PDA

View Full Version : Opzoek naar een nieuwe gitaar (met een zo dik mogelijke hals)



Coolfluf
28 maart 2007, 22:50
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe elektrische gitaar, omdat ik niet geheel tevreden ben over mijn Les Paul. Deze gitaar was mijn eerste elektrische, en vanwege de zeer dunne hals, hoog gewicht en diepe klank, is het totaal anders van wat ik gewend ben op de akoestische gitaar.

Wat ik zoek is eigenlijk het volgende: een makkelijke gitaar, met een zo breed mogelijke hals, en eentje die zoveel mogelijk speelt als een spaanse akoestische gitaar. Ik wil de gitaar hard en grof kunnen aanslaan zonder dat er een ongewenst akkoord uit komt, zegmaar.

Ik speel al heel lang gitaar, maar ik heb totaal geen verstand van elektrische gitaren :)

Heeft iemand misschien suggesties voor mij?
Ik zit zelf te denken aan het type telecaster....

Alvast heel erg bedankt!

The Underdog
28 maart 2007, 22:54
Een tele heeft helemaal geen brede hals....

Spitfire
28 maart 2007, 22:57
Wat ik zoek is eigenlijk het volgende: een makkelijke gitaar, met een zo breed mogelijke hals, en eentje die zoveel mogelijk speelt als een spaanse akoestische gitaar. Ik wil de gitaar hard en grof kunnen aanslaan zonder dat er een ongewenst akkoord uit komt, zegmaar.

Ik vrees dat je nooit zo'n gitaar gaat vinden

Squier4ever
28 maart 2007, 22:58
gelukkig bestaat er zoiets als een gitaarbouwer!
verdiep je eens in de termen, zoek uit wat je precies wil en ga eens op zoek bij een bouwer, er moet vast wel een mouw aan te passen zijn.

Spitfire
28 maart 2007, 23:04
Maar dan nog, een hals ter dikte van een klassieke gitaar-hals vind je nooit. En al zou dat lukken dan nog wordt het ongelooflijk moeilijk 'mikken' met dunne stalen snaren erop.

ventje
28 maart 2007, 23:11
Hallo iedereen,