PDA

View Full Version : 2 oude Gibsons door Marshall (filmpje)



Danny_Hungar
1 april 2007, 18:39
Hiero een filmpje van 2 gitaristen met 2 oude Les Pauls door Marshall versterkers.
Als dit nou de holy grail is...'bagger' geluid zo te horen?


http://www.youtube.com/watch?v=5A-g_pKx8tU

Balthazar
1 april 2007, 18:45
tja heeft denk ik
- met de camera te maken
- met het goed stemmen van je gitaren
- met het spel van die gasten
- ontbreken van een ritme sectie

Meneer I.
1 april 2007, 18:46
Riffs en solo's zijn technisch wel leuk, maar het geluid is niet mijn 'ding'.

Mitch
1 april 2007, 18:56
Bij die riffjes en loopjes aan het begin hoor je wel aardig hoe de klank is en als je dan door de crappy mic heendenkt hoor ik daar toch wel een klassieke, goede sound. Tenminste, ik moet meteen aan mijn Led Zep bootlegs denken :D

Squier4ever
1 april 2007, 19:08
is idd mic. probleempje
want er zit wel degelijk een uberlekker soundje in die combi. je moet echter geen (zware) metal sound verwachten, gewoon dikke rock n roll

Dirkdewaard
1 april 2007, 19:26
Deze jonge neemt alles op met zijn telefoon. Neem van mij aan dat ie een lekker geluid heeft. :)

Dirkdewaard
1 april 2007, 19:28
Trouwens een eind jaren 60 les paul is geen holy grail voor mij, maar overrated. :sssh:

DaveItUp
1 april 2007, 19:29
Reken maar dat t lekker klinkt. Dat hoor ik door de crappy mic heen idd. Sowieso dit topic?

Danny_Hungar
1 april 2007, 19:34
Ik had wel wat meer verwacht van zulke oude Les Paultjes door een Marshall, maar het schijnt dus aan de geluidskwaliteit te liggen van de opname....
Tis wel erg rock 'n roll he?

guitaraddict
1 april 2007, 19:39
De vorige reacties die dit geluid toeschrijven aan een slechte opname techniek cq microfoon hebben helemaal gelijk m.i. !
Je kunt niet afgaan alleen op het geluid van zo'n filmpje. Beide gitaristen spelen goed en beheersen de combinatie van gitaar en amp uitstekend.
Danny , laat je niet te veel leiden door dit filmpje maar ga een luisteren als je de combinatie live kunt horen.
Het kan misschien niet je smaak zijn maar het is een van de icoon sounds van de gitaarmuziek.

Alf

Luke-wannabe
1 april 2007, 20:13
NOu ik vind het tog wel lekker geluid hoor jezus!!

Squier4ever
1 april 2007, 20:39
ja als je de kutmic. wegdenkt is het zeker lekker
instant led zep, zoals mitch al zei.

Aron Maiden
1 april 2007, 21:06
NOu ik vind het tog wel lekker geluid hoor jezus!!

+1!!

heel stoer!

future2future
1 april 2007, 21:47
Je moet idd door de slechte kwaliteit van de mic heen kijken en dan vind ik die sound echt vet! Heel lekker lijkt het me om met die setup te spelen!

DaveItUp
2 april 2007, 09:38
Natuurlijk is die sound lekker. 60s Gibson door een 60's marshall(althans als t og plexi's zijn). Wat verwacht je :)