PDA

View Full Version : Gibson LP Studio VS Duesenberg 49er



KurtCobain
31 maart 2007, 22:39
Ok Guys, EINDELIJK me fender verkocht en heb nu 1000 eu.
Heb ik de winkel een Gibson Les Paul Studio Limited Edition Worn Brown en een Duesenberg 49er gespeeld. Vind ze allebei echt superstrak. Maar nu komt ie hea..(alweer)
De Duesenberg vind ik echt RETEGAAF eerlijk gezegd, maarja...gibson is een gibson en met een Gibson heb je status....:P

Ik kom er echt niet uit...die duesenberg trekt me gewoon aan vanwege die mojo van die gitaar...maar die gibson is toch...je wete wel, een Gibson.

Smaak boven trots of trots boven smaak? dat is em juist, wat zouden jullie doen....

glacius
31 maart 2007, 22:48
ik zou absoluut voor de gibson gaan, uiteindelijk wil je toch een gibson en krijg je spijt als je voor de deusenberg bent gegaan..

Johannes
31 maart 2007, 23:18
Kies voor klank en bespeelbaarheid!!! Merken zijn zo 2006 :stop: :D
Nee ff serieus, als je kickt op een Gibson logo, koop dan een Gibson logo. Misschien moet je beide gitaren inbeelden zonder logo/ merk en zodoende je keuze vergemakkelijken. Of stel dat de merknamen omgewisseld waren... You get the point. Ik zou me niet te veel laten beinvloeden door het logotje op de kop.

Herman
31 maart 2007, 23:33
Hmmm, als je die Gibson alleen vet vind omdat er Gibson op staat, zou ik juist geen Gibson nemen, maar de Deusenberg (ik heb er trouwns nog nooit op gespeeld). Als die (ook) te gek klinkt, maar de Gibson maakt kans "omdat het een Gibson is", kun je beter gaan voor degene die het beste aanvoelt/speelt/klinkt. Mocht dit nog steeds de Gibson zijn, dan lijkt me de keus niet moeilijk meer.

grayfink
1 april 2007, 08:09
Ik zou de Gibson nemen. Ook als de Duesenberg ietsje beter is.

Axelll
1 april 2007, 10:00
Ik zou voor de Duesenberg gaan. 1 Speelt beter (ervaring). 2 Ziet er veel vetter uit! Als het gaat tussen een standard en een Duesenberg dan had ik nog wel vraagtekens maar in dit geval is de Duesenberg een veel betere keuze IMO!

RolandT
1 april 2007, 10:10
Moeilijke keuze, ik ben super fan van de LP Studio (heb er zelf een (http://www.10pont.net/lpst.jpg)) maar die Gibson LP Studio Limited Edition Worn Brown vind ik dan weer niet zo mooi; een Duesenberg 49er ziet er dan wel cool uit. Mr Keith Richards heeft een Duesenberg dus status zal wel geen probleem zijn :) Maar...ik weet ook uit ervaring dat als je een Gibson of Gretsch wil, je uiteindelijk toch een Gibson of Gretsch (http://www.10pont.net/tr.jpg) zal kopen...

omni
1 april 2007, 13:40
Ik zou geloof ik niet de wornbrown gibson nemen. Die vind ik nogal goedkoop ogen en is nogal slijtage gevoelig imho. Ik zou eens kijken naar een mooie tweede hands studio, maar zo'n duesenberg, daar heb ik ook wel een beetje gas voor ;-) Maar dan zou ik gaan voor een starplayer, dat past toch iets beter bij het hele imago van Duesenberg en semi-hollows rocken!

AutoStatic
1 april 2007, 14:17
En over 30 jaar blijkt dat Duesenbergs uit de jaren '00 echt veel meer geld op blijken te brengen op de vintage markt dan Gibson LP Studio's ;)

Dudeness! Koop wat je het beste bevalt! Smaak, trots, status? Bespeelbaarheid, klank, mojo en looks! Ben geen fan van LP Studio's maar zo'n Worn Brown lijkt me best ok, doet me een beetje aan een The Paul/Firebrand denken. Zo'n 49er zal wel anders klinken, string through en verschillende set-up qua PU's. Zit er bij de hals nou een P90-achtig element en bij de brug een HB? Dat is wel wat veelzijdiger dan een Studio. Ik zou voor de 49er gaan.

En dat verhaal dat je uiteindelijk toch een Gibson wilt vind ik echt een slecht argument om iemand over te halen een Gibson aan te schaffen.

Edit: ik herinner me nog goed dat ik voor het eerst iemand op een Duesenberg zag spelen (was Encre (http://www.myspace.com/onkruh) uit Frankrijk). Vond het een erg mooie gitaar en kende het merk niet dus ik thuis gelijk opzoeken wat voor een het was. Zou ik bij een LP Studio niet zo snel doen.

iwamoto
1 april 2007, 14:51
als je een gibson wil voor status plak je toch een gibson sticker op je deusenberg, ik zou voor de deusenberg gaan als je die fijner vind spelen!

Balthazar
1 april 2007, 15:45
hehe toevallig, ik probeer ook mn fender kwijt te raken voor een gitaar. maar bij mij is er niet zoveel twijfel ; Duesenberg gaat het worden ! zou het zonde vinden om een middelmatige gibson te kopen waar je toch net niet lekker mee voelt omdat het geen standard of classic is. bij duesenberg heb je voor de prijs van een studio gewoon een supermooie en goeie gitaar.
Alleen ik weet nog niet of het bij mij de starplayer tv of de 49er gaat worden hehe.

KurtCobain
1 april 2007, 16:56
hehe toevallig, ik probeer ook mn fender kwijt te raken voor een gitaar. maar bij mij is er niet zoveel twijfel ; Duesenberg gaat het worden ! zou het zonde vinden om een middelmatige gibson te kopen waar je toch net niet lekker mee voelt omdat het geen standard of classic is. bij duesenberg heb je voor de prijs van een studio gewoon een supermooie en goeie gitaar.
Alleen ik weet nog niet of het bij mij de starplayer tv of de 49er gaat worden hehe.

Haha, jah ik ben ook nog ff aan het twijfelen...de 49er is wel sexy, maar de TV is sexier maar aan de andere kant is de TV sexy en de 49er is sexier...
Het is echt zown twijfelgeval :P

sregor
1 april 2007, 16:58
He ik ken die gitaar helemaal niet die Duesenberg 49er, maar ik heb er ff naar gekeken. los van dat ik hem heel mooi vind. heb je geen last tijdens het spelen van die volume knoppen en die switch? het lijkt wel of die erg dicht bij je slagveld zitten tov bv de LP. Zomaar ff een vraag tussendoor