PDA

View Full Version : Gibson of Epiphone?



Vampi
30 maart 2007, 01:24
Hallo, ik zou mijn eerste elektrische gitaar willen kopen. Ik twijfel tussen de volgende modellen: Flying V, SG en Les Paul. Ze zijn allemaal ruig en ik kan niet kiezen. En nu m'n tweede vraag: moet ik voor Gibson gaan of Epiphone? Het schijnt dat Epiphone tegenwoordig beter is dan Gibson, zeker sinds de Gibsons en China en Korea worden gemaakt. Ik heb gehoord dat Gibson meestal in Usa wordt gemaakt, maar dat is een stad in Korea, wat velen niet weten. De chinese Gibsons worden dan weer voor 10 % in de VS gemaakt, daarom dat het toegestaan is om 'made in USA' erop te zetten. Volgens heel veel mensen zijn Epiphones veel beter, ondanks het feit dat ze minder kosten. Anderen zeggen dan dat een goede Gibson toch net iets beter is dan een Epiphoner. Wat moet ik kiezen? Geld speelt geen rol.

Tankman
30 maart 2007, 01:26
Wat voor muziek speel je?

drap
30 maart 2007, 01:28
Hallo, ik zou mijn eerste elektrische gitaar willen kopen. Ik twijfel tussen de volgende modellen: Flying V, SG en Les Paul. Ze zijn allemaal ruig en ik kan niet kiezen. En nu m'n tweede vraag: moet ik voor Gibson gaan of Epiphone? Het schijnt dat Epiphone tegenwoordig beter is dan Gibson, zeker sinds de Gibsons en China en Korea worden gemaakt. Ik heb gehoord dat Gibson meestal in Usa wordt gemaakt, maar dat is een stad in Korea, wat velen niet weten. De chinese Gibsons worden dan weer voor 10 % in de VS gemaakt, daarom dat het toegestaan is om 'made in USA' erop te zetten. Volgens heel veel mensen zijn Epiphones veel beter, ondanks het feit dat ze minder kosten. Anderen zeggen dan dat een goede Gibson toch net iets beter is dan een Epiphoner. Wat moet ik kiezen? Geld speelt geen rol.

:seriousf: :cheerup:

Vampi
30 maart 2007, 01:30
Wat voor muziek speel je?
Ik speel dingen als Foo fighters, Tool, Nirvana, Arctic Monkeys, Willie Nelson en Cannibal Corpse, nu nog op folkgitaar.

Tankman
30 maart 2007, 01:34
Ja...Ik ga meestal gewoon voor van die 'versatile' gitaren. Een gitaar dat je van alles mee kunt spelen. En er ook goed mee uit kan zien. Les Paul's zijn geweldige gitaren, maar van die van Epiphone weet ik neit zoveel, behalve dan de Zak Wylde LP van Epiphone. Die is wel erg goed. Ik raad het aan die uit te proberen.
Ee Epiphone Flying V zou ook wel goed kunnen zijn, maar bij Flying V's moet je erg letten op de balans en of je der we lekker mee zittend kan spelen. Het is even wennen. Een SG heeft nogal wat problemen die in een ander gesprek hiero zijn genoemd.

Als ik jou was zou ik voor een Gibson of Epiphone LP gaan. Maar als je ee V kunt vinden die helemaal lekker zit, dmoet je hem zeker overwegen.

Over verschil tussen de twee merken. Het zijn gewoon hetzelfde voor mij. Je voelt en hoort het verschil nauwelijks. Het enige verschil dat je ziet is dat de headstock van een Epiphone LP een beetje anders gevormd is en dat er Epiphone staat ipv Gibson.

LP_CL
30 maart 2007, 01:57
Het schijnt dat Epiphone tegenwoordig beter is dan Gibson, zeker sinds de Gibsons en China en Korea worden gemaakt. Ik heb gehoord dat Gibson meestal in Usa wordt gemaakt, maar dat is een stad in Korea, wat velen niet weten. De chinese Gibsons worden dan weer voor 10 % in de VS gemaakt, daarom dat het toegestaan is om 'made in USA' erop te zetten. Volgens heel veel mensen zijn Epiphones veel beter, ondanks het feit dat ze minder kosten. Anderen zeggen dan dat een goede Gibson toch net iets beter is dan een Epiphoner. Wat moet ik kiezen? Geld speelt geen rol.
Dat Epi beter is dan Gibson is dikke Bullsh*t. De enige epi's die even goed KUNNEN zijn als de Gibsons, zijn de Epi's van de elite-serie, en die vind je ook niet onder de 1100€. Ik heb er zelf een paar getest, en die gitaartjes spelen echt schitterend.
Daarnaast ga ik ook NOOOOOOOOOIT een gibson kopen waar 'made in USA' op staat, want naar mijn weten staat dit nooit op een gibson (toch niet op een Les Paul/SG, Flying V weet ik niet)
De mensen die u hebben wijsgemaakt dat Epi's beter zijn dan Gibsons, hebben ofwel nog nooit een Gibson in hun handen gehad, ofwel zijn ze zelf eigenaar van een Epi, en willen ze niet onderdoen, ofwel was dat een verkoper die u per se een epi wou aansmeren.

Nu moet ik wel zeggen: Ik heb zelf naast een Gibson LP classic een Epi LP standard, en die gitaartjes zijn UITSTEKEND voor wat ze maar kosten, maar geen enkele Epi les paul, zal de kwaliteit van een gibson benaderen.

Wimvdb
30 maart 2007, 07:31
Gibson wordt in USA gemaakt
USA is geen stad in China
USA is the united states of america !

Epiphones worden in China/Korea gemaakt.
Epiphones design wordt ontwikkeld in USA en in de beste gevallen passeren ze daar na productie voor een check-up.

Gibson is beter maar duurder, epiphone betaal je mischien iets minder voor het merk.
Als je geld hebt zou ik voor een Gibson BFG gaan...

En trouwens:
Cannibal corpse op een folk :hippie: :D

Agent_Smith
30 maart 2007, 08:25
Daarnaast ga ik ook NOOOOOOOOOIT een gibson kopen waar 'made in USA' op staat, want naar mijn weten staat dit nooit op een gibson (toch niet op een Les Paul/SG, Flying V weet ik niet)
De mensen die u hebben wijsgemaakt dat Epi's beter zijn dan Gibsons, hebben ofwel nog nooit een Gibson in hun handen gehad, ofwel zijn ze zelf eigenaar van een Epi, en willen ze niet onderdoen, ofwel was dat een verkoper die u per se een epi wou aansmeren.

Nu moet ik wel zeggen: Ik heb zelf naast een Gibson LP classic een Epi LP standard, en die gitaartjes zijn UITSTEKEND voor wat ze maar kosten, maar geen enkele Epi les paul, zal de kwaliteit van een gibson benaderen.

Als er op die Classic van jou geen 'Made in USA' staat is dat dus een fake. Op elke Gibson van na 1970 staat dat namelijk.

DaveItUp
30 maart 2007, 08:38
Geweldig topic !

Baker
30 maart 2007, 08:41
Hallo, ik zou mijn eerste elektrische gitaar willen kopen. Ik twijfel tussen de volgende modellen: Flying V, SG en Les Paul. Ze zijn allemaal ruig en ik kan niet kiezen. En nu m'n tweede vraag: moet ik voor Gibson gaan of Epiphone? Het schijnt dat Epiphone tegenwoordig beter is dan Gibson, zeker sinds de Gibsons en China en Korea worden gemaakt. Ik heb gehoord dat Gibson meestal in Usa wordt gemaakt, maar dat is een stad in Korea, wat velen niet weten. De chinese Gibsons worden dan weer voor 10 % in de VS gemaakt, daarom dat het toegestaan is om 'made in USA' erop te zetten. Volgens heel veel mensen zijn Epiphones veel beter, ondanks het feit dat ze minder kosten. Anderen zeggen dan dat een goede Gibson toch net iets beter is dan een Epiphoner. Wat moet ik kiezen? Geld speelt geen rol.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Wat een mop! :) :)

hendrix2
30 maart 2007, 09:04
Hallo, ik zou mijn eerste elektrische gitaar willen kopen. Ik twijfel tussen de volgende modellen: Flying V, SG en Les Paul. Ze zijn allemaal ruig en ik kan niet kiezen. En nu m'n tweede vraag: moet ik voor Gibson gaan of Epiphone? Het schijnt dat Epiphone tegenwoordig beter is dan Gibson, zeker sinds de Gibsons en China en Korea worden gemaakt. Ik heb gehoord dat Gibson meestal in Usa wordt gemaakt, maar dat is een stad in Korea, wat velen niet weten. De chinese Gibsons worden dan weer voor 10 % in de VS gemaakt, daarom dat het toegestaan is om 'made in USA' erop te zetten. Volgens heel veel mensen zijn Epiphones veel beter, ondanks het feit dat ze minder kosten. Anderen zeggen dan dat een goede Gibson toch net iets beter is dan een Epiphoner. Wat moet ik kiezen? Geld speelt geen rol.
:seriousf:
Wat mensen dus eerder bedoelen is dat het verschil tussen een Gibson en een Epiphone misschien niet het verschil in prijs waard is.
Maar Epiphone is echt niet beter dan Gibson hoor :seriousf:
USA is weldegelijk united states of america...

Nellyrocks
30 maart 2007, 09:55
Ik heb mijn Epiphone Sheraton (wel een oudje) wel eens vergeleken met een Gibson ES 335. Wel iets verschillende gitaren maar ik vondt de Gibson niet per definitie beter. Daarnaast klinkt de Gibson LP van de andere gitarist van mijn bandje wel duizend keer beter dan de Epi LP van mijn zanger. Dat dan wel weer. (Gelukkig speelt ie ook geen gitaar)

Zal dus ook wel voor een groot gedeelte per gitaar verschillen. Probeer er gewoon een boel en koop de gene die lekker voelt.

Ik denk dat als je puur kijkt naar prijs/ kwaliteit je beter af bent met een epi maar dat zal voor een groot gedeelte ook afhangen van jouw eisen. Ga van jezelf uit en niet van wat andere zeggen.

omni
30 maart 2007, 10:01
Is daar ook een naam voor; belletje trekken maar dan op een forum ;-)
zeg maar ergens aanbellen, hard wegrennen en achter de heg kijken wie er boos naar buiten komt.

Dylan61
30 maart 2007, 10:44
Heb van alle twee de merken verschillende type gitaren, mijn Epiphones zijn beter afgewerkt. Daarom vraag ik mij regelmatig af waarom ik nog langer mijn Gibson's heb..

Bij Epiphone heb je een grotere kans om een goeie te vinden omdat de winkels er overal vol van hangen.

Daarbij worden Gibson's zo slecht afgewerkt op het moment dat iedereen weer oude modellen probeert te vinden.

almarvk
30 maart 2007, 10:46
Ook dat is puur subjectief.

Is het ook mogelijk om hier objectief informatie te plaatsen?

Dylan61
30 maart 2007, 10:50
Ga je gang...

drap
30 maart 2007, 10:50
Bij Epiphone heb je een grotere kans om een goeie te vinden omdat de winkels er overal vol van hangen.

Deze stelling is even zo goed andersom te stellen.


Daarbij worden Gibson's zo slecht afgewerkt op het moment dat iedereen weer oude modellen probeert te vinden.

En laat het nu net op het moment weer wat beter gaan bij Gibson qua afwerking.


**mod-edit**

Dylan61
30 maart 2007, 11:11
Als je naar de Veenendaal Vintage beurs bent geweest had je zelf het verschil kunnen zien en voelen tussen Les Paul's van toen en nu..

Wil je het helemaal goed doen, neem een Duesenberg '49, ik geef toe wat startproblemen te hebben gehad, maar alle Les Paul eigenaren pissen in de broek van ellende, en rennen zo snel mogelijk naar de winkel om hun 8 of meer Les Paul's in te ruilen..

En wat is objectief? een computer op een gitaar zetten en de variabelen meten.

Dylan61
30 maart 2007, 11:35
Maar jullie hebben ook gelijk natuurlijk :)

Hector_Tsolodimos
30 maart 2007, 11:53
Hallo, ik zou mijn eerste elektrische gitaar willen kopen. Ik twijfel tussen de volgende modellen: Flying V, SG en Les Paul. Ze zijn allemaal ruig en ik kan niet kiezen. En nu m'n tweede vraag: moet ik voor Gibson gaan of Epiphone? Het schijnt dat Epiphone tegenwoordig beter is dan Gibson, zeker sinds de Gibsons en China en Korea worden gemaakt. Ik heb gehoord dat Gibson meestal in Usa wordt gemaakt, maar dat is een stad in Korea, wat velen niet weten. De chinese Gibsons worden dan weer voor 10 % in de VS gemaakt, daarom dat het toegestaan is om 'made in USA' erop te zetten. Volgens heel veel mensen zijn Epiphones veel beter, ondanks het feit dat ze minder kosten. Anderen zeggen dan dat een goede Gibson toch net iets beter is dan een Epiphoner. Wat moet ik kiezen? Geld speelt geen rol.
je bent de bronvermelding vergeten..

renier
30 maart 2007, 12:03
Hallo, ik zou mijn eerste elektrische gitaar willen kopen. Ik twijfel tussen de volgende modellen: Flying V, SG en Les Paul. Ze zijn allemaal ruig en ik kan niet kiezen. En nu m'n tweede vraag: moet ik voor Gibson gaan of Epiphone? Het schijnt dat Epiphone tegenwoordig beter is dan Gibson, zeker sinds de Gibsons en China en Korea worden gemaakt. Ik heb gehoord dat Gibson meestal in Usa wordt gemaakt, maar dat is een stad in Korea, wat velen niet weten. De chinese Gibsons worden dan weer voor 10 % in de VS gemaakt, daarom dat het toegestaan is om 'made in USA' erop te zetten. Volgens heel veel mensen zijn Epiphones veel beter, ondanks het feit dat ze minder kosten. Anderen zeggen dan dat een goede Gibson toch net iets beter is dan een Epiphoner. Wat moet ik kiezen? Geld speelt geen rol.


sjeumig, jij bent wel HEEL erg goedgelovig he?

het USA, korea en het 10 procent verhaal deden ald e ronde voordat jij geboren werd.

geen van beide is waar.

gibson is beter dan epiphone, en duurder. welke je kiest hangt af van je budget en je eisen. klaar.

renier
30 maart 2007, 12:05
Daarnaast ga ik ook NOOOOOOOOOIT een gibson kopen waar 'made in USA' op staat, want naar mijn weten staat dit nooit op een gibson (toch niet op een Les Paul/SG, Flying V weet ik niet)

tenzij die classic erg oud is, heb je een dikke vette fakert als er geen made in USA opstaat.

elke gibson van na '70 heeft dit in de achterkant van de headstock gestanst.

renier
30 maart 2007, 12:06
Heb van alle twee de merken verschillende type gitaren, mijn Epiphones zijn beter afgewerkt. Daarom vraag ik mij regelmatig af waarom ik nog langer mijn Gibson's heb..

Bij Epiphone heb je een grotere kans om een goeie te vinden omdat de winkels er overal vol van hangen.

Daarbij worden Gibson's zo slecht afgewerkt op het moment dat iedereen weer oude modellen probeert te vinden.


geen probleem joh, ik heb nog wel een epiphoontje hangen, ruilen tegen je gibson???

didn't think so...

Kim Wilson
30 maart 2007, 12:09
"Vroeger" waren de klanten ook niet van die azijnpissers en eisers, het ging allemaal veel gemoedelijker. Misschien wil de consument tegenwoordig ook wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...

Jimwoud
30 maart 2007, 12:16
De nieuwe Gibson Studio LP's vanaf midden/ eind 2006 vind ik echt bagger. Die zijn nu gewoon hol, superlicht en klinken niet strak. Geen LP gevoel. Daarom dat ik een Epi (custom)overweeg omdat die nog wel lekker solide is.

Maar het kan ook zijn dat sommige mensen die nieuwe studio's wel weer beter vinden, en lekkerder voor hun rug.

Kim Wilson
30 maart 2007, 12:18
Je kunt een Studio naturlijk niet gaan vergelijken met een Std of Custom. De Studio is een volstrekt ander soort gitaar.

Jimwoud
30 maart 2007, 12:22
Je kunt een Studio naturlijk niet gaan vergelijken met een Std of Custom. De Studio is een volstrekt ander soort gitaar.

Heb je wel gelijk in. Maar ga de nieuwe eens proberen. De studio's en standaards hadden toch tot op zekere hoogte dezelfde bouw. En oude studio's vind ik ook prima, die zijn ook lekker zwaar en solide.

Ik vind nu epiphones LP standaards/ customs beter dan de nieuwe Gibson studio's

Maar Gibsons Standaards,classics en customs zijn natuurlijk veel beter, maar daar heb ik het niet over

Kim Wilson
30 maart 2007, 12:23
...

Ik vind nu epiphones LP standaards/ customs beter dan de nieuwe Gibson studio's
...
Dat zeg ik dus, dit kun je niet zo zonder meer vergelijken. De Studio is een heel andere gitaar.

tubeonly
30 maart 2007, 12:36
Lol, deze topic is twee dagen te vroeg geplaatst, IMHO ;)

cardinal
30 maart 2007, 12:44
die gozer is niet serieus mannen, dat geloof ik niet.

Fenndangoband
30 maart 2007, 12:51
Als die dude serieus is zou hij beter triangel gaan spelen...

Jimwoud
30 maart 2007, 13:12
Dat zeg ik dus, dit kun je niet zo zonder meer vergelijken. De Studio is een heel andere gitaar.

heel andere gitaar vind ik overdreven. specificatie is nagenoeg gelijk. Alleen de kwaliteit van de houtsoort, electronica en hardware is lichtelijk verschillend. De LP sound hoort in allebei te zitten, alleen vind ik die nieuwe studio niet deze LP sound meer hebben.

Vampi
30 maart 2007, 13:15
Is de Gibson Studio ook in China gemaakt?

Tankman
30 maart 2007, 13:16
Er bestaat natuurlijk ook Google...Maar mijn beste advies is ga gewoon naar een gitaarwinkel en test alles uit waar je oog op valt.

Jimwoud
30 maart 2007, 13:25
Is de Gibson Studio ook in China gemaakt?

nee, Made in USA

Agent_Smith
30 maart 2007, 13:34
die gozer is niet serieus mannen, dat geloof ik niet.

Idd, hij zit gewoon te fucken.

Vampi
30 maart 2007, 13:44
Nee, ik ben helemaal serieus. Ik ben dit verhaal tegengekomen op harmony central en een paar vrienden van me hebben ook iets gelijkaardigs verteld: dat de chinese fake gibsons op ebay in dezelfde fabriek gemaakt worden als de huidige Gibson USA gitaren. Ook zouden de Epiphones veel beter zijn dan de Gibsons.

Tankman
30 maart 2007, 13:46
Volgens mij blowen je vrienden iets te veel ofzo...Ik weet het niet. Of de ene gitaar nu beter is dan de andere hangt volgens mij gewoon hartstikke af van smaak. Gewoon gaan testen. Maakt niet uit waar hij gemaakt is, als hij goed in je handen zit, neem het.

Kim Wilson
30 maart 2007, 13:47
Ken je de term "broodje aap"? Ik zou niet alles zomaar klakkeloos aannemen...

Jimwoud
30 maart 2007, 13:51
Nee, ik ben helemaal serieus. Ik ben dit verhaal tegengekomen op harmony central en een paar vrienden van me hebben ook iets gelijkaardigs verteld: dat de chinese fake gibsons op ebay in dezelfde fabriek gemaakt worden als de huidige Gibson USA gitaren. Ook zouden de Epiphones veel beter zijn dan de Gibsons.

Dat is gelul uiteraard, Harmony Central is leuk voor een indruk van een review maar meer ook niet.

In de regel is een Gibson beter dan een Epiphone. Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat een 'goede' epi beter is dan een 'slechte' gibson(classic, standaard, custom).

TMKXL
30 maart 2007, 14:33
Jemig, dat mensen hier serieus op regaeren, waar is de humor van tegenwoordig... :|

guiman
30 maart 2007, 14:33
Niet kibbelen jongens & koop gewoon een echte gitaar, bijvoorbeeld een Fender!

Fenndangoband
30 maart 2007, 14:43
Let wel op... koop een Fender Costa Rica... ze gebruiken beter hout dan Fender USA

LP_CL
30 maart 2007, 14:47
Let wel op... koop een Fender Costa Rica... ze gebruiken beter hout dan Fender USA
LOL! :satisfie:

jimihattricks
30 maart 2007, 14:54
volgens mij worden we aardig in de maling genomen, of niet vampi..? :) anders ben jij zelf behoorlijk in de maling genomen..

iemand is in de maling genomen iig laat ik het daar maar bij houden

drap
30 maart 2007, 15:33
Let wel op... koop een Fender Costa Rica... ze gebruiken beter hout dan Fender USA

Ja maar dat die Fenders ook werkelijk uit Costa Rica komen is ook maar een fabeltje hoor. Ze worden maar voor 10% in Costa Rica gebouwd en de rest wordt allemaal in Kenia gedaan. Er werd mij laatst zelfs verteld dat Squier veel beter is dan Fender, dus dan is dat zo!

Kim Wilson
30 maart 2007, 15:37
Als je een MIJ hebt, heb je dus eigenlijk een Fender die in Kenia gemaakt is, in het plaatsje Japan. Maar omdat er 10% in het land Japan gemaakt wordt, mag er Made in Japan op staan.

Vampi
30 maart 2007, 16:32
Is zo'n Keniaanse Fender dan beter dan een Chinese Gibson? Ik wil ook o.a. dingen als Céline Dion spelen, ben ik dan beter af met zo'n model? Of gebruiken die slechter hout dan Amerikaanse Squiers?

Kim Wilson
30 maart 2007, 16:38
Natuurlijk, Fender is altijd beter dan Gibson.

The Underdog
30 maart 2007, 16:40
Zou je dan niet beter voor squier gaan, aangezien ik hier lees dat deze beter zijn? Sorry, maar ik zou geen risico nemen en een Keniaanse gitaar kopen.

drap
30 maart 2007, 16:41
Natuurlijk, Fender is altijd beter dan Gibson.

Hoewel Russische Staggs nog ff beter zijn, maar dat spreekt voor zich. Als je nog een Russische Stagg stratocaster kan krijgen van halverwege de jaren '80 dan ben je spekkoper. Die dingen zijn nog vervaardigd in de Electro Harmonix fabrieken.

edit: Niet die met zwarte logo, want dat zijn echt de mindere.

The Underdog
30 maart 2007, 16:45
Ik zou ook voor Stagg gaan, het schijnt dat triplex beter klinkt dan massief hout. En bovendien brandt het ook beter. Twee vliegen in één klap.

Balthazar
30 maart 2007, 16:53
ik heb laatst ergens gelezen dat alle fender en gibson usa gitaren door de Stagg Fabriek in rusland worden geproduceerd, alleen veel minder afgewerkt dan de échte Stagg's. samen met sommige stagg's die niet door de keuring komen vliegen ze ze naar amerika, waar ze het logo veranderen in fender en gibson, en tot slot 'made in usa' erop. tja het logo en de letters 'made is usa' zijn natuurlijk afkomstig uit amerika

Orgasmocaster
30 maart 2007, 17:00
Het is toch een feit dat Gibson een hele bende Chinezen en Mexikaantjes heeft verhuisd naar Deze (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=amerika,+nl&layer=&sll=53.132766,6.366577&sspn=0.37571,1.340332&ie=UTF8&om=1&z=13&ll=53.101033,6.366234&spn=0.046998,0.167542&iwloc=addr) locatie om de echte Gibsons te maken??

Nellyrocks
30 maart 2007, 18:25
Yep

Alle Fenders en Gibsons komen uit Groningen. :seriousf:

Schijnt trouwens dat ze ook wel net over de grens in Duitsland worden geessembleerd en dan zijn ze weer iets goedkoper. Ook wel weer minder afgewerkt.

mikeyaxeman
30 maart 2007, 18:40
Het is toch een feit dat Gibson een hele bende Chinezen en Mexikaantjes heeft verhuisd naar Deze (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=amerika,+nl&layer=&sll=53.132766,6.366577&sspn=0.37571,1.340332&ie=UTF8&om=1&z=13&ll=53.101033,6.366234&spn=0.046998,0.167542&iwloc=addr) locatie om de echte Gibsons te maken??

Zie je wel!
Ik dacht altijd dat ze hier werden gemaakt:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=horst+america&layer=&sll=51.546335,5.990295&sspn=0.4031,1.376038&ie=UTF8&z=12&ll=51.448016,5.982056&spn=0.100992,0.344009&om=1&iwloc=addr

:seriousf:

Dylan61
31 maart 2007, 10:43
Bananen zijn ook goedkoop, soms.