PDA

View Full Version : Peavey Vandenberg users?



Braindead
1 april 2007, 13:16
Zijn er hier ook Peavey Vandenberg fans / users?

Ontzettend fijne gitaren imo die ook erg lekker klinken.
Dit zijn de mijne. Van die witte heb ik inmiddels de knoppen vervangen en de tremolo (weer een originele Kahler Spyder)

http://www.freewebs.com/dudebraindead/DSCN0833small.jpg


http://www.freewebs.com/dudebraindead/DSCN0834Bsmall.jpg

Randy
1 april 2007, 13:55
Gave gitaren man!! Heeft die witte nou humbucker in de hals (rails)?

Braindead
1 april 2007, 13:57
Ja, er zit een Seymour duncan hotrails in. Das eigenlijk een humbucker in sc formaat ja.

a darker shade of grey
1 april 2007, 15:41
Zijn dat de Vandenbergs uit de USA of de budget gitaren?

Ze zijn wel vet, maar wat moet je nou met drie dezelfde? :O

Harm
1 april 2007, 16:30
Mooie gitaren!
Om de zoveel tijd duikt er ook een oude custom op met een doorlopende hals en 2 humbuckers... Die zijn super...

Jaren terug op de Vandenberg gespeeld de proto van Adje (de roze waar hij ook veel mee op foto's staat), super gitaar en geweldig mooi stukije hout...

Ik kon toen kiezen uit een Vandenberg Peavy en de Fenrandes... Die Fernandes moets ik toen hebben omdat ik daar als kind al lyrisch van was (de Here I go again clips).....

http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/FernandesVandenberg.jpg

Braindead
1 april 2007, 17:21
Darker shade of grey: Zijn geen budget line gitaren. De budget line zijn de v-types. Van mij zijn usa made. En wat moet je met drie? Nou, speel er maar eens op 1 en dan weet je waarom ik er drie heb :-)

Gaaf die Fernandes Harm! Ik ken hem alleen van de foto helaas. Je komt ze bijna niet tegen. Is die Fernandez neck through of bolt on? En heeft ie ook een ebben fretboard?




Mooie gitaren!
Om de zoveel tijd duikt er ook een oude custom op met een doorlopende hals en 2 humbuckers... Die zijn super...

Jaren terug op de Vandenberg gespeeld de proto van Adje (de roze waar hij ook veel mee op foto's staat), super gitaar en geweldig mooi stukije hout...

Ik kon toen kiezen uit een Vandenberg Peavy en de Fenrandes... Die Fernandes moets ik toen hebben omdat ik daar als kind al lyrisch van was (de Here I go again clips).....

http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/FernandesVandenberg.jpg

a darker shade of grey
1 april 2007, 17:35
En wat moet je met drie? Nou, speel er maar eens op 1 en dan weet je waarom ik er drie heb :-)

Point taken :)

Harm
1 april 2007, 20:17
Darker shade of grey: Zijn geen budget line gitaren. De budget line zijn de v-types. Van mij zijn usa made. En wat moet je met drie? Nou, speel er maar eens op 1 en dan weet je waarom ik er drie heb :-)

Gaaf die Fernandes Harm! Ik ken hem alleen van de foto helaas. Je komt ze bijna niet tegen. Is die Fernandez neck through of bolt on? En heeft ie ook een ebben fretboard?

Deze is neck through en ebben toets.,... Adje had er 2 (allebei proto) en eentje heb ik gekocht van hem... Er zijn nog wel productie fernandessen maar dat zijn bolt -ons...

Deze kom je idd niet veel tegen...

Harm

skabouter
1 april 2007, 20:33
hey braindead! goed bekeken man, ik vind het echt vette gitaren!! zelf zou ik heel graag eens een witte V-type hebben,
deze:

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/V-Type-NTB-TR-lg.jpg

fijne dingen, 1 keer bespeelt, prima zaak en ze zien er echt vET uit!! maar waar haal je jouwe? in nederland heb ik ze nooit gezien, bestellen uit Duitsland soms?

Braindead
1 april 2007, 23:55
Die van mij komen eigenlijk kris kras uit het land vandaan. Ze worden al sinds 1992 als ik het goed heb niet meer gemaakt dus je moet 2de hands op zoek. Heel soms staan ze weleens op marktplaats en anders moet je in Duitsland kijken. Ze zijn wel te vinden, maar de staat laat vaak te wensen over. Ook is wit een kleur die je niet zo vaak tegenkomt, in het rose worden ze volgens mij ook steeds zeldzamer.

De v-type die jij hier laat zien (Skabouter) in het wit kun je denk ik iets makkelijker aan komen al weet ik dat ook niet zeker. Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de USA gitaren. De V-types zijn ook prima gitaren hoor, maar heel anders en voor mij zijn het ook geen echte Vandenbergs. Bovendien hebben ze geen ebben fretboard wat ik juist zo vet vind aan de Vandenbergs.

Harm, je hebt een puik gitaartje dan. Een prototype nog wel... ken je Adje persoonlijk ofzo?

bass blom
2 april 2007, 09:51
ik was (ben nog) een fan :D
zo lekker snel halsje en ebben toets :P
die met de roze knopjes was van mij en dit topic herinnert me er eraan dat ik het originele element nog zou opsturen..
mail me ff braindead, je adres nog een keer, dan krijg je het element van de week.

Harm
2 april 2007, 11:59
Die van mij komen eigenlijk kris kras uit het land vandaan. Ze worden al sinds 1992 als ik het goed heb niet meer gemaakt dus je moet 2de hands op zoek. Heel soms staan ze weleens op marktplaats en anders moet je in Duitsland kijken. Ze zijn wel te vinden, maar de staat laat vaak te wensen over. Ook is wit een kleur die je niet zo vaak tegenkomt, in het rose worden ze volgens mij ook steeds zeldzamer.

De v-type die jij hier laat zien (Skabouter) in het wit kun je denk ik iets makkelijker aan komen al weet ik dat ook niet zeker. Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de USA gitaren. De V-types zijn ook prima gitaren hoor, maar heel anders en voor mij zijn het ook geen echte Vandenbergs. Bovendien hebben ze geen ebben fretboard wat ik juist zo vet vind aan de Vandenbergs.

Harm, je hebt een puik gitaartje dan. Een prototype nog wel... ken je Adje persoonlijk ofzo?


Gaaf! Je kunt de Vandenbergs zo sporadisch wel op de kop tikken... De meest zeldzame zijn de puzzle gitaren (zwart en wit) die zijn echt geweldig... Ooit koop ik er zo eentje...

De gitaar heb ik via een vriend van Ad die een aantal verkocht ergens in de jaren 90, toen ging het nog gewoon met een advertentie in de krant...

Harm