PDA

View Full Version : Olp -> neuzig geluid.



Luke-wannabe
28 maart 2007, 18:11
Hee mensen

Ik heb sinds een week ofzo een OLP die ik zeer goed vind, alleen de elementen staan me wat tegen.
die klinken namelijk een beetje neuzig in de lagere posities. Nou zat ik er sowieso al aan te denken om er gfs p90 in hb formaat in de zetten, maar zal dat helpen? Of ligt het aan het hout?

Alvast bedankt en grtz
Leon aka Luke-wanabe

no 1 hops
28 maart 2007, 19:00
ik denk dat het hout wel invloed heeft.
dat heb ik duidelijk gemerkt met mijn toch wel heldere bill lawrence pups.

toch zijn die OLP pups niet verkeerd, zo toch eens wat met afstelling gaan tweaken en ook eens met je amp tweaken.
(of het moet zijn dat er verschil is uit de eerste serie die rond de 400 euro koste en de latere)

Luke-wannabe
28 maart 2007, 19:50
Vlgens mij is die van mij wel een van de eerdere series.. Want mijne heeft dat *Quilted maple* ook op de kop ipv de latere modellen.
maar ik heb op mn pa's line 6 al een andere versterker module geporbeerd, en dat klinkt al een stuk beter :D

Nickname
28 maart 2007, 20:00
Daar gaan we weer.. wat is nou weer een "neuzig geluid"? is dat net zo vaag als "wollig" of "twangy"? Post anders eens een linkje naar een mp3tje ofzo :satisfie:

Bins
29 maart 2007, 00:47
Ik vond de stock pu's van mn olp helemaal niet verkeerd... maar met een setje emg's klinkt hij toch een stuk beter :)

Luke-wannabe
29 maart 2007, 10:36
Daar gaan we weer.. wat is nou weer een "neuzig geluid"? is dat net zo vaag als "wollig" of "twangy"? Post anders eens een linkje naar een mp3tje ofzo :satisfie:
Zet op je ibanez je schakelaar in de tussenstand en je weet wat neuzig is..

Nickname
29 maart 2007, 18:01
Zet op je ibanez je schakelaar in de tussenstand en je weet wat neuzig is..

Helaas heb ik de elektronica dusdanig veranderd dat mijn middenstand anders is dan die van de normale ibbi's :D Kan je het anders beschrijven :p

Luke-wannabe
29 maart 2007, 23:35
Ehm.. Een neuzig geluid is als je je neck en brug pickup allebei aan hebt staan.. Da's neuzig..

Brian setzer bijvoorbeeld heeft hier een erg neuzig geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=UxrkOJ2WnGw

Brammibal
30 maart 2007, 11:43
wat een geweldige gitarist zeg, had nog nooit live filmpjes van de stray casts gezien.

Luke-wannabe
31 maart 2007, 13:15
Ja echt super die gozer!!

Luke-wannabe
1 april 2007, 18:20
Nog even een vraagje. Ik zit te denken om een Dimarzio Superdistortion te kopen voor in de brug positie.
Zal dat t goed doen met Basswood?

Luke-wannabe
1 april 2007, 22:44
Bump!



+123456789

Luke-wannabe
2 april 2007, 14:55
Niemand ervaring met de SuperDistortion van Dimarzio in een Basswood gitaar?

Luke-wannabe
2 april 2007, 15:48
Moet ik dan eigenlijk nog een f-spaced element hebben? Want mijn OLP heeft een tremolo..

Orpheo
2 april 2007, 20:46
Nog even een vraagje. Ik zit te denken om een Dimarzio Superdistortion te kopen voor in de brug positie.
Zal dat t goed doen met Basswood?

imo is dat een saai geluid. ik raad aan een tonezone in brug,air norton in hals, OF liever nog, evo in hals en brug. en ja, f spaced is nodig

Orpheo
2 april 2007, 20:50
Ehm.. Een neuzig geluid is als je je neck en brug pickup allebei aan hebt staan.. Da's neuzig..

Brian setzer bijvoorbeeld heeft hier een erg neuzig geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=UxrkOJ2WnGw


dat neuzig?! nee joh, dat is twangy, helder, pinchy, met punch, knallend, lekker agressief...

DarknessAwaits
2 april 2007, 20:51
Superdistortion kan een beetje magertjes (weinig bas) klinken icm basswood, dan zou ik ook voor de tonezone gaan. F-Spaced is wel aan te raden.

Luke-wannabe
2 april 2007, 23:08
Okee. En what about EMG's?
Sinds mijn 2de ben ik al Lukather fan, dus misschien is dat ook een optie. Heb ze altijd al gaaf gevonden. Zit nu naar die passieve dingen te kijken en ik weet dat veel mensen ze kut vinden, maar ik ga toch eens kijken.
Heb je bij emg's ook dat f spaced enzo? Omdat die dingen geen pooltjes hebben..

Tonze Zone dus. Eens kijken wat er op Marktplaats staat.