PDA

View Full Version : Epiphone genesis



Wimvdb
29 maart 2007, 20:27
emand bekend met deze gitaar , ik zit te kijken naar eentje die 400 zou moeten opbrengen , maar dat ziet er mij nogal veel uit en kan waarschijnlijk nog wat afbieden , maar is dit eigelijk wel de moeite waard? Volgens harmoy central echte rockbeesten uit japan in de jaren 70 , nog volledig los van Gibson , gemaakt in de matsumoku fabriek...

http://img.2dehands.be/f/normal/21345559-epiphone-genesis.jpg
http://img.2dehands.be/f/normal/21345559_3-epiphone-genesis.jpg


Ik vrees dat ik GAS heb ...

Nickname
29 maart 2007, 20:30
Haha.. ik vrees het met je mee :satisfie: Vette gitaar!

LaurentB
29 maart 2007, 20:34
emand bekend met deze gitaar , ik zit te kijken naar eentje die 400 zou moeten opbrengen , maar dat ziet er mij nogal veel uit en kan waarschijnlijk nog wat afbieden , maar is dit eigelijk wel de moeite waard? Volgens harmoy central echte rockbeesten uit japan in de jaren 70 , nog volledig los van Gibson , gemaakt in de matsumoku fabriek...

Epihone werd eind jaren vijftig toch al door Gibson overgenomen? Of bedoel je de productie van Epiphone, of zo? Maar dat Matsumoku maakte in elk geval heel goede gitaren, inderdaad.
Zou iets voor mij zijn, als vroegere Genesisfanaat...

Nickname
29 maart 2007, 20:40
Epihone werd eind jaren vijftig toch al door Gibson overgenomen? Of bedoel je de productie van Epiphone, of zo? Maar dat Matsumoku maakte in elk geval heel goede gitaren, inderdaad.
Zou iets voor mij zijn, als vroegere Genesisfanaat...

Bedoel je nou de gitaar of de band :satisfie:

Selling england by the pound.. geweldig.. ben ik mee opgevoed :D

Wimvdb
29 maart 2007, 20:40
IK bedoel dat het niet gebaseerd in op gibson ( geloof ik )

The Underdog
29 maart 2007, 20:41
Alleen jammer dat die zo lelijk is...

Nickname
29 maart 2007, 20:43
Ik vind hem niet lelijk.. verre van dat.. alleen die cutaways zijn wat minder als je er lang naar kijkt 8)

The Underdog
29 maart 2007, 20:48
Ik vind hem niet lelijk.. verre van dat.. alleen die cutaways zijn wat minder als je er lang naar kijkt 8)
Mod edit: misschien moet je 's stoppen met het uitlokken van reacties.

LaurentB
29 maart 2007, 20:48
Bedoel je nou de gitaar of de band :satisfie:

Selling england by the pound.. geweldig.. ben ik mee opgevoed :D

De band inderdaad! Die solo uit Firth of Fifth had ik helemaal uitgezocht...

@WimvdB: ja ok, je bedoelt dat het geen kopie van een Gibsonmodel was. Alhoewel, Gibson heeft toch ook wel eens een Les Paul met dubbele cutaway gemaakt?

Rinze
29 maart 2007, 21:02
Het is natuurlijk toch een Gibsonachtige, ik heb in '82 nog bijna zo'n ding gekocht, toch vanaf gezien. Zijn volgens mij wel goeie gitaren, wel loodzwaar als ik me goed herinner. En die vorm, tja.

zoon van Piet
30 maart 2007, 09:07
De Genesis werd in opdracht van G. gemaakt in japan, eidn jaren zeventig of begin tachtig. Samen met de Scroll moest dit model de door G. eerder in de 70's volslagen naar de klote geholpen reputatie van Epiphone enigszins herstellen.
Dat mislukte.. en de reacties hier maken al duidelijk waarom: het is een tamelijk eigenzinnige gitaar qua uiterlijk, om het maar eens diplomatiek te zeggen. En die Scroll (http://lisa.vanfossen.com/scroll.htm) was nog veel lelijker! Ik herinner me dat de hele lijn ergens begin jaren 80 werd gedumpt tegen zeer lage prijzen...

Goeie gitaren, voor niet teveel geld. Dat geldt vast voor deze zwarte, want het is een duurder model ( blokinleg). het is een goed gebouwde gitaar, die idd best van Uncle Matt kan komen. Ik heb er destijds een getest en heb geprobeerd me over het uiterlijk heen te zetten. maar ook dan bleef een probleem met dit model overeind: de balans van dit model is nogal onhandig. het ding is behoorlijk kopzwaar, omdat je gitaarband zo dicht bij je lichaam zit. Daar viel nog mee te leven, maar gevolg daarvan is dat je je ingebouwde 'topografie' kwijt bent: als je speelt zonder te kijken, zit je steevast een paar fretten lager dan je denkt. Kwestie van wennen, maar omdat het een reservegitaar moest worden, ben ik daar maar niet aan begonnen...

bert k
30 maart 2007, 09:54
Ik heb er een gehad, idd begin jaren 80. Ik herinner hem me als een aardige gitaar, kopzwaar, matige sound, neiging tot lelijke feedback. Ik heb er toen dacht ik 150 gulden voor betaald, het was geen populair model.

Wabbie
30 maart 2007, 10:48
Ik heb zelf ook een genesis. Ik heb echter de simpelere variant met de dot inleg. Het is een loodzware gitaar met een redelijk dikke hals, maar hij speelt echt heerlijk. Ik heb de mijne gekregen van een vriend voor mijn verjaardag, die had hem legergroen geschilderd en een headcrack gerepareerd met een bout. Ik moet zeggen dat die gitaar nog steeds er fijn speelt, en goed op stem blijft ondanks meerdere scheuren in het headstock. Ik zou hem zeker kopen als ik jou was, 400 euro is een gangbare prijs voor deze gitaar voor zover ik weet.

peterjasper
30 maart 2007, 13:40
Mooie gitaar, een maatje van mij had vroeger zo'n gitaar. Ik kan er helaas niet veel over vertellen maar hij klonk toen best goed. Wel heel zwaar.