PDA

View Full Version : Aankooptips buizenversterker



Frankiefrank2
29 maart 2007, 21:08
Beste mensen,

as zaterdag ga ik kijken bij een 2dehands buizentop.
Een engl powerball,
Ik zou graag wat tips willen hebben om geen kat in de zak te kopen.
Waar moet je op letten?
Hoe weet je of de buizen verouderd zijn?
Kan je ergens zien hoe oud de top is (specifiek voor powerball owners)
Waar op letten als je hem bespeelt qua geluid enz?
Moet je nog ergens speciaal op letten?

Alle tips zijn welkom....

P.s. ik heb gegitaarnetforumsearcht en gegoogled beide zonder resultaat.

Alvast bedankt.. Frank

drap
30 maart 2007, 00:10
Vraag in ieder geval even aan de persoon waar je 'm van koopt of ie 'm alvast aan zet voordat je komt. De buizen hebben namelijk even nodig om dusdanig warm te worden dat de versterker lekker gaat klinken.

Qua buizen, ik persoonlijk zou sowieso de buizen vervangen bij een tweedehands koop. Weet je in ieder geval zeker dat je een lekker setje buizen in je versterker hebt zitten.

Bins
30 maart 2007, 00:23
Ik denk altijd maar zo... Als hij goed klinkt met de buizen die er nu inzitten, dan wordt het alleen nog maar beter met een nieuw setje. Als hij slecht klinkt en de verkoper zegt "ja.. maar dat komt omdat er nieuwe buizen in moeten.." dan zou ik em laten staan. Je weet immers nooit 100% zeker of het echt aan de buizen ligt.

Frankiefrank2
30 maart 2007, 12:29
hoe verandert de sound als je buizen oud zijn..

Chris Winsemius
30 maart 2007, 12:33
hoe verandert de sound als je buizen oud zijn..

Meestal minder laag en hoog, minder volume/vermogen. De veroudering gaat heel geleidelijk.

Rormo
30 maart 2007, 13:11
Ik denk altijd maar zo... Als hij goed klinkt met de buizen die er nu inzitten, dan wordt het alleen nog maar beter met een nieuw setje. Als hij slecht klinkt en de verkoper zegt "ja.. maar dat komt omdat er nieuwe buizen in moeten.." dan zou ik em laten staan. Je weet immers nooit 100% zeker of het echt aan de buizen ligt.

+1
tien tekens.....