PDA

View Full Version : Fernandes ravelle elite



cardinal
31 maart 2007, 13:36
Ik heb deze sinds kort, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

De pickups zijn geweldig, twee seymour duncans Seymour Duncan JB in bridge and choice of Seymour Duncan Jazz (Deluxe)

De sound vind ik heerlijk, een lekkere warme klank.

Zitten nu 0.9 snaren op en die rammelen wel behoorlijk, normaal speel ik 10 of 11. Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?

De looks zijn killer, leuke combi van een paar gitaren. Hij is precies als op de pic, maar geen sustainer.
http://www.fernandesguitars.com/ravelleeblk.jpg

Mitch
31 maart 2007, 13:59
Ik heb met iemand samengespeeld die zo'n ding had. Aardig ding, sustainer aan boord is een leuke extra, maar het nadeel is dat het hals element zelf niet echt geweldig klinkt. Wat jij warm noemt noem ik waarschijnlijk matige defintie :sssh: Totale klank van de gitaar vond ik ook niet bijzonder, beetje Epiphone niveau, net als de bespeelbaarheid. De looks zijn zeker leuk te noemen en je hebt absoluut iets aparts.

Tupelo
31 maart 2007, 14:30
Alleen zou ik altijd voor de sustainer-optie gegaan zijn.
De enige gitaar die ik ken die ze standaard kunnen leveren met zoiets.
Of te wel; als ik zo een ding zou kopen, dan zou dat om de sustainer zijn.

Verder leuk ding.
Zelf goede ervaring met Fernandes gitaren.
Heb een APG-500 (zeg ik nu uit mijn blote hoofd dat destijds behoorlijk drugged up & down was) gehad, ding omgelopen, neckcrack.
Eeuwig zonde, want was zondermeer één van de betere gitaren die ik gehad heb.
Beter dan mijn fender strat plus & gibson the paul in ieder geval.

Ben er zuinig op! :)

a darker shade of grey
31 maart 2007, 15:07
Ik vind hem waanzinnig mooi! Mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald?

vulvasonic
31 maart 2007, 15:38
Geen ervaring mee.


Normaal gesproken ben ik niet zo van de aparte looks, zeker niet als het stoer moet overkomen. Maar deze ziet er wel erg geil uit.
Alleen, wat Tuup zegt, daar kan ik me helemaal in vinden. Zelf zou ik 'm JUIST alleen kopen als die sustainiac er op zou zitten. Da's toch een feature die de gitaar zou apart maakt.

Als je dikkere snaren erop wilt zetten, ik geef je geen ongelijk (zou het zelf meteen doen), hou er dan rekening mee dat je de gitaar even opnieuw moet laten afstellen en dat mogelijk de topkam bijgevijld moet worden.

Maar ik geloof dat je 'm nieuw hebt gekocht?
In dat geval kun je de winkel vragen om 'm af te stellen met een .011 setje. Vrijwel iedere zichzelf respecterende muziekzaak zal dit gratis voor je doen. Dat is een stukje service die ze 'horen' te verlenen. Gewoon opbellen dus en zeggen dat de gitaar een grondige afstelbeurt nodig heeft. Vertel erbij hoe je 'm afgesteld wilt hebben en (uiteraard) dat je er een .011 setje op wilt.

Succes met de plank. Ziet er cool uit! :cooler:

AutoStatic
31 maart 2007, 15:42
Mooie bak hoor, waar heb je die vandaan? Gaat ook op mijn lijstje van HB gitaren die ik graag wil uitproberen. Gefrettiliceerd ermee!

mikeyaxeman
31 maart 2007, 16:55
Dave Kushner van Velvet Revolver speelt toch ook op zo'n ding?

a darker shade of grey
31 maart 2007, 18:01
Dave Kushner van Velvet Revolver speelt toch ook op zo'n ding?

klopt hij heeft zelfs een sig...


edit: maar kun je de sustainer ook gebruiken als normale hmbucker?

Wimvdb
31 maart 2007, 18:44
knap , wat kost dat ? :satisfie:

De snaren die rammelen is waarschijnlijk ten gevolge van een te lage actie of en te bolle neck ... ( afstellen / laten afstellen dus )

Luke-wannabe
1 april 2007, 02:27
klopt hij heeft zelfs een sig...


edit: maar kun je de sustainer ook gebruiken als normale hmbucker?
Dat is gewoon zijn model..

cardinal
1 april 2007, 10:34
cusher heeft inderdaad een signature die te koop staat bij back and forth in rijswijk voor rond de 1000 euro. Mooi ding ook.

Deze is een ruil geweest voor een magnum (music prod. custom kast) met bijbetaling van 350. De gitaar is echt in nieuwstaat met koffer, geen kras op beiden. De vorige eigenaar is er erg netjes mee omgegaan.

Weinig definitie, dat klopt wel redelijk. Als ik de telecaster pak is dat een heel ander verhaal. Maar niet voor alle muziek is definitie puur noodzaak. Ik merk dat hij het super doet om een stonerachtige sound te krijgen en mijn band gaat soms wel een beetje die kant op. De rocky nummers pak ik vaak de tele, de wat meer hardrock/stoner georienteerde nummers pak ik een les paul (emg)of de ravelle.

De looks hebben zeker een belangrijke rol gespeeld in de aanschaf.

Hals is inderdaad niet de beste die ik heb, dat is eigenlijk het enige dat mij echt een beetje tegenvalt, maar ik laat hem nog afstellen en wellicht is dat goed te verhelpen.

Ik ga er vandaag waarschijnlijk wel weer de buhne mee op op Palmpop, staat zo stoer, hehehe...

Iceman
1 april 2007, 13:57
Ik heb deze sinds kort, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

De pickups zijn geweldig, twee seymour duncans Seymour Duncan JB in bridge and choice of Seymour Duncan Jazz (Deluxe)

De sound vind ik heerlijk, een lekkere warme klank.

Zitten nu 0.9 snaren op en die rammelen wel behoorlijk, normaal speel ik 10 of 11. Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?




Waarschijnlijk is het rammelen verdwenen als le er weer 010 snaren op zet. Zou ik eerst proberen voordat je de hals gaat afstellen. Kan altijd nog.

Mooie gitaar.

cardinal
2 april 2007, 19:31
ja maar ik speel nu met 0.9 en deed ik eigenlijk nooit, maar solootjes komen er wel een stukje makkelijker uit, ik ga bijna denken dat ik kan spelen, hehehe.

Kortom, 1 gitaartje met 0,9 vind ik wel lekker spelen.

De action vind ik ook wat te hoog dus hij moet wel even weg. Meteen weer octaafzuiver.