PDA

View Full Version : Wie gebruikt een GT-Pro i.c.m. een head/ combo vlgs. 4-kabel-methode?



ketja
31 maart 2007, 09:13
Ja, wie? En bevalt dat? Hoe is de rest van je setup?

rjong999
1 april 2007, 01:48
Nee, wel een GT8. Werkt wel OK maar een beetje eenzijdig, je kunt dan redelijkerwijs geen gebruik meer maken van de amp modeling in de GT8, het kan wel maar het klinkt niet zo goed. Uiteindelijk ben ik er maar weer van afgestapt en prik de GT8 nu direct in de fx return. De beste combinatie die ik heb kunnen maken is de GT8 met een Kitty Hawk Junior, lekkere warme eindtrap, maar dat is ook een kwestie van smaak.

armageddon
1 april 2007, 10:36
Waarom zou je geen gebruik meer kunnen maken van de Amp-modelling?
Dat is nou juist het hele punt van de 4cable-method. Als je een amp-model wil schakel je de loop uit (van de GT8 ) en zet je een amp-model aan. Dat is precies hetzelfde effect als je GT8 in de FX Return prikken.

rjong999
1 april 2007, 11:34
wat ik dus zei: het kan wel maar het klinkt niet zo lekker. De preamp van mijn combo in de loop van de GT8 klinkt echt heel anders, veel scherper, dan als ik mijn gitaar rechtstreeks in het combo inprik. Zelfs als ik dan zo veel mogelijk met de preamp van de GT8 tweak, of zo neutraal mogelijk instel, dan klinkt het niet lekker. Misschien heeft dat iets te maken met de impedantie ofzo (ik gok maar wat).

peter_heijnen
1 april 2007, 14:17
wat ik dus zei: het kan wel maar het klinkt niet zo lekker. De preamp van mijn combo in de loop van de GT8 klinkt echt heel anders, veel scherper, dan als ik mijn gitaar rechtstreeks in het combo inprik. Zelfs als ik dan zo veel mogelijk met de preamp van de GT8 tweak, of zo neutraal mogelijk instel, dan klinkt het niet lekker. Misschien heeft dat iets te maken met de impedantie ofzo (ik gok maar wat).
Wat armageddon bedoelt is dat je met de 4 kabel methode kunt kiezen tussen:
-Gt loop off = gt rechtstreeks op de poweramp van je kh angesloten.
-Gt loop on = preamp van je kh in de loop.

Als je bij "loop on" het preampblock van de gt niet uitzet, zet je het gt-preampmodel voor de kh preamp. Dat is dubbelop, klinkt idd scherp en zal niet lekker worden, hoeveel je er ook aan draait. Als je de digitale preamp wel uitzet zal de scherpte verdwijnen. Wel zul je uiteraard het verschil door de adda conversie en ev andere tonesuck blijven horen.

Dus preampmodel uit, en dan kun je het preloop fx-gedeelte prima gebruiken voor alle zaken die je voor je kh preamp wilt schakelen. Dit werkte zo'n 10 jaar geleden al prima met de gt3, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het inmiddels niet meer zou werken.

rjong999
2 april 2007, 01:23
Dit werkte zo'n 10 jaar geleden al prima met de gt3, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het inmiddels niet meer zou werken.Bedankt voor de les, maar ik had de fucking manual al gelezen hoor ;-). Ik zal mijn eerdere post maar niet meer herhalen maar met de het preamp blok van de GT8 uit klinkt de KH anders, scherper en minder warm, dan met de gitaar retstreeks in de KH en de GT8 in de loop. Of dat iets met de extra ADDA temaken heeft kan ik mij niet zo goed voorstellen, ik verwacht eerder dat de uitgangsimpedantie van de GT8 FX send de boosdoener is. Maar zeker weten doe ik het ook niet, en zoals eerder gezegd, ik gebruk tegenwoordig alleen nog maar de preamps van de GT8 en stuur het resultaat naar de fx return van de KH, en dat klinkt (voor kleine optredens) prima.

peter_heijnen
2 april 2007, 09:59
Zelfs als ik dan zo veel mogelijk met de preamp van de GT8 tweak, of zo neutraal mogelijk instel, dan klinkt het niet lekker.
Ik was er even van uitgegaan dat je bij deze aktie het preampblok wel had ingeschakeld......

rjong999
3 april 2007, 00:11
toegegeven, ik was daar ook niet duidelijk in.

ik heb er vandaag toch nog even mee zitten experimenteren, het blijft een vreemd verschijnsel. Het is welliswaar geen heel groot verschil maar er komt toch duidelijk extra scherpte in het geluid, misschien ter compensatie van de ADDA ? Ik heb wel eens gelezen dat bij DA-conversie er extra hoog in het geluid gefilterd wordt om het gemis aan 'echt' hoog te compenseren. Het is overigens niet allen bij de de Kitty Hawk, maar alle voorversterkers die je via de loop verbindt hebben datzelfde.

Misschien ben ik wel gek.