PDA

View Full Version : Welke klassieke studiegitaar



lvercaut
29 maart 2007, 20:11
kunnen jullie mij aanraden ?
Ik ben een absolute beginner.
Ik kan echt nog geen noot spelen.
Persoonlijk valt mijn keuze op :
-Alhambra 2C
-Juan Salvador 2C

en kan er ook iemand een deftig studieboek aanraden (enkel klassiek, geen flamenco of western).

Alvast bedankt aan iedereen die me even op weg helpt !
Groeten,
Ludo

BB-G
29 maart 2007, 21:15
Gene zever, maar als je ongeveer een 400€ te spenderen hebt, pak dan gewoon een Almansa 434 met spruce top, die gitaren zijn bijzonder goed van klank, zeker als je er al een half jaartje intensief op hebt zitten tokkelen, dan begint ze pas echt open te bloeien. (Dit is een van de instapmodellen voor mensen die op een conservatorium les gaan volgen)

Om een (crappy) idee te geven van de klank, hier een nummertje dat ik er net mee opgenomen heb

http://bbg.unregistered.be/mp3/rounddance2.mp3

goed studieboek:

Gitaarspelen 1 van Marc n. verlinden ISBN:90-803750-5-5 (ik heb aan de hand van dit book leren spelen en ben nu van begin oktober 2006 bezig)

blominski
29 maart 2007, 21:17
Wat de gitaren betreft zou ik ze eens uitproberen en welke het beste klinkt die neem je, ik kan je wel aanraden om voor het klassieke spel voorkeur te geven aan een ceder bovenblad (heeft een warmere klank).
Ikzelf heb een Almansa 403 ceder en ben er zeer tevreden mee, wat natuurlijk niet belet dat ik misschien binnen x aantal jaar eens een conservatorium of concert gitaar aanschaf.
Ook dan zal ik eerst eens langsgaan bij Almansa, je kan dit misschien voorliefde noemen maar koop nooit op het zicht eerst uitkiezen, spelen en dan zien wat er binnen je budget ligt.

Wat lesboeken betreft zijn er goede gitaarmethodes te vinden degene die ik gebruik zijn:

De reeks gitaarspelen (4 delen en 1 songbook) van Marc Verlinden
De gitaarmethode reeks van Armand Coeck