PDA

View Full Version : Mudhoney, 9-7 in Tivoli



Optipop
29 maart 2007, 13:30
De jongens uit het Seattle van de jaren '90 komen weer naar Nederland! En wel naar de Tivoli. Ze waren de inspiratie voor bands als Pearl Jam en Nirvana, maar hebben zelf nooit roem vergaard. En ze zijn nog springlevend (wat we over de meeste grungebands niet kunnen zeggen). Kaartjes kosten 15 euro.

Fuhgawz
29 maart 2007, 17:38
NICE!! =) Ik ga daar zijn!!

Pun
29 maart 2007, 19:13
Cool! Had ze vorig jaar gezien in de Melkweg en dat was echt heel goed!

Fuhgawz
30 maart 2007, 15:21
Ik vraag me af of ze nog steeds die rauwe energie hebben van vroeger..

Pun
30 maart 2007, 20:24
Ik vraag me af of ze nog steeds die rauwe energie hebben van vroeger..

Ik had ze nog nooit eerder gezien voor het concert in de Melkweg vorig jaar, maar wel een paar bootlegs geluisterd, en ik kan je zeggen dat ze er nog steeds over beschikken.

Optipop
1 april 2007, 17:04
Mark Arm stond er wel een beetje stijfjes bij, maar het bleef swingend. De sfeer is volgens mij altijd goed daar, 't is echt een feestband.

Joey Handsome
2 april 2007, 20:41
Miljaar! Daar heb ik echt zin in. Wordt alweer de derde keer, hiep hier hoera!

Optipop
10 juli 2007, 19:50
Zo hé wat was dat ongelovelijk gaaf. Beste concert ooit, denk ik.

Plus; de eerste keer stagediven! En dat was veeeeet... ik kwam best ver (tja, ik weeg dan ook 45 kg)

Joey Handsome
10 juli 2007, 21:07
Ja, het was echt een groot feest. :cooler:

Pun
11 juli 2007, 00:05
Zo hé wat was dat ongelovelijk gaaf. Beste concert ooit, denk ik.

Plus; de eerste keer stagediven! En dat was veeeeet... ik kwam best ver (tja, ik weeg dan ook 45 kg)

Was zeker cool. Al mijn favoriete nummers zijn gespeeld, inclusief The Money Will Roll Right In, waarvan ik niet meer had verwacht dat ze die nog zouden spelen.
Voor mij de tweede keer stagediven, maar de eerste keer crowdsurfen, dat is toch een stuk gezonder, wanneer je het kunt combineren :)

Fuhgawz
12 juli 2007, 15:52
Was zeker een vet optreden! Mooi dat ze alle klassiekers speelden als Touch Me I'm Sick, Suck You Drie, Mudride, Sweet Young Thing, You Got It, In and Out of Grace, Into The Drink en natuurlijk Hate The Police als afsluiter. Geweldig optreden!!

Joey Handsome
12 juli 2007, 18:07
Klopt, alleen Here Comes Sickness ontbrak. Gelukkig zag ik ze voor de derde keer en had ik die al twee keer live gehoord. Ook gaaf dat ze Fix Me van Black Flag speelden.
Kende iemand de rest van de nummers van de toegift op die en The Money... na?

Optipop
17 juli 2007, 22:49
Was zeker cool. Al mijn favoriete nummers zijn gespeeld, inclusief The Money Will Roll Right In, waarvan ik niet meer had verwacht dat ze die nog zouden spelen.
Voor mij de tweede keer stagediven, maar de eerste keer crowdsurfen, dat is toch een stuk gezonder, wanneer je het kunt combineren :)

Haha, wie weet zijn we nog over elkaar heen gevlogen ;)

Hier, ik heb wat beeldmateriaal van de avond gevonden:

http://www.youtube.com/results?search_query=mudhoney+tivoli

Pun
18 juli 2007, 00:41
Haha, wie weet zijn we nog over elkaar heen gevlogen ;)

Hier, ik heb wat beeldmateriaal van de avond gevonden:

http://www.youtube.com/results?search_query=mudhoney+tivoli

Hoe zag jij er uit? Misschien dat ik weet wie je bent?

Ik ben dat stuk lang-harig tuig, met een zelfgemaakt Flipper shirt aan, dat helemaal onder de zwarte plekken zat op de rug (en een beetje op de voorkant, is afkomstig van mijn jas, toen ik bij Manson stond te kijken op Pinkpop :)).

Niet echt duidelijk, maar de tweede ben ik: http://www.youtube.com/watch?v=myzAGv51ptg

Optipop
18 juli 2007, 14:08
Hoe zag jij er uit? Misschien dat ik weet wie je bent?

Ik ben dat stuk lang-harig tuig, met een zelfgemaakt Flipper shirt aan, dat helemaal onder de zwarte plekken zat op de rug (en een beetje op de voorkant, is afkomstig van mijn jas, toen ik bij Manson stond te kijken op Pinkpop :)).

Niet echt duidelijk, maar de tweede ben ik: http://www.youtube.com/watch?v=myzAGv51ptg

Nou ik heb eigenlijk niet echt op de mensen daar gelet, behalve dat ene irritante krullebolletje. Ik kom niet in de filmpjes voor helaas, maar ik had een kikkergroen shirtje aan, hoogblond haar en het enige meisje dat de hele tijd in de pit stond. En dus ook het enige meisje dat had gestagedived :)

Pun
18 juli 2007, 18:21
Dan weet ik wel wie je bent :)

Heb je nog mee opgevangen bij het stagediven, toen het vlak voor het podium (net nadat je gesprongen was), bijna mis ging, en je van te voren nog een keer omhoog geholpen toen je onderuit ging in de pit, zoals het hoort. Gelukkig was het een goede pit, waar iedereen die onderuit ging heel snel geholpen werd. Mijn shirt stond aan allebei de kanten helemaal onder de voetafdrukken, van de keren dat ik onderuit ben gegaan, haha. Ik ben eigenlijk ook te licht om goed te moshen, ik vlieg gewoon alle kanten op :)

Joey Handsome
18 juli 2007, 21:42
Wie was jij dan? Ik was die coole gozer die bij In N out of Grace tijdens de drumsolo het waagde de eerste stagedive te maken.

Pun
19 juli 2007, 05:21
Joey, ik weet niet of je mij bedoelde, maar uit een eerdere post:


Ik ben dat stuk lang-harig tuig, met een zelfgemaakt Flipper shirt aan, dat helemaal onder de zwarte plekken zat op de rug (en een beetje op de voorkant, is afkomstig van mijn jas, toen ik bij Manson stond te kijken op Pinkpop :)).

Niet echt duidelijk, maar de tweede ben ik: http://www.youtube.com/watch?v=myzAGv51ptg

Joey Handsome
19 juli 2007, 07:49
Ehm... oh ja... dan weet ik wie je was. Jezus als ik dat filmpje weer zie, wat een feest was dat zeg!

Optipop
19 juli 2007, 13:18
Dan weet ik wel wie je bent :)

Heb je nog mee opgevangen bij het stagediven, toen het vlak voor het podium (net nadat je gesprongen was), bijna mis ging, en je van te voren nog een keer omhoog geholpen toen je onderuit ging in de pit, zoals het hoort. Gelukkig was het een goede pit, waar iedereen die onderuit ging heel snel geholpen werd. Mijn shirt stond aan allebei de kanten helemaal onder de voetafdrukken, van de keren dat ik onderuit ben gegaan, haha. Ik ben eigenlijk ook te licht om goed te moshen, ik vlieg gewoon alle kanten op :)

Haha ging het bijna fout? Ik weet alleen dat ik ineens gekanteld werd en op mn rug lag (ik was op m'n buik gesprongen). Ja, het was een heel fijne pit, maar dat kon ook niet anders bij Mudhoney. En de vloer was glad man! Toen ik terug liep van mijn stagedive ging ik ineens, zonder reden, op mn bek :| Toen schaamde ik me best wel. Ik ben trouwens al helemaal licht, met mijn 45 kilo kun je me echt alle kanten opgooien. Maar mensen schijnen er rekening mee te houden dat ik een slapjanus ben want ik vang nooit de harde klappen.

Oei, ik begin nu wel te beseffen dat dat toch echt het leukste concert was ooit. Hopelijk komen ze volgend jaar nog even langs!

Pun
20 juli 2007, 06:42
Ja, toen je omrolde ging je bijna naar beneden, en niet op een rustige manier :)

Een goede pit houdt er wel een beetje rekening mee, alhoewel het waarschijnlijk (hoe sexistisch ook) wel scheelt dat je een meisje bent ;) Ik denk dat daar meer rekening mee gehouden wordt dan je gewicht. Ik heb namelijk toch wel een paar lompe klappen gekregen, haha, de volgende dag merkte mijn moeder op dat ik een tand door mijn lip heb gekregen. Maar ja, was na 2 dagen weer genezen, en als je er niet tegen kunt moet je niet mee moshen, he :)

Optipop
21 juli 2007, 16:49
Ja, toen je omrolde ging je bijna naar beneden, en niet op een rustige manier :)

Een goede pit houdt er wel een beetje rekening mee, alhoewel het waarschijnlijk (hoe sexistisch ook) wel scheelt dat je een meisje bent ;) Ik denk dat daar meer rekening mee gehouden wordt dan je gewicht. Ik heb namelijk toch wel een paar lompe klappen gekregen, haha, de volgende dag merkte mijn moeder op dat ik een tand door mijn lip heb gekregen. Maar ja, was na 2 dagen weer genezen, en als je er niet tegen kunt moet je niet mee moshen, he :)

Ja tuurlijk is het seksistisch. Als een meisje in een pit is wordt dat vaak als een vrijbrief gezien om aan haar te hangen gek genoeg :S Maar ik ben ten eerste zo geëmancipeerd dat ik in de pit sta, dus al helemaal om ze dan weer de pit in te duwen :D

Ralph_L
9 augustus 2007, 01:53
ik was er ook en het was inderdaad uber! :D ik was de dude met de camera die op goed geluk aan het filmen was terwijl achter me de moshpit was haha :P

dat filmen was ook voor een underground fanzine wat ik begonnen ben Uiteraard komt Mudhoney er ook in te staan. Graag wil ik een paar korte reacties van het publiek (we konden het niet filmen omdat we de trein moesten halen, dus dan komt het maar in geschreven vorm in het magazine). Dus kunnen jullie in 1 of 2 zinnen zeggen wat jullie er van vonden met jullie naam erbij? Dan zetten we een paar reacties in het magazine :)

bij voorbaat thanx

en nu inderdaad hopen dat ze nog een keer komen want ik wil ze ook nog interviewen. aargh, kut treinen ook de hele tijd...

Optipop
10 augustus 2007, 02:00
ik was er ook en het was inderdaad uber! :D ik was de dude met de camera die op goed geluk aan het filmen was terwijl achter me de moshpit was haha :P

Je meent het niet! Dan heb ik je nog gesproken! Je heb me een briefje gegeven met daarop het adres van de site waar de video op zou kunnen staan, maar ik kon het de volgende dag niet ontcijferen! Ik ben dat blonde meisje met dat groene shirt, mocht je dat wat zeggen.

Fuhgawz
10 augustus 2007, 16:38
ik was er ook en het was inderdaad uber! :D ik was de dude met de camera die op goed geluk aan het filmen was terwijl achter me de moshpit was haha :P

dat filmen was ook voor een underground fanzine wat ik begonnen ben Uiteraard komt Mudhoney er ook in te staan. Graag wil ik een paar korte reacties van het publiek (we konden het niet filmen omdat we de trein moesten halen, dus dan komt het maar in geschreven vorm in het magazine). Dus kunnen jullie in 1 of 2 zinnen zeggen wat jullie er van vonden met jullie naam erbij? Dan zetten we een paar reacties in het magazine :)

bij voorbaat thanx

en nu inderdaad hopen dat ze nog een keer komen want ik wil ze ook nog interviewen. aargh, kut treinen ook de hele tijd...

Was jij die dude met die camera!? DUDE IK STOND NAAST JOU!! Wat een toeval.. :P

Optipop
12 augustus 2007, 16:19
Ja maar bij een Mudhoney concert heb je uiteindelijk naast iedereen gestaan :D

Ralph_L
12 december 2007, 22:34
dudes en dudettes, ik heb de video beelden gedeeltelijk online get (hate the police, touch me i'm sick en in 'n out of grace)

http://www.youtube.com/watch?v=qNtswi__MKU

http://www.youtube.com/watch?v=IwkvSZCaDEw

Blind Owl
14 december 2007, 20:35
Sick, leven die nog steeds joh, daar luisterde ik naar toen ik nog een kleinere Blinde Uil was. 8-)