PDA

View Full Version : strat brugpickup in klankgat akoestische stagg



jimihattricks
1 april 2007, 13:45
Hoi luitjes,

ik heb hier nog een akoestische stagg staan waar ik een strat pickup in wil gaan bevestigen (don't ask why)..

de pickup komt wat boven het midden van het klankgat te hangen (als jullie snappen wat ik bedoel).. nu ga ik binnenkort een tv jones humbucker in mijn mex strat zetten en dan komt de brugpickup er dus uit..

nu mijn vraag: kan ik die ook min of meer als neck/midden-pickup monteren in de stagg (ivm output)?

ik verwacht natuurlijk opmerkingen als: 'waarom zou je dat willen' en 'stagg op de brandstapel' etc. maar kan wel wat hebben dus kom maar op :)

Luke-wannabe
1 april 2007, 14:16
Kan gewoon joh..

Valoosj
1 april 2007, 14:29
Why? :D


echt uit nieuwsgierigheid hoe dat werkt enz ;)

marter544
1 april 2007, 14:37
Jazzen op een stagg :cooler:

Mattia
1 april 2007, 14:45
Maakt niet uit waar je 'm plaatst. Brug pickup mag ook gewoon bij de hals, hoor. Verder kan het wel zo zijn dat je output suboptimaal is; phosphor bornze snaren hebben een ander magnetisch patroon dan de nickelwounds die je op je gewone electrische hebt...

B_2_the_a
1 april 2007, 14:56
http://photo.net/photo/pcd0511/stockholm-skansen-fireplace-51.4.jpg

JE VROEG EROM!!


pickup kan wel, maar dan moet je niet meer met bronzen snaren spelen maar met normale eleketirsche gitaar snaren

Enra
1 april 2007, 15:08
Maakt niet uit waar je 'm plaatst. Brug pickup mag ook gewoon bij de hals, hoor. Verder kan het wel zo zijn dat je output suboptimaal is; phosphor bornze snaren hebben een ander magnetisch patroon dan de nickelwounds die je op je gewone electrische hebt...

Ja!!! Vroeger zelf iets dergelijks gedaan. John Campbel deed het ook. En wel meer artiesten trouwens. Maar Bronze of Phosfor Bronze werkt niet, je moet dan echt snaren voor electrisch nemen. En scheuren maar!!! Leuk effect, ook voor slide!!

Squier4ever
1 april 2007, 15:32
nirvan deed het ook en the beatles in hun j45's...

no 1 hops
1 april 2007, 16:04
evt een vaste weerstand in de kabel maken als ie te schel word.

jimihattricks
1 april 2007, 16:21
hey bedankt voor de reacties (jij ook B_2_the_a :satisfie: )

waarom? vooral voor slide eigenlijk, maar eigenlijk vooral om nu zelf eens met wat soldeer- en 'bouw'werk te beginnen.. en als t mislukt kan ie idd nog steeds op de brandstapel :)

madman
1 april 2007, 17:40
nirvan deed het ook en the beatles in hun j45's...

die gitaar van kurt cobain was een zeldzame (302 exemplaren) Martin D-18E, er zaten daar vanuit de fabriek al pups op die gemaakt waren voor stalen snaren, maar hij heeft die vervangen door pups geschikt voor bronzen snaren...

Squier4ever
1 april 2007, 20:35
ja zou goed kunnen, maar vind t wel vet klinken...