PDA

View Full Version : Stereo versterking



Jurjen
29 maart 2007, 23:44
Kan het volgende:

Podxt Live --- stereo met twee kabels(R en L) naar een losse eindversterker(2 kanalen) ---- naar één 4x12 speakerkast.

Kan je dus toch een stereo effect krijgen met slechts 1 kast, terwijl de pod een stereo signaal uitzend via 2 kanalen van de eindversterker?

B.v.d.

pimmedoris
29 maart 2007, 23:55
Als je een stereo-cab hebt wel. Dus een aparte L en R ingang op je cab...

Robin.ke
30 maart 2007, 21:04
Schakel op te POD-XT wel je speakersmulator uit, anders klinkt het voor geen meter.

rjong999
1 april 2007, 01:50
Vroegah had ik 1 (stereo) 1936 (2x12), dat werkt prima met de mesa 20/20. Met twee stuks is natuurlijk wel vetter, en geeft je wat meer spreiding.

Jurjen
10 april 2007, 22:42
Ja ik hoor wel vaker dat die speakersimulator van de PODxt zo'n verschrikking is. Ik vind dat eigenlijk wel mee vallen. idee van die simulator is toch dat hij het geluid van je cab omvormd tot dat van de te simuleren cab..

Robin.ke
13 april 2007, 21:33
Die speakersimulatie is ideaal als je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is: het simuleren van speakercabs als je speelt over een PA of koptelefoon. Dus niet een speakercab simuleren op een speakercab.

Synx
14 april 2007, 00:05
Die speakersimulatie is ideaal als je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is: het simuleren van speakercabs als je speelt over een PA of koptelefoon. Dus niet een speakercab simuleren op een speakercab.

Precies, anders vernaggel je echt je geluid. Of je speakercab moet wel heel neutraal of vanzichzelf al redelijk bagger zijn.
Maar zelf speel ik ook gewoon stereo over n 212 kastje, gaat prima!