PDA

View Full Version : welke elementen in een gepimpte telecaster



Flatroc
1 april 2007, 17:50
welke elementen zouden jullie adviseren voor een "te pimpen" telecaster. Ik wil in de brug graag een humbucker en in de halspositie wellicht ook maar dan een humbucker in single coil formaat, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Misschien laat ik het Squier lipstick element ook wel zitten. Ik speel rock en blues en af en toe wat anderssoortige muziek.

ik ga de body van een jaren 80 squier (multiplex) vervangen door een alder body van ToneFactory. De hals zet ik over, die is wel ok!

steph
1 april 2007, 21:08
Kun je voor dat geld aan elementen en een body, niet beter ruilen en dat geld bij leggen voor iets wat compleet goed voor je is, en je ook kan uittesten? :chicken:

Flatroc
1 april 2007, 21:40
tja, maar ik wil juist zelf iets in elkaar zetten .......

Meneer I.
2 april 2007, 07:46
Alder body van TF is echt een mooi stukje hout (ik kan het weten).

Ik heb er zelf op advies van enkele mede forummers er GFS humbuckers (in single coil size) elementen ingezet. ( www.guitarfetish.com )

Met een 5 standenschakelaar is dan ook nog single coil te selecteren per element.

blademan
2 april 2007, 09:05
he Meneer I.
dat klinkt goed, wat voor muziek speel jij? En is het lastig om er een 5 standen schakelaar in te zetten? Wat voor hals heb jij er op? Heb je er fotos van?

Meneer I.
2 april 2007, 13:41
zie http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88064

Mijn muziekstijl:

tja, varieert enorm. Vroeger veel geinspireerd door Pearl Jam, Mark Knopfler, Eric Clapton, Slash/GNR, jaren 70 nummers, Jimmy Page (maar ja dat was erg moeilijk naspelen) en nog wel wat andere.
Daarna jarenlang eigen nummers gespeeld in Nederlandstalige pop/rock band, tijdens de HTS periode en enkele jaren daarna.
Toen 6 jaar niets (trouwen, koters...geen tijd meer dus).
Tegenwoordig weer actief in band met collega's, we spelen covers van de jaren 70, 80 en dansbaar/party is het motto.

Flatroc
2 april 2007, 22:00
mooi hoor, zo wil ik mijn tele ook gaan maken, ik zal je hulp nog wel eens vragen als dat mag.

iwamoto
2 april 2007, 22:09
en waneer gaat je tele de straat op? want met pimpen bedoel je toch pooieren, uitbuiten...toch? anders is het wel een heel vreemd woord, wat klinkt nou beter "upgraden" of "uithoeren" ?

blademan
3 april 2007, 08:34
boeiende bijdrage! bedankt Iwamoto

Meneer I.
3 april 2007, 09:42
ik zal je hulp nog wel eens vragen als dat mag.
Dat mag altijd, maar als je een topic opent in 'Zelfbouw' dan krijg je veeel betere adviezen dan van mij alleen.

blademan
3 april 2007, 13:48
thanks for the tip.