PDA

View Full Version : Squier of London City?



Skippy
30 maart 2007, 23:21
Hallo,

Ben al een tijdje van plan om een electrische gitaar aan te schaffen, maar ben een beginner en weet niet goed wat ik het beste kan doen. Ik heb ook al vele topics hier op het forum nagezocht maar zie door de bomen het bos bijna niet meer.
Ik zit op dit moment te denken aan een Squier Strat Fat of een London City (weet nog niet welke). Als ik alles hier zo lees zijn dat wel goede gitaren voor beginners.

Mijn muziek is voornamelijk van stevige rock tot hard rock (AC/DC, Guns 'n' Roses, Iron Maiden, Metallica, Nightwish en Savatage). Deze muziek wil ik ook graag gaan spelen natuurlijk. Heb een budget van ongeveer 250 - 300 euro voor alleen een gitaar.

Mijn vraag is of ik beter voor de Squier of voor de London City kan gaan en wat de LC betreft, welk soort? Misschien zijn er ook nog wel betere keuzes.

Hector_Tsolodimos
31 maart 2007, 00:06
bla bla bla
ik heb je bericht niet eens doorgelezen
volgende keer graag even de zoekmachine gebruiken
toch geen ik je een antwoord (terwijl ik alleen de titel heb gelezen)
London City

Rormo
31 maart 2007, 00:09
Voor de muziek die jij noemt zul je aan beiden niet veel hebben. Je zult iets ruigers moeten hebben (tenzij je het over London city hurricane's hebt, maar die zijn duurder). Epiphone lijkt me the way to go.

The Underdog
31 maart 2007, 00:09
Voor jouw muziek zou ik eerder voor een epiphone les paul (studio) of sg gaan.

vulvasonic
31 maart 2007, 00:29
Wat betreft die London City's; die zijn zeker erg goed en als je de keuze denkt te moeten maken tussen de Squier en de LC, dan zou ik vrijwel per definitie voor de LC gaan.

Maar, zoals eerder opgemerkt, de muziek die jij wilt gaan spelen leent zich uitermate goed voor een gitaar met humbuckers, terwijl de LC's alleen gebruik maken van single coils.

Is dit belangrijk?
Tot op zekere hoogte. Als je alle gitaren op een hoop zou gooien en je zou ze moeten opdelen in twee kampen, dan zou de splitsing vrijwel zeker (bij wijze van spreken natuurlijk) gebaseerd zijn op de aanwezigheid van humbuckers of single coils.

Humbuckers, nogmaals, zijn beter geschikt voor de stijlen die je wilt gaan spelen. Aan de andere kant zoek je gewoon een goede gitaar voor rond de 250 euro. De beste gitaar voor dat geld is in mijn optiek nog steeds de LC strat of tele. Verreweg, zou ik er zelfs aan toe willen voegen.

Ik neem aan dat je nog niet al te lang gitaar speelt. Ik weet uit ervaring dat het onderscheid tussen humbuckers of single coils in die fase nog helemaal niet zo belangrijk is. In dat licht zou je met alle gemak die LC kunnen kopen, want die blijft gewoon goed. En als je merkt dat gitaarspelen jouw ding is en je gaat er mee verder met veel plezier, dan heb je een uitstekende gitaar waar je voor 70 euro een humbucker in kan stoppen.

Hector_Tsolodimos
31 maart 2007, 00:33
@ Vulva:
London City heeft ook gitaren met hum's.. maar tegenwoordig gaat het hier alleen nog maar over de Comet's (Telecasters) waardoor iedereen aan single coils denkt
ooh ja, LC heeft ook een coole Telecaster, met een F sleutel-gat geval en 2 humbuckers als ik me niet vergis..

vulvasonic
31 maart 2007, 00:37
@ Vulva:
London City heeft ook gitaren met hum's.. maar tegenwoordig gaat het hier alleen nog maar over de Comet's (Telecasters) waardoor iedereen aan single coils denkt
ooh ja, LC heeft ook een coole Telecaster, met een F sleutel-gat geval en 2 humbuckers als ik me niet vergis..

Grappig dat je dat zegt (schrijft eigenlijk, maar goed).
Ik heb namelijk ooit een collega van me met die gitaar gezien. London City Tele Thinline met twee humbuckers. Retegaaf ding.
Maar het heeft nooit op hun site gestaan en bij navraag kreeg ik slechts te horen dat LC maar een beperkte run heeft gehad van die gitaren.
Jammer, want ook van die plank heb ik de ogen uit m'n kop gekeken!

Hector_Tsolodimos
31 maart 2007, 00:53
Grappig dat je dat zegt (schrijft eigenlijk, maar goed).
Ik heb namelijk ooit een collega van me met die gitaar gezien. London City Tele Thinline met twee humbuckers. Retegaaf ding.
Maar het heeft nooit op hun site gestaan en bij navraag kreeg ik slechts te horen dat LC maar een beperkte run heeft gehad van die gitaren.
Jammer, want ook van die plank heb ik de ogen uit m'n kop gekeken!
ja, die bedoel ik!
hoe kan ik het woord 'Thinline' nu weer vergeten!
erg gaaf ding idd
voor de geinteresseerden:
bij Jukebox in Boekel hebben ze 'em