PDA

View Full Version : fluke??



freekick
29 maart 2007, 11:30
Ik ben geinteresseerd in een fluke ukelele.
Heeft iemand ervaring? En wie weet waar en/of ze te koop zijn in Nederland?

-Yves-
29 maart 2007, 17:10
Ik weet niet waar je ze kan kopen maar ik heb er ooit wel enkele kunnen proberen.
De bedenkers van deze uke kan je vinden via deze link: http://www.fleamarketmusic.com/
Ze hebben die dingen in de meest ondenkbare vormen, kleuren en modellen.

Eerlijk gezegd, ik vond ze wat tegenvallen. Beetje dun (goedkoop) van klank. Ze zijn zeker niet slecht en spelen correct. Het is maar waar je naar op zoek bent natuurlijk. Ze zijn zeker beter dan de €80-rommel de ze je hier aanbieden.

Heb lang geleden ook fluke willen aanschaffen, maar ik heb het niet gedaan omdat ik net als jij het instrument eerst wilde proberen. Heb uiteindelijk een Martin sopraan gekocht. Ze zijn Mexicomade en hebben een fatsoenlijke prijs. In alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ik nu geen sopraan meer zou kopen. Een concertmodel (bijvoorbeeld) is wat groter, speelt makkelijker en zingt mooier.

Als je natuurlijk een Fluke wil als aardigheid, moet je uiteraard niet verder zoeken.

Wat "fleamarketmusic" betreft.
Ze antwoorden op elke vraag en zijn ZEER behulpzaam. Dus mocht je vragen hebben, daar zitten alvast enkele pro's. (Ze gaan je natuurlijk een Fluke aanraden)

Succes nog.

freekick
29 maart 2007, 17:25
Hoi -Ives-

Dank voor je reactie.
Je hebt me recent ook al op het spoor van de guitalele gezet.
Ik heb er een aangeschaft . Een heleboel lol voor weinig geld!
Maar het is geen gitaar en ook geen uke.
Wat ik zoek is het "mijn hond heeft vlooien geluid" en dat dacht
ik te vinden in de Fluke. kleurtjes vind ik ook fijn.
Fleamarket kende ik al maar ik wil er geen bestellen zonder eerst
geprobeerd te hebben.

p.s. de guitalele zat niet meer in de "onderbroekverpakking" maar
in een nette zwarte hoes. jammer!

Oude Drummer
29 maart 2007, 22:48
Bij Musik Produktiv hadden ze vorig jaar flukes. De verleiding was groot er een te kopen. Speelde prima en had een lekker warm geluid. Behoorlijk volume. En zo op het oog kunnen ze tegen een stootje (naar het strand en zo). Ik adopteer er nog wel eentje.

-Yves-
30 maart 2007, 11:39
Je hebt me recent ook al op het spoor van de guitalele gezet.
Ik heb er een aangeschaft . Een heleboel lol voor weinig geld!


Als ik me niet vergis, was je op zoek naar een soort reisgitaar. Met die guitalele kan overal rondbeuken zonder te vrezen voor het instrument. Met zo'n dure Martin backpacker of baby Taylor wil ik liever niet op reis. En elke maloot wil al wel eens op je gitaar pingelen... vaak met onomkeerbare gevolgen... Je kent het vast wel. Met die guitalele maakt het me allemaal niet zo veel uit. Wel spijtig van het "onderbroekmotief"!!

Om nog eens terug te komen op die Fluke. Zoals je op de site kan zien hebben ze verschillende modellen met verschillende prijzen. Blijkbaar hebben ze er ook met massief hout en betere afwerking. Het prijskaartje ziet er dan ook meteen anders uit. Ik weet niet welke modellen ik heb geprobeerd maar ik denk dat het de goedkopere standaardmodellen waren.
Ik zou hoe dan ook nix kopen zonder het eerst te proberen. Zoiets kan meevallen maar ook lelijk tegenvallen. En ik spreek helaas uit ervaring.

En dan nog de juiste speeltechniek... Op zich al enkele topics waard!!

Succes

freekick
30 maart 2007, 11:47
Bij Musik Produktiv hadden ze vorig jaar flukes. De verleiding was groot er een te kopen. Speelde prima en had een lekker warm geluid. Behoorlijk volume. En zo op het oog kunnen ze tegen een stootje (naar het strand en zo). Ik adopteer er nog wel eentje.

Musik Produktiv heeft een aardig aanbod ukkies maar geen flukes.
Als ze moeilijk te krijgen zijn? Daar word ik alleen maar hebberig van.
Dus als je ze ergens ontdekt laat het me weten!

dank!

freekick
30 maart 2007, 12:05
Als ik me niet vergis, was je op zoek naar een soort reisgitaar. Met die guitalele kan overal rondbeuken zonder te vrezen voor het instrument. Met zo'n dure Martin backpacker of baby Taylor wil ik liever niet op reis. En elke maloot wil al wel eens op je gitaar pingelen... vaak met onomkeerbare gevolgen... Je kent het vast wel. Met die guitalele maakt het me allemaal niet zo veel uit. Wel spijtig van het "onderbroekmotief"!!


Nee dat was iemand anders!
En sinds ik een Martin heb wil ik helemaal niet meer op reis!

m.b.t de guitarlele heb je helemaal gelijk hoor. Je kan er zelfs mee pingpongen!!.

verdraaid! ik moet aan 't werk.

-Yves-
30 maart 2007, 13:35
Omdat je er om vraagt:
http://www.hawaiiweathertoday.com/big-island.php

Ik ken wel mensen in Hawaii die desgewenst een exemplaar kunnen opsturen.

freekick
30 maart 2007, 14:04
Omdat je er om vraagt:
http://www.hawaiiweathertoday.com/big-island.php.

geloof me; ik voelde 'm aankomen!

zal die 2e i ook even implanteren!