x12, dus ik doelde op live situaties qua cabs

klopt wat je zegt, maar je zei ALTIJD, dus wou daar even een aanvulling op doen...

future2future
3 april 2007, 21:42
Weet je eigenlijk ook waarom hij dan eigenlijk die 4x10 nooit live gebruikt? Heb Henderson wel is met de combo open back 4x10 gezien en closed back 4x12..

vinni
3 april 2007, 23:20
Gebruik de laatste tijd alleen maar Eminence speakers.
Een Governor klinkt beter dan een V30.

Dus niet lullen over beter of slechter merk.
Gewoon luisteren met je eigen oren.

En Eminence is inderdaad een stuk goedkoper.....mooi toch?

Groet,
Vinni

Mitch
3 april 2007, 23:24
Flame on :D

ieme
4 april 2007, 08:52
Ik heb leendert trouwens wel eens live gezien op de 410, tijdens die semi akoestische tour speelde hij door zijn hook en bogner 410... bij de reguliere anouk gigs zal hij de druk van ee 412 wel nodig hebben om boven hans eikenaar uit te komen hahahaha

Michael AE
4 april 2007, 10:43
Nou, dat lukt Martijn anders ook aardig met zijn 2x12 Matchless of 1x12 Toneking combo'tje, hoor, Ieme. :D

Hell's Engl
4 april 2007, 12:35
Gebruik de laatste tijd alleen maar Eminence speakers.
Een Governor klinkt beter dan een V30.

Dus niet lullen over beter of slechter merk.
Gewoon luisteren met je eigen oren.

En Eminence is inderdaad een stuk goedkoper.....mooi toch?

Groet,
Vinni

Waar verschillen Governor, Wizard en V30's zich?

ieme
4 april 2007, 14:26
Nou, dat lukt Martijn anders ook aardig met zijn 2x12 Matchless of 1x12 Toneking combo'tje, hoor, Ieme. :D


weet ik, de heren gebruiken ook in ear dus in principe zouden ze aan een line 6 pod genoeg kunnen hebben, maar de heren hebben smaak en zetten er vette amps neer....

marc_o
4 april 2007, 15:32
Nou, dat lukt Martijn anders ook aardig met zijn 2x12 Matchless of 1x12 Toneking combo'tje, hoor, Ieme. :D

ToneKing is ook geweldig trouwens, daarmee heb ik in de studio veel gewerkt voor Umoja, Klon Centaur ervoor en huppekee, wereldsound.

dePerik
4 april 2007, 22:30
Waar verschillen Governor, Wizard en V30's zich?
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik nog steeds vier andere speakers nodig heb...
Ik ga maar eens neuzen hier en daar.

LordRiffenstein
5 april 2007, 07:55
Waar verschillen Governor, Wizard en V30's zich?

Governor is als een V30 zonder het irritante hoogmid, met beter laag en ronder hoog. Niet echt een kopie dus maar een hele verbetering. Speel een tijdje met Governors in een 2x12 en klinkt suppah.

De Wizard heeft wel wat meer hoogmid dan de Governor maar nog steeds niet irritant, ook het hoog is wat meer uitgesproken aanwezig maar blijft muzikaal klinken zonder scherp of kil te worden.

Hell's Engl
5 april 2007, 16:57
oke thanx,

Wat kosten ze eigenlijk? En zijn ze in 'n 2x12 te combineren met elkaar?

Joost

Hell's Engl
11 april 2007, 22:30
Mijn vraag is gisteren deels door Leendert zelf beantwoordt.

Was gisteren even bij Erik v/d Haar voor 'n zekering die bij mijn HOOK was gesprongen. Leendert was er zelf ook en heeft er ook naar gekeken (en gefixed!)
Hij heeft daarna mijn HOOK op 'n HOOK cab met Privat Jack/Governor getest.
Klinkt wel lekker hoor... Clean; erg sprankelijk!
Verder kan ik nog niet veel van zeggen, want hij heeft alleen op 'n cleane kanaal gespeeld en later met boost aan...

Ze zijn er nog niet uit welke (combi van) speakers 't worden... ze zijn dus nog aan 't experimenteren...

Joost

ruezzz
11 april 2007, 22:57
Houdt ie er helemaal mee op als zo'n zekering springt eigenlijk?

Hell's Engl
12 april 2007, 17:52
Mijn H.T. fuse sprong er uit en dan had ik nog wel stroom, maar zodra ik de stand-by omzette sprong ie... Was iets met de uitbuizen.
Maar Leendert heeft 't verholpen.
Gisteren nog even thuis gespeeld en vanavond repeteren....