PDA

View Full Version : Chrome kapje over element plakken, welke lijm?



Iceman
29 maart 2007, 00:07
Voor mijn LTD EC1000 (winered) heb ik chromen kapjes besteld die op de zwarte elementen geplakt moeten worden.

http://www.tonefactory.nl/shop2/images/492chrome.jpg

Iemand een idee welke lijm ik daar voor moet hebben?

Bedankt.

Iceman

DarknessAwaits
29 maart 2007, 00:40
Geen lijm, gewoon vastsolderen aan de baseplate van je element. Gaat het beste met een behoorlijke soldeerbout (50Watt?) omdat het geheel nogal warmtegeleidend is en dus lastig werkt.

Orpheo
29 maart 2007, 01:21
oh, en tip: beetje was in de cover stoppen, was hard laten worden, cover over element, element verhitten met fohn of soldeerbout, en dan cover over element drukken! (gezien op de site van forumlid charlotte). dan waxpot je je element nog een keer. en oh ja, dan nog een keer vast solderen.

Iceman
29 maart 2007, 10:14
Ga ik doen!

Waar haal ik die was, en welke was is dat?

Vielen dank.

Squier4ever
29 maart 2007, 10:27
gewoon een kaars smelten (in een oude pan), dat is prima was.

Globetrotter
29 maart 2007, 10:28
of Tec7?
Cheers,

Bart

Iceman
29 maart 2007, 23:57
Kaarsen zat hier, ga ik doen.

Bedankt!!

Johannes
30 maart 2007, 00:50
niet direct in de pan op het vuur he! Maar "au bain de marie" (bakje in pannetje met water) om maar even in vaktermen te spreken :D

Globetrotter
30 maart 2007, 01:02
niet direct in de pan op het vuur he! Maar "au bain de marie" (bakje in pannetje met water) om maar even in vaktermen te spreken :D

Kunne misschien ne kooktopic starten... zo kunde ook chocolade en branddeeg maken...
Cheers,

b

Tankman
30 maart 2007, 01:44
Altijd een goed idee om gewoon naar een shop te gaan en vragen of je mag kijken. Dan weet je dat het goed gedaan wordt en je leert het ook.

B_2_the_a
30 maart 2007, 09:24
2 stukjes op het kapje gff goed vijlen (ruw maken)

kapje erover heen schuiven

goed heetstoken met je bout

soldeer erbij

en klaar is iceman

Iceman
30 maart 2007, 16:42
Ow Ben Marie?
Kan het niet gewoon met een dikke klodder mayonaise?


Hehe.

Bedankt, ik heb de kapjes nog niet binnen.
Zal foto's plaatsen zodra ze er op zitten.

Butger
1 april 2007, 10:23
Bij mij bleef die klodder mayo niet echt (echt niet) goed zitten aan het chroom, dus beetje afschuren is volgens mij wel een must :mad:

jan jansen
1 april 2007, 11:22
Bij mij bleef die klodder mayo niet echt (echt niet) goed zitten aan het chroom, dus beetje afschuren is volgens mij wel een must :mad:


gebruik amerikaanse en geen koreaanse of chinese.....,liefst ook nog een A merk...veel beter................ :sssh: :sssh:

jj