PDA

View Full Version : Pickup Cover verwijderen



Crash
29 maart 2007, 16:34
Hey,

Ik heb een Fender Toronado en daar zitten pickup covers op. Ik wilde deze verwijderen. Al mijn voorgaande gitaren hebben deze niet gehad dus ik heb hier geen ervaring mee.

Is dit makkelijk? Is het een bepaald systeem o.i.d. ? Er zitten in iedergeval in elke 6 schroeven.

hint/tips zijn welkom.

Ik heb er nog niet aan uitgeprobeerd, wil ik ook niet tot dat ik zeker weet hoe het er af kan.

Mvg

Emocide
29 maart 2007, 16:43
Hey,

Ik heb een Fender Toronado en daar zitten pickup covers op. Ik wilde deze verwijderen. Al mijn voorgaande gitaren hebben deze niet gehad dus ik heb hier geen ervaring mee.

Is dit makkelijk? Is het een bepaald systeem o.i.d. ? Er zitten in iedergeval in elke 6 schroeven.

hint/tips zijn welkom.

Ik heb er nog niet aan uitgeprobeerd, wil ik ook niet tot dat ik zeker weet hoe het er af kan.

Mvg


je bedoelt je pickguard ? eehm ik zou het niet doen, ik had bij mijn oude gitaar (strat-like) dat gedaan, maar allee elementen zitten hieraan vast en dan heb je er een groot gat in haha

cas121
29 maart 2007, 16:46
nee ik denk dat hij echt de pickup covers bedoelt.. die zitten gesoldeerd aan de baseplate van je element, dus: element losschroeven, omdraaien, soldeerbout erbij, cover losmaken en hoppakee, terug in die unit en klaar...

Eko
29 maart 2007, 16:47
Bedoel je die 6 schroeven bovenop het element? Ben je niet in de war met de polen van een P90? Een kunststof kap verwijderen heeft het risico dat je draad van de windingen beschadigd. Als die breekt heb je geen geluid meer.

cas121
29 maart 2007, 16:49
volgend mij zitten er gewoon HB's op

DarknessAwaits
29 maart 2007, 16:50
Kunnen ook de polen van een humbucker zijn, dan is het kapje wel te verwijderen.

Crash
29 maart 2007, 16:53
Oke, wacht eve.

Ik bedoel geen pickguard o.i.d.
Ik bedoel de chrome afdekplaten die over de 2 humbuckers zitten.

http://www.gear-review.co.uk/reviews/toronado/toronew_4.jpg

jimihattricks
29 maart 2007, 17:00
nee hij bedoelt de pickup covers..

die kun je alleen maar mbv een soldeerbout losmaken volgens mij.. je kunt beter wachten op advies van iemand die er verstand van heeft, je kunt nogal een en ander beschadigen namelijk..

[edt] spuit 11 in da house.. [edt]

Crash
29 maart 2007, 17:23
nee hij bedoelt de pickup covers..

die kun je alleen maar mbv een soldeerbout losmaken volgens mij.. je kunt beter wachten op advies van iemand die er verstand van heeft, je kunt nogal een en ander beschadigen namelijk..

[edt] spuit 11 in da house.. [edt]

Ik zal zo snel niet iets beschadigen hoor, wees daar maar niet bang voor. Ik heb enigzins nog wel wat verstand van de gitaar electronica. Ooit een dimarzio SD Humbucker in mn Strat ingebouwd.

Maar ik heb gewoon nog nooit een gitaar gehad met die covers er op. Dus ik weet ook niet hoe ze bevestigd zitten.

a darker shade of grey
29 maart 2007, 17:33
1 ding: die 6 'schroeven' die op de hb's zitten: daar zou ik niet aan draaien als ik jou was :)

Crash
29 maart 2007, 17:41
1 ding: die 6 'schroeven' die op de hb's zitten: daar zou ik niet aan draaien als ik jou was :)

dacht ik al.
hehe

Wimvdb
29 maart 2007, 17:49
Die schroefjes zijn polepieces , en hebben dus eigelijk niets met de covers te maken , je moet je pickup eruit schroeven , dan zie je de cover gesoldeerd aan de onderkant, die gewoon los solderen , en klaar is Crash.

Er bestaat wel een kans dat er Hars/wax tussen pickups en de covers zit ( al gezien bij goedkopere gitaren , maar bij zon fender zal dat wel niet ) , dan heb je wat kuiswerk

Crash
29 maart 2007, 22:31
hmm oke. Bedankt voor je hulp. :)