PDA

View Full Version : Eerste opname



MesaMaY
28 maart 2007, 21:39
Voor het eerst is iets opgenomen met me band. klik hier (http://home.planet.nl/~rieme081/Gitaar/02%20Nummer%202.wma)

Ergens in de polder in een boereschuur, gelukkig wel wat geïsoleerd. Wat is dat trouwens stressend gebeuren iets opnemen voor het eerst toch :D, Iedereen die op je vingers kijkt :chicken:

Nouja, graag al uw opmerkingen :satisfie:

MesaMaY
29 maart 2007, 21:13
niemand ?:x

ExRxIxC
29 maart 2007, 21:49
ik vind de gitaren te zacht/onduidelijk (of drums te hard)

Reel Big Fish
29 maart 2007, 21:51
Ik begin het toch ook irritant te vinden dat er zo weinig word gepost. Maar het begint eigenlijk bij jezelf. Iedereen wilt maar beoordelingen maar over het algemeen post niemand ze zelf. Ah well;

Het intro klinkt heel erg verwarrend, geen idee of het de bedoeling is maar dat vind ik persoonlijk niks. Lijkt ook wel alsof de timing niet goed is ofzo.
Zodra de distortion erbij komt, dropt het volume te erg en overheerst de drum teveel. Klinkt niet lekker in ieder geval. Dan komt de cleane gitaar weer, volume omhoog. Eén gitaar had wel harder gemogen want die hoor je nauwelijks tot niet. Dan weer distortion. Wel erg hetzelfde zo... en nu valt het nummer gewoon ineens op het midden weg!

... eerlijk gezegd vind ik er niet veel aan. Erg standaard,... het brengt niets onvoorspelbaars en blijft té eentonig.

Dus: volumes beter regelen, volledige opname maken en wat meer variatie in bijvoorbeeld de melodietjes. Zo, en nu zelf ook werk van anderen beoordelen hea ;)

sregor
29 maart 2007, 22:45
+1 voor de opmerking over de reacties. Ik heb net zelf ook wat gepost demo nieuw nummer en ook bar weinig reacties, behalve de mensen die ik nu hier ook weer zie. Bedankt voor diegene die wel ff reageren iig.

Eigenlijk ben ik het wel een beetje met RBF eens. Ik vond het intro ook een beetje "slordig" misschien is niet helemaal het juiste woord. Ik vind de drums daarna(het idee iig) erg tof en lekker opbouwend. Het blijft daarna alleen een beetje uit vind ik. Ik mis wat variatie. Hier en daar een break of een modulatie/verandering van akkoord zou al een helehoop kunnen doen. Doordat gitaarloopje de gehele tijd te herhalen gaat het ook een beetje op de zenuwen werken vind ik. Ik mis dus over het algeheel een beetje creativiteit en vrijheid.

verder vind ik het op zich wel leuk in elkaar steken, maarmeer variatie zou het nummer erg ten goede kunnen komen.

PS bij mij houd het nummer ook halverwege op. zul je net zien dat alle brute dingetjes daar zitten :-) Veel suc6 er mee iig en laat je niet van de wijs brengen door mijn bescheiden mening;)

Martien
29 maart 2007, 23:10
Afgezien van het nummer, een kwestie van smaak,
De kwaliteit is best goed! alleen die distortion gitaar die je eigenlijk heel ver weg hoort mag best knallen! misschien zelfs wel overheersen bij de rustige stukken en de slide naar het 'refrein(?)'
Verder word ik misselijk van het links rechts geluid, je hebt het heeel extreem gepant en ik twijfelde echt even of mijn rechter oor dicht zat.

ook de bass mag meer aanwezig zijn.
verder wel vlotte basis en een moeilijk nummer om als eerste op te nemen. qua sound dan.

stevie_vp
30 maart 2007, 02:02
Moet me eigenlijk aansluiten bij de rest...
Drumstel klinkt helemaal dood en dynamiekloos...
Gitaren vooral ditortion heeft errug een compressor nodig en moet gewoon harder en helderder...
Bekkens moeten ook meer hoog hebben.. en de kick punched niet echt..
Vooral dit soort muziek die erg "vaagjes" (niet zozeer negatief) en creatief is heeft een hele goede opname om goed over te komen...

succes!
/
s