PDA

View Full Version : Roadster top aangepast...



Nocki
28 maart 2007, 23:54
Hoi,

Zomaar om mijn idee te laten zien:

http://people.zeelandnet.nl/nocki/Roadsterback.JPG

Vroeger zat er een vaste kabel aan de Roadster wat niet handig was. of te lang of te kort en niet makkelijk om mee te nemen.
Nu zit er een eurocontact in voor inkomende en uitgaande power.
Voor Inkomend komt er een lange kabel die los is en voortaan in mn toekomstige pedalboard mee gaat.
Uitgaand word gekoppeld aan de kanaalschakel kabel die ook los is. deze lopen in de zelfde lengte naar mn toekomstige pedalboard. makkelijk aan te sluiten allemaal en op maat!

Ik hoop een dezer weken een BYOC Chorus en Delay pedaal te hebben die aan de zwarte strip worden bevestigd en permanent in mn top in de loop komen te hangen. Een OneSpot adaptor achterin de top zal de stroom voor deze toekomstige pedalen gaan verzorgen. Met George-L kabels komt dit dan "hopelijk" netjes permanent in de top gebouwd. De bijpassende cover kan dan nog steeds gebruikt worden om over de top te doen bij het vervoer. De loop wordt op afstand geschakeld zodat ik de chorus en delay altijd heb aan staan en met 1 druk op de knop gooi ik ze erbij. Chorus en Delay samen zijn altijd mijn solo soundje dus dit gaat voor mij heel goed werken.

als de pedalen er zijn zal ik weer wat foto's plaatsen.

in ieder geval is dit al een stuk handiger kwa vervoer en er is nog steeds genoeg ruimte voor de buizen.

Dude
29 maart 2007, 17:14
godskoleerte je mag alvast wel een maandsalarisje weg gaan zetten voor als de buisjes versleten zijn zeg...

no 1 hops
29 maart 2007, 18:37
en dat er een paar scheef in lijken te zitten, hoort dat zo?

FC Spoiler
29 maart 2007, 18:52
Mooi gedaan! Bij mij zit de kabel nog aan de Amp vast, na +/-30cm is er ooit een euro connector tussen gezet. (maakt bij mij btw weinig uit, zit in een rack)


godskoleerte je mag alvast wel een maandsalarisje weg gaan zetten voor als de buisjes versleten zijn zeg...
Deze dan::o

http://www.decoda.net/FCBASS/index_bestanden/Mesastrategy/foldertwo/strattopback.jpg

Michael AE
29 maart 2007, 18:56
Mooi zeg. Heb er ook ooit 1 gehad en met pijn in mijn hart verkocht. Veel te groot en lomp en zwaar, maar wel een megasound.

AART
29 maart 2007, 19:15
Strategy's Rulen. :cooler:

*pas je trouwens een beetje op met die roest op je trafo's? het valt nu nog mee, maar als ie in een vochtige ruimte staat kan hij doorroesten en als het in de kern komt krijg je vuurwerk....zou zonde zijn*

Nocki
29 maart 2007, 21:05
Wee een stapje verder... vandaag bij de Gier 2 BYOC pedaaltjes gehaald een chorus en een delay. die liggen nu lekker te drogen van de 2e laag lak...

in de achterkant is een onespot adaptor geplaatst en aangesloten. nu alleen de pedalen er nog in... :)

roest moet ik idd wel in de gaten houden. bedaankt Aart.

wat betreft het maandsalaris valt het wel mee.

die buizen die erin zitten zijn de stock buizen maar normaal draai ik op el34's Gert had ze even nodig om te spelen met zijn top en heeft ze even geleend vandaar dat nu de 6l6's er weer even in zitten. en buizen zijn niet zo gek duur en ik moet eerlijk zeggen dat je best lang met buizen kan doen als je niet te gek vaak speeld... :)

ik laat foto's zien als ik weer wat verder ben....

peter_heijnen
29 maart 2007, 21:26
Ziet er mooi uit nocki, ben benieuwd naar je fotos.

AART
29 maart 2007, 21:43
roest moet ik idd wel in de gaten houden. bedaankt Aart.


dat was gericht op fc poiler, op de strategy dus. jouw mesa is nog top.

Nocki
29 maart 2007, 21:55
:-) hihi. tja. ik had ook wat roest erop zitten :-) maar goed... het werkt allemaal naar behoren... nu gauw die BYOC pedalen afmaken...

FC Spoiler
30 maart 2007, 00:00
Ik zal het ook in de gaten houden, thanx ;)
De versterker staat goed droog en deze zomer gaat de versterker voor een checkup naar een tech. (nieuwe buizen etc.)
Ehhhh... had ik al gezegd dat Mesa rulez?....
[play safe mode] MESA RULEZ! [/play safe mode]
De Roadster lijkt me ook een behoorlijk serieus wapen :rockon:

Nocki
1 april 2007, 15:33
klaar...

http://people.zeelandnet.nl/nocki/Roadster%20BYOC%201.JPG
http://people.zeelandnet.nl/nocki/Roadster%20BYOC%202.JPG

nou ja klaar... alleen de 9volt moet nog naar de pedalen toe op een nette manier...

Axelll
1 april 2007, 15:35
Domme vraag misschien maar.... Hoe schakel je nu in godsnaam?

Nocki
1 april 2007, 15:41
Ik heb jaren lang op kickboxen gezeten....



































de Pedalen hangen in mn "schakelbare" fxloop. ik schakel ze dus met de controller op het podium. ik gebruik als solos sound altijd chorus en delay samen. dus apart zal ik ze niet gaan gebruiken....

jacky
1 april 2007, 16:48
Mischien je gloeispanning even gelijk richten en een stabilisatie ICtje moet netjes kunnen. Wel even een klein zekeringetje er tussen

Die paar mA zal de amp geen last van hebben.


Kijk wel uit met dat kicken dat je er niet naast schopt heb je ineens een volume dipje


Oh had dat one spotje niet gezien kan ook

Iceman
1 april 2007, 16:55
Ik voorspel dat Nocki voor 2010 an de Diezel is.

Nocki
1 april 2007, 17:36
hihi... dat zou bijzonder zijn. ik speel al jaren op boogie's en de enige amp die me tot nu toe aan het twijfelen heeft gebracht was de invader 150 van ENGL.

maar wie weet. als er een amp is die zo klinkt als ik wil met de mogelijkheden die ik wil ben ik zo over hoorr.. :)

kokeleko
1 april 2007, 17:54
Hoe gaat het met de hitte ontwikkeling nu je je ventilatieruimte hebt beperkt.

marter544
1 april 2007, 18:17
Jij hebt meer knopjes aan de achterkant van je versterker dan ik aan de voorkant heb :nervous:

AART
1 april 2007, 18:38
Jij hebt meer knopjes aan de achterkant van je versterker dan ik aan de voorkant heb :nervous:

Dat is met veel Mesa's zo.

Heeft zo zijn voordelen.

Dude
2 april 2007, 11:31
En wat was precies het probleem met de pedaaltjes los op je top te zetten dan ?

Dweezman
2 april 2007, 12:09
En wat was precies het probleem met de pedaaltjes los op je top te zetten dan ?

my point exactly...

peter_heijnen
2 april 2007, 12:14
Volgens mij staat dat eerder in het topic al netjes uitgelegd: achter in zijn top heeft ie er nooit meer omkijken naar.

Gezien het feit dat ie altijd met dezelfde stand op die dingen speelt vind ik het een goed idee. En de pedalen zijn tb, dus zelfs als de stroom eraf is geweest, is het alleen een kwestie van aan en gaan.

Nocki
2 april 2007, 12:14
:) als ze los op mn top gezet worden wan moet ik ze elke keer apart meenemen en aansluiten. zls e gwoon ingebouwd zijn dan hoeft dat niet meer.

het is gewoon het gemak... ik wil graag opbouwen in een zo kort mogelijke tijd en het foolproof klaar hebben. ik wil niet net als zoveel gitaristen een half uur bezig zijn met lamme kabeltjes die kapot zijn gegaan door het steeds in en uit elkaar halen van de zooi!

B_2_the_a
2 april 2007, 12:39
dat verbaast me altijd :)

mijn setup tijd is zo'n 7 min :D


gitaar uit hoes.... koffer open (kabels die erin liggen inpluggen), volume pedaal ernaast... versterker op m'n preset zetten.... beetje kloten met master volume en stemmen.

klaar :)

Axelll
2 april 2007, 15:37
Mijne is: Gitaar pakken - stemmen - in versterker gooien... Heerlijk toch?

B_2_the_a
2 april 2007, 15:47
tjah maar beetje beperkt in geluidsmogelijkheden ;)

Nocki
2 april 2007, 15:53
Ligt weer helemaal aan je eisen en wensen he... :)

Ik heb bij projecten niks meer nodig dan een super cleane amp en bij andere weer een complete setup met phasers, delays en zo...

Het ligt er helemaal aan waar ik het voor gebruik. ik kan me voorstellen dat als je in een nirvana achtig bandje speelt je niks mee rnodig heb dan een amp met 2 kanalen. maar als je wat meer in begeleiding zit heb je toch weer want andere dingen nodig...

B_2_the_a
2 april 2007, 16:06
nou nocki, hier moet ik je toch even op je vingers tikken :)

kurt gebruikte wel meer dan alleen clean of oversturing!

ColourofFire
2 april 2007, 16:27
Ik heb genoeg aan mijn Engl thunder zonder schakelpedaal en een overdriveje. Ligt er maar net aan wat je speelt en fijn vind. Ik vind het wel een goed idee die pedaaltjes erin. Zou het zelf nooit doen, maar het is zeker geen zinloos dom idee.

AART
2 april 2007, 17:17
Ik voorspel dat Nocki voor 2010 an de Diezel is.

Die hij na 2 weken weer wegdoet vanwege heimwee naar zijn good'old Mark IV.

Haha.

Maar mooi gedaan btw Nocki!

Jammer dat je zo ver weg woont, had graag een keer met je willen jammen over dat setje :satisfie:

Nocki
2 april 2007, 19:28
nou nocki, hier moet ik je toch even op je vingers tikken :)

kurt gebruikte wel meer dan alleen clean of oversturing!


Dat klopt maar jachtgeweren tellen niet mee he!

jorrit
3 april 2007, 12:59
ziet er goed uit man! lekker compact en geen gezeur met een apart fx plankje of die dinge dr boven op...

B_2_the_a
3 april 2007, 13:23
maar tis minder rock 'n roll

Ibanez RuleZ
3 april 2007, 13:43
boeie :p rock n roll < bruikbaarheid

harrald

B_2_the_a
3 april 2007, 16:44
boeie :p rock n roll < bruikbaarheid

harrald


bij mij is het toch rock n roll > bruikbaarheid :P