PDA

View Full Version : Mijn nieuwe gitaar (SCHECTER HELLRAISER 7 snaar)



anibal
1 april 2007, 15:21
Gisteren bij de American guitar store mijn nieuwe Schecter Hellraiser gekocht, wat een gitaar ! ik had nooit verwacht dat deze in Korea gemaakte gitaar zou strak en goed geproduceerd zou zijn.

Alles klopt aan deze prachtige instrument.. min punt zijn de 2 x active EMG 707, deze is gelijk aan een EMG 85, deze vind ik lekker in de neck.. maar tja misschien is het even wennen. Ik had liever 81-7 in de bridge gehad.

Een bend op deze gitaar is ook een klus, je moet wat voor doen iig.. maar voor de snelle strakke muziek is dit perfect !

Ook erg soepel om solos te spelen, fret is erg soepel...

Voor de EMG batterij heb je een deurtje aan de achter kant van je gitaar om deze te kunnen vervangen. (plus punt)

Hardware is ook van wel bekende/goede merken, nogmaals alles klopt hier !!

Ik moet nog aan de 7de snaar wennen, maar dit zo niet erg lang duren..

Gitaar koste 895, wat niet veel is voor zo een gitaar maar je kan deze voor minder kopen ergens anders geloof ik.. alleen ik deed aan inruil van een van mijn gitaren waar ik uiteindelijk goedkoper uitkwam.

De mensen bij de winkel American Music Store waren ook erg vriendelijk en behulpzaam (niet te vergelijken met andere gitaar zaken) ik had iig het gevoel weer eens naar Enschede te rijden om wat te halen.

Nog geen fotos gemaakt maar deze op internet gevonden, en tja ziet er precies zo uit:

http://www.anibalnet.nl/images/c7.jpg

X-Rated
1 april 2007, 15:23
Grote god wat een geil ding :o

Dribbel_
1 april 2007, 15:23
damn :chicken:

iwamoto
1 april 2007, 15:24
tering jantje, dat is een cool ding, net niet voor mij, maar hij mag er wezen! :rockon:

Tho
1 april 2007, 15:31
HOLY CRAP GAST!!! Okey ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga een Hellraiser c-1 halen!! :o

Trouwens, TAGS heeft inderdaad geweldig personeel, en je merkt ook dat het ook echt hun passie is. Topzaak!

anibal
1 april 2007, 15:33
HOLY CRAP GAST!!! Okey ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga een Hellraiser c-1 halen!! :o

Trouwens, TAGS heeft inderdaad geweldig personeel, en je merkt ook dat het ook echt hun passie is. Topzaak!

Tho ! man bedankt voor de TIP ! nogmaals.. deze gitaar heb ik aan jou te danken, soort van ;-)

Tho
1 april 2007, 15:35
Tho ! man bedankt voor de TIP ! nogmaals.. deze gitaar heb ik aan jou te danken, soort van ;-)


hahaa, you're welcome ;)

almarvk
1 april 2007, 16:30
Ik heb een keer op de 6-snarige variant gespeeld, maar ik vond de boomstam nek niet fijn.

Verder wel een erg gave gitaar!

eng elfjuh
1 april 2007, 16:36
Welcome to the "Schecter army" dude!

Ibanez RuleZ
1 april 2007, 16:42
mooie gitaar!! 7snaar neck through of set neck... goed verhaal.

veel plezier ermee!!

harrald

Nickname
1 april 2007, 16:51
Concrats dude! nice gitaar, heel veel plezier ermee :D

Soulflyhigh
1 april 2007, 16:52
Vette shit. Heel lang met deze gitaar in m'n hoofd gezeten. Intussen aan het gassen op de Jeff Loomis (Nevermore) signature. Zelfde model met een floyd. Nogmaals zieke gitaar en je went binnen een weekje aan die 7e snaar.

Tho
1 april 2007, 16:54
Vette shit. Heel lang met deze gitaar in m'n hoofd gezeten. Intussen aan het gassen op de Jeff Loomis (Nevermore) signature. Zelfde model met een floyd. Nogmaals zieke gitaar en je went binnen een weekje aan die 7e snaar.

Zullen we na de vakantie maar een Schectertje gaan halen Jeroen? ;)

Luke-wannabe
1 april 2007, 17:43
Wow nice man! Zal vast heel dik klinken!

Danny_Hungar
1 april 2007, 17:49
Leuke gitaar hoor!

En....heerlijke metal-sound zeker? :D

Squier4ever
1 april 2007, 17:50
Leuke gitaar hoor!

En....heerlijke metal-sound zeker? :D

wat boeit de metalsound nu weer?
jazz moet je der mee spelen man!



:D

OT: vette gitaar, maar zou em zelf niet willen

Danny_Hungar
1 april 2007, 18:01
wat boeit de metalsound nu weer?
jazz moet je der mee spelen man!



:D

OT: vette gitaar, maar zou em zelf niet willen

Jazz? Kan ook natuurlijk :)

anibal
1 april 2007, 18:30
Deze gitaar kan idd alles hoor ;-) van jazz tot metal.. Met de EMG 707 krijg je een goed clean geluid op de neck positie, zeer geschiekt voor Jazz idd..

ik ga binnenkort wat clips posten, eerst nieuwe batterij kopen een nieuwe snaren

RRRobin
1 april 2007, 22:12
Whoop wat een gitaar zeg :) Kan me goed voorstellen dat je er erg gelukkig van wordt ;) veel plezier ermee! en idd: soundclips!

DarknessAwaits
2 april 2007, 00:52
:o

Dat is een heel, heel, heeeeeeeeel mooi gitaartje! Ik voel een milde GAS aanval opkomen... Veel plezier ermee he!

AgileGhost
2 april 2007, 10:10
Ziet er retestrak uit, Korea rules!

Soulflyhigh
2 april 2007, 14:59
Deze gitaar kan idd alles hoor ;-) van jazz tot metal.. Met de EMG 707 krijg je een goed clean geluid op de neck positie, zeer geschiekt voor Jazz idd..

ik ga binnenkort wat clips posten, eerst nieuwe batterij kopen een nieuwe snaren
Hoe bevalt die 707 je in de brug? Ik ben zeer benieuwd wil zelf graag twee 707's in mijn 7 string

anibal
2 april 2007, 17:08
Hoe bevalt die 707 je in de brug? Ik ben zeer benieuwd wil zelf graag twee 707's in mijn 7 string

Hoi Soulflyhigh, dit had ik al gemeld.. maar nogmaals:

"Alles klopt aan deze prachtige instrument.. min punt zijn de 2 x active EMG 707, deze is gelijk aan een EMG 85, deze vind ik lekker in de neck maar niet in de brug.. maar tja misschien is het even wennen. Ik had liever 81-7 in de bridge gehad"

Ik ben nog niet uitgetest hoor, dus misschien ik volgende week wat anders.. mijn voorkeur gaat na 2 dagen nog steeds naar de 81-7, de 707 is te donker voor de brug. Ik moet ook een nieuwe batterij kopen, misschien is dit ook het probleem.

Ik zal binnenkort clips posten, kan je dit zelf luisteren en beoordelen..

gr

Mr.Bluesbreaker
2 april 2007, 17:34
Wat een bruut monster:D
Je speelt zeker country?

Tho
2 april 2007, 17:45
Ik ga na de vakantie de 6-snarige versie halen :)

anibal
2 april 2007, 17:52
Hoe bevalt die 707 je in de brug? Ik ben zeer benieuwd wil zelf graag twee 707's in mijn 7 string

Hi SoulF,

Ik ben weer terug, ik neem al mijn worden terug !! het was de batterij hoor !! nieuwe in gedaan ! en daar was de EMG geluid weer.. gitaar zaterdag opgehaald, gisteren kon ik deze batterij niet kopen.. net terug van de AH... jeetje !! wat een modervet geluid produceren die 707

anibal
2 april 2007, 17:56
Ik ga na de vakantie de 6-snarige versie halen :)

Misschien moeten we samen naar toe ! ik wil een keer terug naar die winkel.. laat het even weten.

Ik ben zaterdag echt puur om de 7 string, heb verder niks meer gezien van de winkel, ze hebben best veel spul daar zo..

ik hoor het.

Tho
2 april 2007, 18:10
Misschien moeten we samen naar toe ! ik wil een keer terug naar die winkel.. laat het even weten.

Ik ben zaterdag echt puur om de 7 string, heb verder niks meer gezien van de winkel, ze hebben best veel spul daar zo..

ik hoor het.

Ja lijkt me tof man! Je woont toch maar een kwartiertje bij Soulflyhigh (jeroen) en mij vandaan. Ik laat het je weten tegen die tijd

anibal
2 april 2007, 19:04
Ja lijkt me tof man! Je woont toch maar een kwartiertje bij Soulflyhigh (jeroen) en mij vandaan. Ik laat het je weten tegen die tijd

Gaan we doen !!

cardinal
2 april 2007, 19:42
Vette shit hoor.

Maar ik zie nogal wat verschillende schecter 7strings. Wat is het verschil, want de prijzen varieren nogal? Puur elementen ofzoiets?

Tho
2 april 2007, 19:45
Vette shit hoor.

Maar ik zie nogal wat verschillende schecter 7strings. Wat is het verschil, want de prijzen varieren nogal? Puur elementen ofzoiets?

De Hellraiser series heten zo omdat er actieve EMG's in zitten

anibal
2 april 2007, 19:49
Vette shit hoor.

Maar ik zie nogal wat verschillende schecter 7strings. Wat is het verschil, want de prijzen varieren nogal? Puur elementen ofzoiets?

sommige van de goedkopere series zijn (made in china) en hebben idd geen merk hardware/pickups van welbekende merk

Ik heb ze zelf niet gespeld, ik was kapot van deze.. zou best kunnen zijn dat je een goedkopere model kan kopen en zelf upgrade en precies het zelfde resultaat krijgen. Maar dit kan ik niet garanderen.. ik heb maar een schecter (pas 2 dagen) ben geen schecter kenner..

In ding is wel zeker, zelf de 2xx euro gitaren van schecter zijn prachtige om te zijn.

anibal
2 april 2007, 23:21
Heb deze snel ingespeld (beetje slordig gespeld) ken de nummer niet zo lang en moet nog erg aan wennen aan deze gitaar.

zo klink de Schecter Hellraiser C-7:

http://www.youtube.com/watch?v=zbPbQCHqgaM

X-Rated
3 april 2007, 00:50
drooooooooooooooooooool http://www.salsa-forum.de/yapbb/images/smilies/kwijl.gif

Tankman
3 april 2007, 12:58
Godver.....Wat een mooi beest man...Ik wil al sinds voor ik gitaar kon spelen een 7-snarige gitaar hebben...Helaas is er nog niks van gekomen. Anibal, fantastische aankoop!

pimmedoris
3 april 2007, 15:32
even een vraagje tussendoor. Ik heb nog nooit op een zevensnaar gespeeld dus vandaar...

Hoe anders is het om op een zevensnaar te spelen? Kun je zonder problemen overstappen of moet je echt wel een maand ofzo wennen? Het lijkt me namelijk wel cool om een 7 snaar "voor erbij" te hebben voor de metalnummers enzo... :rockon:

anibal
3 april 2007, 15:42
even een vraagje tussendoor. Ik heb nog nooit op een zevensnaar gespeeld dus vandaar...

Hoe anders is het om op een zevensnaar te spelen? Kun je zonder problemen overstappen of moet je echt wel een maand ofzo wennen? Het lijkt me namelijk wel cool om een 7 snaar "voor erbij" te hebben voor de metalnummers enzo... :rockon:

Ik ben nog niet zo ervaren, maar ik kan je wel vertellen dat ik erg aan moet wennen.. je gitaar zit erg anders in mekaar. Maar ik denk dat je na paar weken geen problemen meer zou hebben.. ik speel nu sinds zaterdag en voel me iedere keer meer thuis op mijn nieuwe gitaar.

Overstappen? zou ik niet doen, eentje erbij ? moet je zeker doen !

jorrit
3 april 2007, 16:13
gefeliciteerd man! k verkondig al jaren dat schecter mooi spul maakt :P

gaat bij mij ook weer een schecter bij komen, 7 string, maar nog ff kijken of die emg's me wel zo gaan bevallen...

Kaïn
3 april 2007, 16:41
even een vraagje tussendoor. Ik heb nog nooit op een zevensnaar gespeeld dus vandaar...

Hoe anders is het om op een zevensnaar te spelen? Kun je zonder problemen overstappen of moet je echt wel een maand ofzo wennen? Het lijkt me namelijk wel cool om een 7 snaar "voor erbij" te hebben voor de metalnummers enzo... :rockon:

Zelf heb ik er nooit moeite mee gehad. Als ik een 7 string pak speel ik gewoon met 7 snaren. Dramatisch moeilijk is het niet, goed blijven kijken, je gevoel bedriegd je nog wel ens. Zelf vind ik wisselen geen probleem.

Soulflyhigh
3 april 2007, 18:18
even een vraagje tussendoor. Ik heb nog nooit op een zevensnaar gespeeld dus vandaar...

Hoe anders is het om op een zevensnaar te spelen? Kun je zonder problemen overstappen of moet je echt wel een maand ofzo wennen? Het lijkt me namelijk wel cool om een 7 snaar "voor erbij" te hebben voor de metalnummers enzo... :rockon:
Het is niet erg anders. Je kan ook denken ik heb meer opties. Zo kan je bijvoorbeeld arpeggio's over 4 octafen spelen. Je kunt andere akkoorden maken en toonladders op andere posities spelen. En tuurlijk die lage B zit er ook om gewoon een vet laag geluid uit te halen en palm mute shit op te raggen. Het is heel even wennen en dan merk je het amper meer maar er zijn altijd mensen die er niet aan kunnen of willen wennen.

Tho
3 april 2007, 18:52
maar er zijn altijd mensen die er niet aan kunnen of willen wennen.

Ik ga zo toch naar je toe dus dan hoek ik je wel even een kaakfractuur :sneaky:

Nee serieus. Ik speel wel eens op Soulflyhigh's 7-snaar. Als ik daarna mijn 6 snaar weer pak, ben ik echt een stuk meer in m'n element.

De Beer
3 april 2007, 20:27
Ik heb laatst op aanraden van een kennis mijn 7 snaar van "normale" gitaar met extra lage B erbij(B-EADGBe), omgestemd naar een bariton gitaar met extra hoge e erbij (BEADF#B-e).

En dat is wel echt effe wennen vooral in ladders, maar in accoorden heb je een heerlijke extra harmonische erbij.

Wel lastig om oudere 6 string nummers om te "denken" naar deze stemming.

Tankman
3 april 2007, 22:29
Ik heb het spelen op een spaans gitaar geleerd, en die hebben brede necks. Ik vind de breedte te vergelijken met de 7-string, alleen dan met 1 snaar minder. De breedte van de neck doet me niks op een 7-string. Die extra snaar, die moet ik altijd even 10 minuutjes mezelf aan herinneren dat hij er is, maar dan komt het weer goed. Ik heb vaker in winkels op 7-strings gespeeld, erg vaak zelfs, en voor mij is de stap niet al te groot.

LordSpeedyShit
4 april 2007, 00:24
Ik heb dezelfde gitaar ook besteld, hij zou morgen of overmorgen binnen moet komen. Vind het een super gitaar! Ik heb em wel in de andere uitvoering besteld, deze:

http://astsynetcom.dyndns.org/~gecko/DSC00006.JPG
http://astsynetcom.dyndns.org/~gecko/DSC00015.JPG
(foto's van iemand van sevenstring.org (http://sevenstring.org))

anibal
4 april 2007, 09:20
Ik heb dezelfde gitaar ook besteld, hij zou morgen of overmorgen binnen moet komen. Vind het een super gitaar! Ik heb em wel in de andere uitvoering besteld, deze:

http://astsynetcom.dyndns.org/~gecko/DSC00006.JPG
http://astsynetcom.dyndns.org/~gecko/DSC00015.JPG
(foto's van iemand van sevenstring.org (http://sevenstring.org))

Hoi LordSpeedyShit,

Gaf man ! waar heb je deze besteld ? die kleur wou ik ook in principe, maar tja toch maar voor de zwarte gegaan..

laat weten wat je er van vind als die binnen is

LordSpeedyShit
4 april 2007, 09:31
Hoi LordSpeedyShit,

Gaf man ! waar heb je deze besteld ? die kleur wou ik ook in principe, maar tja toch maar voor de zwarte gegaan..

laat weten wat je er van vind als die binnen is
Ik werk in een muziekwinkel dus ik heb em gewoon via de winkel besteld :). Heb er wel 2 maanden op moeten wachten, aangezien Schecter maar heel mondjesmaat naar Europa scheept.

LordSpeedyShit
4 april 2007, 18:14
En ja hoor: hij is er!
Hier wat foto's (niet echt super, bibber-hand...)
http://www.omeomi.nl/new/Gitaar/P4041026.JPG
http://www.omeomi.nl/new/Gitaar/P4041030.JPG
http://www.omeomi.nl/new/Gitaar/P4041033.JPG

Vind em echt wel super lekker spelen, was eigenlijk na 2uurtjes spelen al aan de extra snaar gewend. EMG's klinken ook goed. Het is sowieso een hele verbetering na mn OLP'tje.

anibal
4 april 2007, 18:28
En ja hoor: hij is er!
Hier wat foto's (niet echt super, bibber-hand...)
http://www.omeomi.nl/new/Gitaar/P4041026.JPG
http://www.omeomi.nl/new/Gitaar/P4041030.JPG
http://www.omeomi.nl/new/Gitaar/P4041033.JPG

Vind em echt wel super lekker spelen, was eigenlijk na 2uurtjes spelen al aan de extra snaar gewend. EMG's klinken ook goed. Het is sowieso een hele verbetering na mn OLP'tje.


Super man ! gefeliciteerd.. misschien moeten we ook hier een schecter society beginnen ;-)

DarknessAwaits
4 april 2007, 19:00
Gefeliciteerd! M'n milde GAS aanval is omgezet naar een zware... :D

Enig idee of hij nu verder ook nog op voorraad is bij TAGS of een andere winkel? Sowieso eerst m'n andere gitaartjes verkopen, wil momenteel nog niet zo lukken :(.

LordSpeedyShit
4 april 2007, 19:33
misschien moeten we ook hier een schecter society beginnen ;-)
Lijkt me een goed idee! Misschien dat je ze dan wat meer in NL gaat zien. Zijn toch allemaal hele goede gitaren voor weinig geld, je zou denken dat dat hollanders wel aanspreekt :D

anibal
4 april 2007, 20:24
je zou denken dat dat hollanders wel aanspreekt :D

heheh .. perfecte gitaar voor de NL markt ;-)

Tho
5 april 2007, 00:04
Lijkt me een goed idee! Misschien dat je ze dan wat meer in NL gaat zien. Zijn toch allemaal hele goede gitaren voor weinig geld, je zou denken dat dat hollanders wel aanspreekt :D

TAGS heeft hem niet, maar ze zullen hem ongetwijfeld graag voor je bestellen!

jorrit
5 april 2007, 17:40
nice! als het goed is krijg ik mn tweede schecter ergens na het weekend binnen...:D

Tho
5 april 2007, 23:00
TAGS heeft de C-1 Hellraiser net binnen! :)

DarknessAwaits
6 april 2007, 00:05
Ga je 'm halen Thomas? Ik heb nu zo goed als zeker 1 gitaar verkocht, als ik straks m'n loon binnen heb ga ik meteen bestellen. Had al een mailtje gestuurd naar TAGS maar nog niets terug helaas.

Tho
6 april 2007, 00:06
Ga je 'm halen Thomas? Ik heb nu zo goed als zeker 1 gitaar verkocht, als ik straks m'n loon binnen heb ga ik meteen bestellen. Had al een mailtje gestuurd naar TAGS maar nog niets terug helaas.

Nee denk het niet. Ik ga denk ik toch nog even liever door voor een 2e Jackson USA

anibal
6 april 2007, 00:59
Nee denk het niet. Ik ga denk ik toch nog even liever door voor een 2e Jackson USA

Nog even sparen dus ;-)

Tankman
6 april 2007, 01:06
Ik wil ook een 7-string :sneaky:

Maar mijn oog viel op de Ibanez RG7321, maar dan zou ik nog Dimarzio PAF-7 pickups of die EMG van die Schecter van anibal in doen.

DarknessAwaits
6 april 2007, 01:34
EMG's gaan niet standaard passen in de 7321, of welke 7-string dan ook. EMG heeft voor hun 7-string elementen een basbuizing genomen, dus moet je andere pickupcavity's hebben/maken.

Debaser
6 april 2007, 07:36
mooi ding Anibal ! veel plezier ermee .. :)

Tho
6 april 2007, 17:43
Nog even sparen dus ;-)

Yup. Maar die ze spelen en klinken goddelijk. Beter dan elke gitaar die ik ooit heb bespeeld.

anibal
6 april 2007, 18:13
Yup. Maar die ze spelen en klinken goddelijk. Beter dan elke gitaar die ik ooit heb bespeeld.

Geloof ik ! wat voor een heb je ? stuur een foto ?

De Friedman Kelly wil ik ook heel graag maar die kan je niet meer kopen :-(

deze 2 staan op mijn lijst ;-)
http://images.music123.com/products/original/Jackson/157993.jpg

http://www.jacksonguitars.com/products/prod_images/guitars/2900500599_xl.jpg

Tho
6 april 2007, 18:14
Izegrim van dit forum heeft die Kevin Bond Signature. Ik hou het toch liever bij de USA's ;)

anibal
6 april 2007, 18:20
Izegrim van dit forum heeft die Kevin Bond Signature. Ik hou het toch liever bij de USA's ;)


Echt !!! waar heeft hij deze gekocht ? wat koste die weet je dit ?

Tho
6 april 2007, 18:21
Echt !!! waar heeft hij deze gekocht ? wat koste die weet je dit ?

Geen idee, Zoek hem ff op in de Ledenlijst, en PM hem ff. Hij is toch dagelijks online :)

Soulflyhigh
7 april 2007, 17:20
@ annibal
Er staat een Marty Friedman op gitaarmarkt.nl

Tupelo
7 april 2007, 17:25
Voor een metalbeest - dat ik doorgaans spuuglelijk vind - is deze eigenlijk best te pruimen.
Ziet er goed uit, congrats! :)

Tho
7 april 2007, 17:42
@ annibal
Er staat een Marty Friedman op gitaarmarkt.nl

dat ding heeft een fucking vette top!!

anibal
7 april 2007, 20:27
@ annibal
Er staat een Marty Friedman op gitaarmarkt.nl

Shit man !! had ik zoveel geld op mijn rekening op dit moment !

even voorlopig geen nieuwe gitaren anders heb ik geen vriendin en kind meer ;-)

SoulFly had je mijn PM gelezen ?

Tho
7 april 2007, 20:33
Shit man !! had ik zoveel geld op mijn rekening op dit moment !

even voorlopig geen nieuwe gitaren anders heb ik geen vriendin en kind meer ;-)

SoulFly had je mijn PM gelezen ?

Die leest hij volgens mij niet, beter stuur je hem even een mailtje :)

Soulflyhigh
8 april 2007, 12:25
Shit man !! had ik zoveel geld op mijn rekening op dit moment !

even voorlopig geen nieuwe gitaren anders heb ik geen vriendin en kind meer ;-)

SoulFly had je mijn PM gelezen ?
Inmiddels wel ;) Pm terug

DarknessAwaits
9 april 2007, 12:40
Weet iemand misschien waar ze deze gitaar (Schecter) in Engeland verkopen? Ik ga er volgende week op vakantie en het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ik dan daar die gitaar ook nog zou kunnen scoren.

Tho
9 april 2007, 12:41
Weet iemand misschien waar ze deze gitaar (Schecter) in Engeland verkopen? Ik ga er volgende week op vakantie en het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ik dan daar die gitaar ook nog zou kunnen scoren.

Geen idee, maar ik denk dat ze een stuk duurder zijn in Engeland.

anibal
9 april 2007, 12:43
Weet iemand misschien waar ze deze gitaar (Schecter) in Engeland verkopen? Ik ga er volgende week op vakantie en het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ik dan daar die gitaar ook nog zou kunnen scoren.

Mail deze mensen, misschien kunnen ze jou wat vertellen:

Sound Control
61 Jamaica Street
Glasgow, G1 4NN
Phone: 0141 204 2774
Fax: 0141 204 0614
Email: info@soundcontrol.co.uk
Web: http://www.soundcontrol.co.uk


Als ik jouw was zou ik naar Enschede of Drachten, vooral in Drachten hebben ze veel staan

http://www.groove-factory.nl/catalog/electrische-gitaren-schecter-c-508_33_506.html

DarknessAwaits
9 april 2007, 13:00
tnx voor de replys.

Ik had al wat gezocht in oudere topics want ik meende me te herinneren dat er iemand was geweest die Schecter uit Engeland wilde halen destijds. Die winkels had ik al wel de link van gevonden maar ze hadden geen C-7 Hellraiser.

Groove Factory is bijna 300km rijden, maar ze leveren ook via post? Liefst zou ik er wel eventjes op willen spelen voordat ik m'n definitieve beslissing neem.

anibal
9 april 2007, 13:44
tnx voor de replys.

Ik had al wat gezocht in oudere topics want ik meende me te herinneren dat er iemand was geweest die Schecter uit Engeland wilde halen destijds. Die winkels had ik al wel de link van gevonden maar ze hadden geen C-7 Hellraiser.

Groove Factory is bijna 300km rijden, maar ze leveren ook via post? Liefst zou ik er wel eventjes op willen spelen voordat ik m'n definitieve beslissing neem.

Probeer Engeland te mailen en achter halen waar je deze kan testen op jouw vakantie, anders rij maar een keertje naar Drachten.. een gitaar moet je altijd testen.

anibal
9 april 2007, 13:45
Voor de liefhebbers, zo klinken dus de EMG707 in een Schecter Hellraiser 7 strings

Sound Clips EMG707 Schecter 7 Strings (http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/emg707schecter7hellraiser.mp3)

Let op mijn POD XT is stuk, dit is gespeld met een POD ver 2 die ik van de muziek zak heb kunnen lenen terwijl ze mijn XT repareren.

POD ver 2 is niet zo in vergelijking met XT

gorgasm
9 april 2007, 18:47
http://www.jacksonguitars.com/products/prod_images/guitars/2900500599_xl.jpg
ik DENK dat die nog in piens staat
+ das wel n vette gitaar die schecter

Soulflyhigh
9 april 2007, 19:34
Voor de liefhebbers, zo klinken dus de EMG707 in een Schecter Hellraiser 7 strings

Sound Clips EMG707 Schecter 7 Strings (http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/emg707schecter7hellraiser.mp3)

Let op mijn POD XT is stuk, dit is gespeld met een POD ver 2 die ik van de muziek zak heb kunnen lenen terwijl ze mijn XT repareren.

POD ver 2 is niet zo in vergelijking met XT
Klinkt in ieder geval al goed. Hij voldoet nu al aan mijn verwachtingen. Thanks voor je pm ik zal eens informeren bij TAGS. Heb je misschien ook een lead clipje met de 707 als nekelement?

anibal
9 april 2007, 23:49
Klinkt in ieder geval al goed. Hij voldoet nu al aan mijn verwachtingen. Thanks voor je pm ik zal eens informeren bij TAGS. Heb je misschien ook een lead clipje met de 707 als nekelement?

Working on it, kan je vast vertellen dat 707 neck vind ik het mooiste geluid uit een EMG

Doe ik morgen even.. net terug uit 013 best moe morgen weer werken.. dat is klote.

DarknessAwaits
10 april 2007, 00:24
Eventjes nog een vraagje voor de bezitters van een exemplaar: hoe dicht zit de eerste control van de humbucker vandaan? Het lijkt nml. heel dicht erop te zitten net als bij een Fender Strat. Op zich geen probleem, maar ik vroeg het me gewoon af.

The Underdog
10 april 2007, 00:25
Misschien domme vraag, maar hoe gemakkelijk is het om op zo'n gitaar op 6 snaren te spelen?

Luke-wannabe
10 april 2007, 00:28
Net zo gemakkelijk als op een normale denk ik..?

DarknessAwaits
10 april 2007, 00:43
Dat ligt echt aan jezelf denk ik. In principe is het niks moeilijker, hoewel met (ingewikkelde) akkoorden ik wel eens in de knoop wil komen. Maar dat is ook omdat meestal op 6 snaren speel. Gewoon eventjes wennen en dan gaat hij vrijwel vanzelf.

anibal
10 april 2007, 09:37
Eventjes nog een vraagje voor de bezitters van een exemplaar: hoe dicht zit de eerste control van de humbucker vandaan? Het lijkt nml. heel dicht erop te zitten net als bij een Fender Strat. Op zich geen probleem, maar ik vroeg het me gewoon af.


Idd een beetje fender idee, maar toch iets verder, ik kom er nooit aan per ongeluk of zo..

anibal
10 april 2007, 09:39
Misschien domme vraag, maar hoe gemakkelijk is het om op zo'n gitaar op 6 snaren te spelen?

Geen probleem.. na 2 weken voel ik me thuis op deze gitaar. Natuurlijk heb je een snaar meer en de neck is iets dikker maar het is niet zo dat je gitaar opnieuw moet leren spelen of zo ;-)

anibal
12 april 2007, 23:05
Klinkt in ieder geval al goed. Hij voldoet nu al aan mijn verwachtingen. Thanks voor je pm ik zal eens informeren bij TAGS. Heb je misschien ook een lead clipje met de 707 als nekelement?


Hoi SoulF,

Hier een clip met de EMG707 neck element, deze alleen clean voorlopig.

Hellraiser clean neck EMG707 (http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/clean.mp3)

Jan-Willem
13 april 2007, 10:16
Echt toffe gitaar, ook ik ben er ernstig over aan het na denken om een 7 snaar te kopen (voor er bij) en later misschien ook nog die 8 snarige Ibanez (meshuggah/Darth metal virus he :cooler:)

MAar ik was eerst aan het kijken naar Bo-el van Marcel Coenen, maar die is wel een stukje duurder en ik hoor veel goede verhalen en Koreanen zijn goede gitaren mijn huidige LTD MH-1000 met EMG's (ook bij TAGS gekocht moest er bijna een jaar op wachten, maar een super zaak ook al is het voor mij meer dan 2 uur reizen) is ook een Koreaan.

Maar ik heb wel liever een floyed rose brigde, dus dat wordt nog even rond kijken. En hoe zouden die Seymour Duncan elementen eigenlijk klinken?

LordSpeedyShit
13 april 2007, 13:58
Maar ik heb wel liever een floyed rose brigde, dus dat wordt nog even rond kijken. En hoe zouden die Seymour Duncan elementen eigenlijk klinken?
Zou je eigenlijk eens naar die nieuwe Jeff Loomis signature moeten kijken. Die speelde eerst altijd op C-7's maar heeft nu dit model:
http://media.schecterguitars.com/imgs/hr_jeffloomis_c7_fr.jpg

anibal
13 april 2007, 14:43
Echt toffe gitaar, ook ik ben er ernstig over aan het na denken om een 7 snaar te kopen (voor er bij) en later misschien ook nog die 8 snarige Ibanez (meshuggah/Darth metal virus he :cooler:)

MAar ik was eerst aan het kijken naar Bo-el van Marcel Coenen, maar die is wel een stukje duurder en ik hoor veel goede verhalen en Koreanen zijn goede gitaren mijn huidige LTD MH-1000 met EMG's (ook bij TAGS gekocht moest er bijna een jaar op wachten, maar een super zaak ook al is het voor mij meer dan 2 uur reizen) is ook een Koreaan.

Maar ik heb wel liever een floyed rose brigde, dus dat wordt nog even rond kijken. En hoe zouden die Seymour Duncan elementen eigenlijk klinken?


Kan je alvast vertelen dat de Bo-el van Marcel Coenen is ook een Koreaanse gitaar, ik ben die eerst gaan testen en was niet zo kapot van, vond veel aan de gitaar niet erg overtuigen en de humbuckers niet zo. Na 30 minuten hard te hebben gespeld was de gitaar compleet uit tuning o.a (dit met een top lock) vind deze gitaar trouwens aan de dure kant en wordt nergens over Korea gesproken, men denkt dat die gitaren een voor een in de studio van Huub worden gemaakt maar dit is niet zo.

Toen heb ik voor Schecter gekozen en ben erg blij mee, ik had ook voorkeur voor een fixed bridge en dit had de Schecter Hellaraiser.

Je zou de Jeef Loomis Signature gitarist van Nevermore eens checken die is precies wat je zoek, alleen met EMG's. Seymour Duncan zijn erg goed zijn samen met EMG mijn favorieten.. Dimarzio ook trouwens ;-)

Lees hier eens:
Jeff signature gitaar (http://namm.harmony-central.com/WNAMM07/Content/Schecter/PR/Loomis-Thompson.html)

http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000008881.jpg

Jan-Willem
13 april 2007, 15:02
Ziet er echt tof uit die gitaar, ik hou hem in het lijstje.

Jah ik weet dat de Coenen gitaren ook koreanen zijn, maar dat weet ik ook pas sinds gisteren, dankzij een andere threat hier en daarvoor was ook ik in de veronderstelling dat het handgebouwde gitaren waren (bedoel door huub zelf).
Maar nu denk dat ik toch nog wel even verder ga kijken wat ik ga kopen.

Mijn LTD MH-1000 heeft een fixed brigde met string thru, dat heeft zo zijn voordelen, maar de aktie is gewoon wat te hoog, dus neem ik de volgende keer waarschijnlijk weer een floyed rose systeem zoals bij mijn ibanez RG

anibal
13 april 2007, 15:09
Ziet er echt tof uit die gitaar, ik hou hem in het lijstje.

Jah ik weet dat de Coenen gitaren ook koreanen zijn, maar dat weet ik ook pas sinds gisteren, dankzij een andere threat hier en daarvoor was ook ik in de veronderstelling dat het handgebouwde gitaren waren (bedoel door huub zelf).
Maar nu denk dat ik toch nog wel even verder ga kijken wat ik ga kopen.

Mijn LTD MH-1000 heeft een fixed brigde met string thru, dat heeft zo zijn voordelen, maar de aktie is gewoon wat te hoog, dus neem ik de volgende keer waarschijnlijk weer een floyed rose systeem zoals bij mijn ibanez RG


Wel raar dat de aktie de hoog is, mijn schecter is in principe beetje het zelfde idee als jouw LTD en de aktie van mijn schecter is erg laag en soepel.

Jan-Willem
13 april 2007, 15:37
mmm ok, nou jah de actie van mijn ibanez is in iedergeval lager, maar ik ben nu wel meer gewend aan deze actie, maar ik laat hem nog een keer nog lager afstellen.