PDA

View Full Version : Een goede Beginners Gitaar??



Chielll123
30 maart 2007, 15:26
Heey,

Ik speel al een tijdje akoestisch en
vond het wel eens tijd om over te gaan op elektrisch.
Alleen omdat er zoveel keuze is,
en ik er zelf weinig verstand van heb.

Vroeg ik me af wat nou een redelijke beginners gitaar is,
voor niet al teveel geld.


Groetjes Chiel

Fenndangoband
30 maart 2007, 15:36
Welke stijl wil je spelen, wat is je budget voor amp en gitaar. Kijk ook eens in bovenste topics... daar kan je al veel info vinden.

Thijs_Razor
30 maart 2007, 15:38
Ik ben begonnen met gitaarspelen op een Epiphone Les Paul. En na verscheidene gitaren een tijdje terug te hebben uitgeprobeerd, heb ik er absoluut geen spijt van. Wellicht is het gewoon een kwestie van gewenning.
Voor zo'n 450 euro moet je er wel een kunnen krijgen.

Tankman
30 maart 2007, 15:50
Zoek gewoon zo'n paketje met een gitaar + versterker + tas. Is altijd goed om mee te beginnen. Dan heb je een redelijke beginners gitaar met een amp voor een zacht prijsje. Bekijk eens een Squier of Ibanez paketje.

GunMetalBlue
30 maart 2007, 16:01
Ik zeg: blijf van die pakketjes weg :satisfie:

Gewoon een lekker ampje: probeer wat dingen uit in de winkel, behringer zou ik niet doen, ga je je beklagen. Line6 heeft leuke dingen voor de beginner. En qua gitaar: leef je uit in de testruimtes :D

repelsteeltje
30 maart 2007, 18:39
Als je al een tijdje akoestisch speelt ben je waarschijnelijk niet echt een beginner.
Ik weet niet wat je plannen zijn maar waarom een beginers gitaar? koop een goeie ibanez of een fender,epihone.etc (Wat jezelf wilt natuurlijk) kan je voor een redelijke prijs al een goede gitaar kopen kijk anders is bij de gitaar koopadviesen op/ in deze rubriek.

California Jam
30 maart 2007, 21:08
Géén -alles in één- doos kopen, zonde van het geld. Ga eerst eens na wat je budget is en ga naar een goeie muziekzaak en ga vooral eerst proberen wat je lekker vind. Misschien vind je het gewicht van een LP model wel tegenvallen of de headstock van een Explorer topzwaar of denk je bij een strat-model gatverdegatver.... (heb het lef!)

Wat ik zeggen wil; op jouw vraag is geen antwoord te geven omdat er zoveel factoren bij komen die wij niet weten (en jij waarschijnlijk zelf ook niet).

Chielll123
31 maart 2007, 10:57
Hartstikke bedankt jongens ;)

Ik ga dan gewoon langs de winkel
en kijk dan wat ik vind spelen.

Groetjes Chiell

Rormo
31 maart 2007, 12:12
Zoek gewoon zo'n paketje met een gitaar + versterker + tas. Is altijd goed om mee te beginnen. Dan heb je een redelijke beginners gitaar met een amp voor een zacht prijsje. Bekijk eens een Squier of Ibanez paketje.

Sorry maar hier ben ik het echt NIET mee eens. In zo'n pakket zit alleen maar troep. Je bent beter af om zelf losse onderdelen te zoeken. Een gitaar en een amp en dan ietsjes meer uit te geven. Daar zul je vervolgens veel langer plezier mee hebben.

Zoals gezegd: Epiphone, Squier, Ibanez, of een goedkope Fender (made in Mexico). Dit zijn allemaal goede keuzes. Ik zou er London city nog aan toe willen voegen: weinig geld, erg goede gitaar.

jasper159
31 maart 2007, 12:19
En ook het allombekende advies: iemand meenemen die er verstand van heeft, en testen natuurlijk.