PDA

View Full Version : nieuw nummer demo II



sregor
30 maart 2007, 16:22
Het zelfde idee als mijn vorige post alleen nu weer een ander nummer.
ben benieuwd wat jullie hier (http://media.putfile.com/strange-little-bed-04) van vinden

-Het is nog zonder zang
-nog niet gemixed
-nog niet gemasterd
-nog niet volledig geknipt en geplakt dus er zitten soms pauzes tussen stukken waar dat niet hoort.

Het is gewoon wat we hebben opgenomen en alles moet dus nog worden afgesteld. Soms is de gitaar veel te hard en dan weer de piano, maar daar moet je dus ff doorheen luisteren. Lat het me maar horen.

Verder Gitaar: PRS CE24 (kanaal2)
Gretch Nashville (clean)

Versterker: MultitoneII 50W +4x12 kast van Koch

sregor
31 maart 2007, 19:20
iemand nog wat commentaar?
We zitten nu nog in de studio en ik zou heel graag wat feedback krijgen.
Normaal zit iedereen altijd te springen om zijn ongezouten mening te geven, dat blijft helaas een beetje uit. IIG alvast bedankt. MZZL,
Sregor

repelsteeltje
31 maart 2007, 19:48
UH ikmis een gillende gitaar solo mijn handen jeuken bij wijze vanspreken om hem in te spelen.
De piano is goed maar ik had het afgewisseld met een gitaar solo om het compleet te maken klinkt wel lekker sowieso maar is niet compleet, volgens mij dan hé.....

sregor
31 maart 2007, 21:44
vind ik interessant, waar dacht je dat hij zou moeten ergen? hij zit verder al vol met zang. is ook geschreven zonder solo namenlijk. ik ben wel benieuwd waar je zoiets zou verwachten. Het begin met gitaar is zangloos en daar waar alleen piano zit wordt over gezongen. op het moment dat dan de gitaar er weer bij komt is ook weer zang (opbouw+refr) enz.

PS we hebben met de band afgesproken dat we geen solo's doen de trompet daar gelaten dan, omdat we dat al snel vies vinden (gelikt zeg maar)

El Capitain
31 maart 2007, 22:12
Ik vind de bas zelf een beetje slordig klinken...hij klinkt nu nog sowieso heel 'knorrig' (en eigenlijk vind ik dat een opname al redelijk goed moet klinken...) en ik denk dat het eigenlijk het enige instrument is dat niet heel strak klinkt, terwijl ie dat in dit nummer wel moet zijn volgens mij. Klinkt verder heel vet, gaaf nummer...ben benieuwd naar de zang.

Volgens mij is het bij de bas bij die rustige stukken een beetje het "less is more" principe. Tenzij je vind dat ie echt een drive moet hebben (ligt ook een beetje aan de tekst), dan zou ie wel wat strakker kunnen. Is mijn bescheiden mening...

repelsteeltje
1 april 2007, 00:09
vind ik interessant, waar dacht je dat hij zou moeten ergen? hij zit verder al vol met zang. is ook geschreven zonder solo namenlijk. ik ben wel benieuwd waar je zoiets zou verwachten. Het begin met gitaar is zangloos en daar waar alleen piano zit wordt over gezongen. op het moment dat dan de gitaar er weer bij komt is ook weer zang (opbouw+refr) enz.

PS we hebben met de band afgesproken dat we geen solo's doen de trompet daar gelaten dan, omdat we dat al snel vies vinden (gelikt zeg maar)

Inderdaad mis ik de zang en zou dit het wat meer compleet maken (uiteraard)
Maar het klinkt zowieso goed nu zou ik het graag met zang willen horen want zoals je zegt is deze nog niet aanwezig en ik kan ik het geheel misschien ook niet helemaal plaatsen, ook ben ik erg gitaargericht als het om solo's gaat misschien toch i.p.v. de trompet gewoon een gelikte vieze gitaarsolo :)

Het heeft zowiezo potentie,

sregor
1 april 2007, 00:59
dank u, ik zal als het helemaal af is nog wel een keer posten.


BTW kan ik volgens mij ook helemal niet zo goed soleren, dus dan is het misschien maar beter ook zo :-)

-=JEROEN=-
1 april 2007, 11:51
mag ik ook wat zeggen over Alone?

repelsteeltje
1 april 2007, 12:14
k weet niet of het mag inderdaad maar alone klinkt goed en die trompet klopt helemaal in dit stuk, eigenlijk vindt ik jullie zowiezo goed erg muzikaal Hum.., zoek je nog een sologitarist dan ha,ha....geintje zo goed ben ik ook niet maar de band is goed wat mij betreft.
Ik vindt trouwens je zangkwaliteit ook goed klinken en dan in combi met de tweede zanger maakt het plaatje compleet complimenten.

sregor
1 april 2007, 13:43
Onwijs bedankt man. Het is altijd leuk om reacties te ontvangen (beter positief natuurlijk;) ) En natuurlijk mag je commentaar op Alone geven. Die in mijn sig is alleen van een live opname. Er staat hier ook een onderwerp Nieuw demo nummer III en dat is de basis voor het, in de studio, opgenomen Alone.

als jullie toch bezig zijn mag je "Demo nieuw nummer" staat hier ook nog ergens ook wel ff bekritiseren hoor:p (ik zag dat jj dat al gedaan had Jeroen8-) )Dat nummer heet overigens Just Some Old News
en nieuw demo nummer II uit dit topic heet overigens Strange little Bed.

THNX to all of you