PDA

View Full Version : Seymour Duncan of EMG



A3
6 januari 2003, 14:24
Ik heb een jackson met duncan designed elementen en denk erover om de elementen te vervangen. Wat klinkt volgens jullie mening het vetst, vol en agrssiefst, maar blijft toch duidelijk? En wat is het verschil tussen Duncan Designed en Seymour Duncan want als het verschil klein is, is dit een nutteloze aankoop natuurlijk.

A3
6 januari 2003, 14:32
nog even een detail: het is natuurlijk bedoeld om lekker vette scheurende metal en hardcore mee te spelen, het clean geluid is van minder belang.

pim1234
6 januari 2003, 15:11
emg81 of duncan livewire heavy metal

pimmetje
6 januari 2003, 15:37
Het verschil tussen SD en EMG is je eigen smaak.

Het verschil tussen SD designed en SD is - net als bij Gibson designed en Gibson - een wereld :grin:. Het zijn gewoon goedkopere elementen waaraan de bekende makers hun naam hebben verbonden. Het zijn dan ook vaak geen hele slechte elementen, maar het verschil in geluid met 'the real thing' is overduidelijk. Alsof je altijd met een deken over je gitaar hebt gespeeld :grin:.

Lacrymosa
6 januari 2003, 16:35
Heb je ook al is aan dimarzio gedacht, scheurbuckers bij uitstek

http://www.dimarzio.com

CheerS!!

rePUNKtative
6 januari 2003, 21:11
Mja metal is een vrij breed woord, maar dat hardcore is toch duidelijk een stel SD's...

Ik speel zelf ook af en toe een beetje hardcore en dan zijn dat toch wel de ultieme elementen vind ik :smile:

Let op, je moet die keuze nog steeds maken. Als je Deathmetal speelt dan zou ik zowiezo EMG's nemen, dus weet niet wat je met Metal bedoeld :wink:

Ic3gl0vE
6 januari 2003, 21:23
pimmetje> designed by gibson elementen die je in epi's ziet hebben totaal geen karakter en klinken nergens naar. SD designed elementen klinken daarentegen best goed.

Dat er een wereld van verschil zal zijn met echte SD's geloof ik natuurlijk wel meteen :smile:

pinchaholic
7 januari 2003, 14:36
Heb laatst emg's 81 & 85 in mijn Ibanez laten zetten en ze 18 volt gewired. Het klinkt als een huis! Voor metal zit je naar mijn smaak goed met EMG's


Groeten

El pincho

Lacrymosa
8 januari 2003, 11:28
Ik vin EMG's op zich wel lekkere elementen, maar ik ben bang dat ze in de loop der tijd gaan vervelen, ze klinken namelijk heel steriel, met weinig subtiele kleuringen

ik zou eerder voor een seymourduncan gaan, of dimarzio, en als je perse een actief systeem wil, kijk dan naar de live en hot wires van SD

maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Dimarzio's, met name de Tone Zone, Evolutions en Paf pro

CheerS!!

washburn force 2
10 januari 2003, 23:07
ik zou voor emg-81 en emg-60 gaan :grin:
ik heb emg-85(Softere variant van 81... 60 is nog softer)

maar mijne is kapot(draadje is eraan..)


see ya