PDA

View Full Version : eenvoudig opname-apparaat voor live



Rude Perception
31 maart 2007, 22:53
Ons (de band) leek het geen slecht idee om eens wat te investeren in live-opnamens. Ik dacht zelf dat het geen slecht idee was om een apparaatje te kopen met:

- een mic
- een ingang (voor doorversterkte optredens)
- een koptelefoonuitgang (optie, geen abolute eis)
- een usb uitgang om op de pc aan te sluiten (of een andere makkelijke, snelle manier)
- een playknop, een recordknop en een stopknop (bij wijze van spreke, zo simpel mogelijk dus.

Zijn dit soort apparaatjes er uberhaupt wel, ik ken wel van die opnameapparaten die meteen heel veel meer kunnen enzo. Dat kost ons geld wat we niet hebben voor dingen die we niet gaan gebruiken. Wat is het simpelste apparaat dat jullie kennen en aan deze eisen voldoet (of zo veel mogelijk)?

bert k
31 maart 2007, 23:06
Ghehehe, het lijkt wel spam, ik heb geen aandelen, maar ik heb het al vaak gepost: Boss Micro BR, voldoet aan alle eisen die je noemt, en kost net boven de 200 euro. FF zoeken in dit subforum, is al veel over geschreven.

Rude Perception
1 april 2007, 00:23
Ghehehe, het lijkt wel spam, ik heb geen aandelen, maar ik heb het al vaak gepost: Boss Micro BR, voldoet aan alle eisen die je noemt, en kost net boven de 200 euro. FF zoeken in dit subforum, is al veel over geschreven.

Die had ik al gezien, maar ik hoopte op iets NOG simpelers;).

Omschrijving van Boss:

Ultra portable, only slightly larger than an iPod
4-track playback, 32 V-Tracks
Loads and plays MP3 files
Multi-effects onboard; dedicated guitar input
Time-Stretch and Center Cancel features (including MP3 files)
293 rhythm patterns
Built-in tuner and microphone
USB port for data transfer
SD Card slot for recording media, 128MB card included
Bijvoorbeelde de multi-effecten, time-stretch, rythm patterns en de 4-track playback, 32 V-Tracks (wat bedoelen ze precies?) hoef ik er echt niet op te hebben. Dan heb ik dus al snel het idee dat ik ook betaal voor dingen die ik niet gebruik.

bert k
1 april 2007, 00:28
Het is raar, er zijn simpeler apparaten, Edirol maakt iets moois, en Marantz (uit de pro serie) heeft een hele fraaie, ook precies wat je zoekt, maar de Edirol is 350, en de Marantz is tegen de 600 euro... Vandaar dat ik de Boss noem. Op dit moment echt goedkoop.

Rude Perception
1 april 2007, 00:29
grmbl, ik hoopte eigenlijk iets goedkopers te kunnen fixen dan die boss (arm punkbandje;))

bert k
1 april 2007, 00:30
Ja, je kan ook voor een minidiskrecordertje gaan, maar dan heb je weer geen USB. Of een MP3 spelertje, daar zit nog wel eens een micje ingebouwd, maar dat klinkt dus echt bagger. Ik heb die Boss gekocht om bandrepetities op te nemen.

Han S
1 april 2007, 00:32
Een cassettedeckje met microfooningangen, isdatwat?

El Capitain
1 april 2007, 00:47
Als je übergoedkoop wilt, kies dan een tweedehands minidisc...betaal je geen drol meer voor. Is geen USB, maar je hebt al wel snel een leuke repetitie-opname met een cheapo pc-microfoontje...

Rude Perception
1 april 2007, 01:19
Als je übergoedkoop wilt, kies dan een tweedehands minidisc...betaal je geen drol meer voor. Is geen USB, maar je hebt al wel snel een leuke repetitie-opname met een cheapo pc-microfoontje...

Dan moet er wel een goede mic bijkomen natuurlijk. Hoe duur zal dat zijn en wat voor mic is dan handig/goed?

Ic3gl0vE
1 april 2007, 16:46
Sony heeft van die electret (condensator) microfoontjes voor minidisk. Deze zijn heel klein èn stereo. Gewoon in je MD speler pluggen en je kunt meteen opnemen met een hele acceptabele kwaliteit.

bert k
2 april 2007, 20:27
Die zijn niet echt goedkoop, ik dacht vanaf 60 - 70 euro.