PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar kopen (Ibanez)



Like-Minded Lunacy
1 april 2007, 17:11
Zo, nu ga ik toch echt over een maand een nieuwe gitaar kopen. Ik ben afgestapt van de Jackson/BC Rich en wil nu voor een duurdere Ibanez gaan.

Nu had ik al eerder de JEM 555 gezien en die vond ik ontzettend gaaf. Had er wat info over gezocht maar het bleek dat die gitaar niet geweldig was, en dat je beter bij de RG serie kon kijken. Dit heb ik dus ook even gedaan en ik vond de RG2570E ook zeer mooi (en was zelfs goedkoper).

Nu mijn vraag, wat vinden jullie van deze twee gitaren? Ik speel veel Metallica en AC/DC en ben met mijn huidige Ibanez dik tevreden qua geluid (is gewoon zo'n starter ding) en eigenlijk wil ik dus meer en beter van hetzelfde.

Is de Jem echt minder goed, en kan je beter een RG nemen? En als het beide niks is, wat raden jullie dan aan?

Tho
1 april 2007, 17:13
Ik vind Ibanez sowieso kut spelen, maar wie ben ik.

Kees Dee heeft een paar hele mooie RG Prestiges staan. De afwerking is sowieso perfect, hardware ook wel. Alleen de feel, daar moet je van houden

AART
1 april 2007, 17:16
De 555 is opzich prima, maar de trem is een goedkopere kloon van de edge pro.

De 2570 heeft de edge pro en is dus beter.

2570 is een prima gitaar voor de rest, niks op aan te merken.

tabmaniac
1 april 2007, 19:07
kijk is naar de sz series:D

anibal
1 april 2007, 19:40
Alles kan je op een ibanez spelen, een goede ibanez moet een beetje van alles kunnen. Je moet wel van het geluid houden.. ik vind de RG toch lekkerder dan de jem's maar tja misschien waren die toen geen goede jem's waarop ik spelde.

AART
1 april 2007, 19:42
kijk is naar de sz series:D

Dat is gelijk een hele andere gitaar he.

Zijn trouwens wel erg goede gitaren, maar ze hebben een totaal andere sound en niet zo'n snelle hals al de RG's.

RRRobin
1 april 2007, 22:09
Ik heb zelf de 2570. Speelt (imo) geweldig, zeer goed bespeelbare hals. Verder is ie ook prima afgewerkt alhoewel er nu x aantal jaar later wel hier en daar wat slijtageplekjes ontstaan. Over het geluid: erg veelzijdig, na enig tweaken (van ook versterker natuurlijk) en het goed leren kennen van de gitaar krijg je er erg veel en goed geluid uit.
Wel vind ik het geluid af en toe een beetje aan de dunne kant en neigt het soms naar schel. Maar dat is persoonlijk en dit los ik meestal op met de toneknop; terugdraaien naar 8/9 werkt voor mij prima.
Over de trem ben ik verder ook te spreken. Werkt prima en is goed stemvast. Overigens moet je wel van trems houden natuurlijk.

Like-Minded Lunacy
1 april 2007, 23:18
Ja, ik wil juist een goede tremolo, want dat ding is gewoon leuk om mee te klooien en gebruik het wel is in solo's (die van enter sandman, mijn favoriete nummer dus dat speel ik nog al wat ^^) en natuurlijk was de eis dan: Stemvast.

Ik ga binnenkort naar wat winkels waar ik ze ga testen, maar zoals al gebleken was is de RG toch beter, en ga ik daar vooral naar kijken.
Alvast bedankt voor de snelle reacties!

iwamoto
2 april 2007, 00:48
ik ben zelf een groot ibanez fan (ibanez is voor mij wat gibson is voor orpheo ;) ) en ik speel op een 570FM uit 91, wat mijn advies is, kijk ook voor dit soort 2e hands gitaren, die van mij is gelijk aan een prestige kwa kwaliteit en sound, en sneller vind je ze haast niet, en dat heeerlijk dunne halsje, die van mij is zo dik als een motorola RAZR:
http://img486.imageshack.us/img486/3348/ibanezrazr2vg4.jpg

dit is wel iets waar je rekening mee moet houden als je lompe handen hebt :p

edit: en de actie is vaak laag zoals je ziet

iwamoto
2 april 2007, 15:11
goh, ik had wel wat geschrokken reacties verwacht, tough crowd

DarknessAwaits
2 april 2007, 20:46
Dan zul je toch met een betere (of andere) foto moet aankomen.

@TS: Ik zou zeker voor de 2570 gaan als ik moest kiezen tussen die en de JEM. De Jem is het gewoon net niet als ik de recensies moet geloven, en de 2570 is naar eigen ervaring gewoon een topgitaar in zijn soort.

Like-Minded Lunacy
3 april 2007, 15:49
Nou, het is wel duidelijk dat ik voor de 2570 ga!
En inderdaad, de foto is wel onduidelijk, dus daar is niet veel op te zien. Verder wil ik gewoon een nieuwe gitaar, niet om echt een reden maar meer voor het gevoel, tweede hands kan ik later nog naar kijken, ik zit nog steeds aan een kelly en een beast te denken :p

Ik zal zeker nog wel wat posten als ik een nieuwe gitaar heb, moet natuurlijk eerst kijken of het em echt wordt (en heb pas over een maand genoeg geld :()

Nickname
3 april 2007, 18:47
Kijk ook eens naar de 1570, is dezelfde constructie.. alleen andere pickups en iets ander uiterlijk.. Wel VEEL goedkoper :satisfie:

pieter-jan1
22 april 2007, 16:34
Ik vind Ibanez sowieso kut spelen, maar wie ben ik.

Kees Dee heeft een paar hele mooie RG Prestiges staan. De afwerking is sowieso perfect, hardware ook wel. Alleen de feel, daar moet je van houden

waar speelt gij dan op ? :gitarist:

Markn
22 april 2007, 16:38
Nou, het is wel duidelijk dat ik voor de 2570 ga!
En inderdaad, de foto is wel onduidelijk, dus daar is niet veel op te zien. Verder wil ik gewoon een nieuwe gitaar, niet om echt een reden maar meer voor het gevoel, tweede hands kan ik later nog naar kijken, ik zit nog steeds aan een kelly en een beast te denken :p

Ik zal zeker nog wel wat posten als ik een nieuwe gitaar heb, moet natuurlijk eerst kijken of het em echt wordt (en heb pas over een maand genoeg geld :()

Gewoon rustig sparen en toch hier en daar wat uit gaan proberen, een gitaar kopen op specs is leuk, maar je kunt beter gewoon eens naar een goede muziekzaak (niet feedback) gaan en daar een zooi ibanez gitaren testen. RG serie lijkt me voor jou idd beste keus.
Zorg iig dat je meteen iets goeds koopt, desnoods spraar je nog een paar maanden door!

Squier4ever
22 april 2007, 17:20
waar speelt gij dan op ? :gitarist:

Gibson all the way!!!!:D


nee Tho speelt Jacksons, snap ik ook niet maar goed, das zijn keus he....

smandert
22 april 2007, 18:48
Tis jouw keuze, maar ik vind de Ibanez RG2570 erg lillūk. Maar als ie goed speelt, dan speelt ie goed.

iwamoto
22 april 2007, 19:20
Tis jouw keuze, maar ik vind de Ibanez RG2570 erg lillūk. Maar als ie goed speelt, dan speelt ie goed.
het zal de TS toch worst wezen dat je hem lelijk vind, en als ie toch lekker speelt? mijn ibanez word ook niet door iedereen gewaardeerd kwa looks, maar klinkt als een sirene (omdat klinkt als een klok zo'n gibson opmerking is) maargoed, de TS wil een ibanez, ik steek mijn duim omhoog kwa tevredenheid over sound en afwerking

smandert
23 april 2007, 12:27
Ik begrijp je post niet helemaal, maar je hebt gelijk. Denk ik.
Het was een instictieve reactie, die weinig toevoegt. Als je dat bedoelde. :)