PDA

View Full Version : Vraagjes



Impact
30 maart 2007, 23:53
Ik ben totaal nieuw in het 'gitaar-wereldje'. Ik ben iemand die heel erg graag Hoihoi,
gitaar wilt leren spelen, akoustisch nog wel. Dit om af en toe gewoon lekker relaxed te kunnen spelen met vrienden, een beetje zingen, je kent het wel.

Wie heeft er tips over hoe ik kan beginnen? Ik ben bijvoorbeeld opzoek naar een leuk gitaar om mee te beginnen. Ik hoef geen abnormaal mooi geluid, zolang ik er maar lekker op kan spelen met ik tevreden. Het liefst heb ik dan uiteraard ook een gitaar dat niet zo duur is.

Ooh, en dan nog iets.... Kunnen jullie me misschien wat meer uitleggen over die dingen die je in je hand houdt of om je vinger doet om mee te spelen? Waarom niet gewoon met je vingers?

Sorry voor deze (vast en zeker) belachelijke vragen, maar ooit zal ik het toch moeten leren! :satisfie:

Alvast bedankt!

Tho
31 maart 2007, 00:26
Het zijn geen belachelijke vragen, die krijgen we hier all the time ;)

Ik raad elke beginner aan om een paar lessen te nemen. Het gaat toch een stuk sneller. Zeker het combineren van zang met akkoorden vergt toch een hoop oefening van de beginner.
Als ik jou was zou ik in ieder geval voor een staalsnarige 'dreadnought' (zo heet het model) gitaar gaan. Dat is meer voor de singer/songwriter/akkoordjes.
Als het je lukt met je budget, ga dan voor een gespiegeld bovenblad (uit 1 stuk hout), want dat is echt een merkbaar verschil in klank.

Eko
31 maart 2007, 11:46
Die dingen in je hand of om je vingers heten plectrums of picks. Je gebruikt ze om je snaar of snaren naar keuze aan te slaan. Uiteraard kan dat ook met je vingers. In dat geval spreek je van fingerstyle. Het aanslaan van accoorden gaat ik het begin nogal wat gevoeligheid opleveren van je handen. een plectrum voelt niets.
Beste advies heb je hierboven al gehad, NEEM LES! Is niet om te zeiken of zo , maar gewoon het beste advies. Je leert de diverse technieken goed aan en je houdt er druk op om te blijven studeren en spelen. Je hoeft geen ellenlange toonladders te leren voor je echt gaat spelen, maar begint gewoon met leuke zaken en/of nummers die je zelf goed vind.

hugo123
31 maart 2007, 11:55
wat doe je dan met een slide waar zorgt die voor?



hugo

Tho
31 maart 2007, 11:58
wat doe je dan met een slide waar zorgt die voor?



hugo

http://www.youtube.com/watch?v=h8gIDf_dEF4