PDA

View Full Version : Powertone II met midi switchen



armageddon
1 april 2007, 12:31
Het leek mij handig als ik mbv mijn GT8 de Powertone II kan switchen met een midi-kabeltje vanuit de GT8. De kabel van de footswitch van de GT8 is ook een midi-kabel, maar hoe ik dit zou kunnen doen is me een raadsel.

Als ik de Koch DJ-1 zie zie ik dat dat een midi naar 4 jack-converter is (dus de midi-kabel van de footswitch zijn gewoon 4 relais in elkaar?). Volgens mij is de enige manier om dan met midi te schakelen door middel van zo'n DJ-1 en dan iets als een Nobels MS-4 er weer tussen? Dat lijkt me dus redelijk lomp eerlijk gezegd.

Heeft iemand een idee hoe ik de Koch via midi kan schakelen?

Michael AE
1 april 2007, 12:47
De makkelijkste weg is volgens mij de AC8 van Axess, mits die geschikt is voor de Koch.

Michael AE
1 april 2007, 12:48
Hmmm, ik meende me te herinneren dat de AC8 ook Koch kon switchen, maar dat is dus niet zo. Misschien Koch even mailen?

armageddon
1 april 2007, 13:09
De CFX4 kan het wel toch? Ik zie bij de Pricelist de Powertone staan.

Edit: Duur grapje overigens.

Michael AE
1 april 2007, 13:11
Ja, die kan het wel, maar dan kan de Nobels MS4 het ook en die is een stuk goedkoper. Ik heb ze beiden en alhoewel de CFX4 duidelijk de betere is, werkt de Nobels ook prima.

Zitten er geen switch-jacks achterop de powertone?

armageddon
1 april 2007, 13:14
Nee, geen switch jacks helaas.

Maar ik snap niet hoe die Nobels kan werken, want de midi-aansluiting achterop de Powertone II lijkt me niet gewoon midi en de Nobels heeft alleen jack-ingangen (toch?). De GT8 heeft maar 1 uitgang voor relay-switching.

Michael AE
1 april 2007, 13:18
Ja, precies. Je zal dus altijd een converter moeten kopen via koch, of het moet met een speciaal snoertje kunnen.

Ik denk wel dat het met een snoertje moet kunnen waarbij je aan de ene kant een plug hebt zoals de footswitch van je Koch en aan de andere kant jacks, maar je hebt altijd een apparaat als de Nobels of CFX nodig om te switchen.

armageddon
1 april 2007, 13:20
Okee, bedankt :) Dan ga ik even koekeloeren hoe ik dit ga doen.

Michael AE
1 april 2007, 13:24
No problem. ;)

Succes.

Page
2 april 2007, 19:51
Volgens mij verkoopt koch een standaard interface, ik zou daar beginnen met zoeken

armageddon
2 april 2007, 20:18
De DJ1 dus ja :) Maar dan zit ik met 4 jacks.

Rwin
2 april 2007, 20:32
samen met de Nobels ms-4 ben je dan weer rond toch :)

Succes, en mocht je vragen hebben, je hebt mijn mail ook :)

armageddon
2 april 2007, 20:56
Ha RWin. Ja dat was dus ook al mijn idee :)

ps. Zenamp al kwijt?

DarknessAwaits
2 april 2007, 21:14
Je kan ook zelf zo'n converteersnoertje in elkaar solderen, scheelt je een hoop geld. Bij TC Electronics staat er ergens onder tech support het schakelschema, daarvanaf kun je het maken.

Ah, ondertussen heb ik de link al voor je gevonden. Kijk hier (http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=TYVGm6yi&p_accessibility=0&p_redirect=&p_tbl=9&p_id=613&p_created=1068648255&p_olh=0) .

dml
4 april 2007, 07:47
Het is inderdaad zo dat de DJ-1 GEEN midi-converter-switcher-whatever is maar puur en alleen een kastje met aan de ene kant 4 jack-ingangen en aan de andere kant één 7-pins DIN connector die naar de PT gaat.
Dus ja, een MS-4 (of duurder) is nodig om toch je amp te kunnen schakelen.

Die DJ-1 is heel simpel zelf te maken, zie het schema zoals hierboven gelinkd is. Je moet alleen natuurlijk wel de stereo-jack vervangen door twee losse mono jacks. En S1 en S2 ook voorzien van een mono jack, dan kun je dus alle functies van de PT met midi schakelen (als je een MS-4 o.i.d. hebt).

Harm
4 april 2007, 15:43
Het is inderdaad zo dat de DJ-1 GEEN midi-converter-switcher-whatever is maar puur en alleen een kastje met aan de ene kant 4 jack-ingangen en aan de andere kant één 7-pins DIN connector die naar de PT gaat.
Dus ja, een MS-4 (of duurder) is nodig om toch je amp te kunnen schakelen.

Die DJ-1 is heel simpel zelf te maken, zie het schema zoals hierboven gelinkd is. Je moet alleen natuurlijk wel de stereo-jack vervangen door twee losse mono jacks. En S1 en S2 ook voorzien van een mono jack, dan kun je dus alle functies van de PT met midi schakelen (als je een MS-4 o.i.d. hebt).

Yep, zo heb ik het ook, nobels ms-4 en 4 kabels naar midi en de powertone-kabel naar midi (is ook gewoon mid volgens mij alleen zonder voeding?). Laten doen natuurlijk want ik ben niet zo heel erg handig met solderen etc... :-)

Harm