PDA

View Full Version : V-amp met een Boss GT-6 verbinden ?!



loeffrog
6 januari 2003, 13:34
heeft iemand een flauw idee hoe ik het beste (lees: met het beste geluid) een Behringer V-amp met een Boss Gt-6 kan verbinden?
Ik wil de distortiongeluiden van de v-amp en de effecten, en de heldere geluiden uit de gT-6 halen. Is er een manier deze te combineren bijv. met een mixpaneeltje? Ik kan via de externe jack van de GT-6 de v-amp wel aansluiten, maar dan klinkt het allemaal een stuk ijler...ik wil gewoon het buizengeluid van de V-amp met de geluiden van de GT-6 kunnen mixen.
Is dit mogelijk?
Hartlijk dank als iemand me desbetreffend een tip zou kunnen geven !!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: loeffrog op 2003-01-06 13:46 ]</font>

skabouter
6 januari 2003, 14:37
lastige kwestie :smile: zal eens vragen aan mijn moeder

Ic3gl0vE
6 januari 2003, 14:57
Mijn eerste tip is om die V-amp weg te flikkeren maar dat wil je kennelijk niet...



Op 2003-01-06 13:34, schreef loeffrog:
maar dan klinkt het allemaal een stuk ijler...


Ok, zet het volume van de FX loop op je gt6 eens voluit, en de output van de V-amp ook zo ver mogelijk omhoog. Hoe 'heter' je signaal hoe beter het zou moeten klinken

Mitch
6 januari 2003, 19:23
Dit bedoel ik niet vervelend, maar dit is absoluut de vreemdste vraag die ik hier in tijden ben tegengekomen !
Clean en effecten van de GT en distortions (het BUIZENgeluid???????) van de V-Amp.
Wat wil je hiermee ? Optreden ? In een band gebruiken ? Of gewoon thuis ?

domie
6 januari 2003, 19:46
sorry hoor, je hebt een gt-6 en je wil de v-amp gebruiken? Ook de distortions kunnen heel goed klinken, je meot er wel ff een uurtje voor uittrekken om een goede patch te maken.

loeffrog
7 januari 2003, 11:35
ik gebruik het voor thuis.
Ik speel over 2 kleine (15Watt) Marshall versterkertjes voor het stereo-effect. Die V-AMP knalt eruit (ik weet niet of jullie de V-amp wel eens met de GT-6 konden vergelijken?....echt waar qua heavy scheurgeluid is de V-amp helemaal top, ja zelfs de buizenimitatie is erg heavy! Ik krijg dat soort geluiden niet uit mijn GT-6.....

Of werkt die GT-6 enkel alleen maar goed bij grotere versterkers? Wat is jullie mening?
Ben erg benieuwd naar jullie mening

domie
7 januari 2003, 17:50
ik vind dat mijn gt-6 echt goed klinkt, ook de distortions. Maar ik draai toch altijd wel eerst een beetje aan de control knoppen voordat ik "mijn" sound heb. En ik heb het gevoel dat ik er nog veel meer mee kan dan ik nu doe.

domie
7 januari 2003, 17:52
ik heb geloof ik een 50 watt versterker, halve meter hoog/breed HUGHES AND KETTNES silver tone....
Ik denk dat de kwaliteit van de versterker ook wel te maken heeft met het geluid dat er uit komt. (ja duh...)

sash
7 januari 2003, 20:35
Ik denk dat je dan toch ff de handleiding van je GT6 goed door moet gaan lezen. Dat ding is vele malen beter dan een v-amp

Ic3gl0vE
7 januari 2003, 21:26
ik heb een 110 watt H&amp;K en die klinkt ERG goed met een gt3. Ook een set actieve monitorboxen klinkt erg goed met een gt3. Je moet alleen ff zoeken tot je het goede geluid hebt. En een GT heeft een OUTPUT knop op de achterkant misschien moet je die eens wat omhoog draaien. Je doet echt iets verkeerd als je GT6 minder goed klinkt dan je V-amp

domie
7 januari 2003, 22:07
idd, de output knop ff lekker omhooog draaien aan de achterkant, kan egt heel goed helpen en ik draai de levelknop altijd helemaal open.

InternEd
8 januari 2003, 21:07
[quote]
Op 2003-01-06 13:34, schreef loeffrog:
heeft iemand een flauw idee hoe ik het beste (lees: met het beste geluid) een Behringer V-amp met een Boss Gt-6 kan verbinden?

Zet dan de v-amp in de effectloop van de GT-6 en op de gt-6 kiezen voor externe distortion.

Groeten, Ed.