PDA

View Full Version : Mijn Deluxe klinkt overstuurd brak...



imlikeajungle
31 maart 2007, 23:23
Mijn net geretube Deluxe klinkt overstuurd erg gek..
Ik heb andere preamplampen geprobeerd, de eindlampen zijn GT6v6jes die er nét inzitten en op clean volume goed werken, maar vanaf standje drie vind ik het maar niks... Op een 2x12 komt dat punt later, maar de overdrive blijft vies.
Iemand enig idee?

matto
1 april 2007, 10:40
Heb je die nieuwe eindbuizen er zo ingezet of heb je ze er door een techneut in laten zetten en laten biasen?

imlikeajungle
1 april 2007, 11:18
Mijn amptech heeft 't gedaan...

PeeVee
1 april 2007, 11:24
ff terug naar de amptech dan. Leg hem gewoon het probleem voor zoals je het hier schrijft. Had je er voor die buizen swap geen last van?

Mr.Jay
3 april 2007, 12:54
Mijn net geretube Deluxe klinkt overstuurd erg gek..
Ik heb andere preamplampen geprobeerd, de eindlampen zijn GT6v6jes die er nét inzitten en op clean volume goed werken, maar vanaf standje drie vind ik het maar niks

a) wat is het voor en Deluxe?
b) GT 6V6 zijn meestal géén echte 6V6 echter 6L6's. D.w.z. dat je nu een mismatch hebt, kan heel anders klinken in de vervorming.
c) Is er misschien al 1 buisje naar de mallemoeren misschien ? Niet ondenkbaar in een Del.Rev. met wellicht erg hoge spanningen. Zal niet de 1e keer zijn.
d) fout of slecht/kapot P.I. buisje waardoor je P.I. behoorlijk uit balans zou kunnen zijn.

JaY

imlikeajungle
3 april 2007, 20:28
Ik ken er zelf te weinig van, dus heb aan een tech die meer into ouwe Fenders is om er naar te kijken ipv mijn lokale-heavy-metal-tech. Die had me dan weer verteld dat hij die GT 6v6en er had ingestopt omdat hem die waren aangeraden voor in een Deluxe?

Het gaat om een '74 (of '72 - I keep forgetting) Silverface - voor zover ik weet helemaal origineel. Ik heb al alle preamplampjes vervangen door exemplaren waarvan ik weet dat ze het doen en dat verandert niks.

Dat van die mismatch lijkt een mogelijkheid...
Er zit geen gematcht PI-buisje in, doet dat iets?

Voor de buizenswap klonk hij beter overstuurd... Nu is het net een clippende mic ofzo, geen mooie overdrive. Vanaf standje 3 komt er ook zo goed als geen volume meer bij.

Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor het meedenken!

Mr.Jay
4 april 2007, 11:34
verder moeilijk in te schatten op afstand.

Sjel
4 april 2007, 18:32
Vanaf standje 3 komt er ook zo goed als geen volume meer bij.

Ik weet natuurlijk niet hoe hij nu klinkt, maar dat er vanaf standje 3 zo goed als geen volume (alleen meer drive) bijkomt is vrij normaal bij Deluxjes. Ik heb er al op een stuk of vijf gespeeld en dat was overal hetzelfde.