PDA

View Full Version : Elektronika HELP!! Condensator.047 mf



rammybully
28 maart 2007, 17:14
Ik wil een slagplaat voor mijn strat solderen met humbuckers in single coil formaat. (lil'59 / JB jr. enzo)

Ik ga het hele zooitje bestellen bij Thomann.

Nu zie ik op een wire schema dat ik een .047 mf condensator nodig heb. Die moet ik bestellen.

Bij Thomann hebben ze DEZE (http://www.thomann.de/de/goeldo_kondensator_0047mf.htm)
Maar er staat bij dat hij speciaal voor bas is. Staat dat erbij omdat deze condensators vaak in bassen worden gebruikt en kan hij gewoon in de gitaar, of zijn er speciale gitaar condensators???

:strat:

orreltak
28 maart 2007, 17:23
heb je niet een gitaarzaak in de buurt waar je die dan los kan halen?

sickpunk
28 maart 2007, 17:32
tonefactory.nl

bij thomann moet je voor 25 euro bestellen en zijn je verzend kosten ook nog is 8 euro...

no 1 hops
28 maart 2007, 19:05
op een of andere manier vind ik het wat overdreven om een elco te bestellen terwijl er vast een electronica zaak bij je in de buurt is die in maten soorten en kwaliteiten te kust en te kuur heeft liggen.

als het voor audio apparatuur geschikt is dan zeker voor gitaar signaal, alleen je hebt niet van die hoge voltages nodig.
maar dat is mijn persoonlijke mening

rammybully
28 maart 2007, 19:54
heb je niet een gitaarzaak in de buurt waar je die dan los kan halen?

Ja die is er wel, maar het zit zo.
Ik ben op het moment heel druk en heb gewoon de komende dagen geen tijd om daar achteraan te gaan.

Ik ben toch al van plan die elementen te bestellen bij Thomann. Toen zag ik dat ze dit spul ook hadden.
Ik dacht: kan ik het beter bestellen, ik moet toch al verzendkostenbetalen en ik hoef niet meer naar die gitaarzaak.

Het probleem zit hem dus in tijdgebrek en ik probeer dit zo op te lossen

Het gaat erom, is deze goed ofniet...

The_Darkness
28 maart 2007, 20:14
deze kan volgens mij gewoon je hebt geen speciale condensator voor een bas of gitaar 0.047 mf is 0.047 mf

hadv
28 maart 2007, 20:47
krek
wat een gelul, speciaal voor bas

hassent
28 maart 2007, 22:17
Gewoon bestellen dat ding, maakt allemaal niets uit.
BTW is musicstore niet wat voordeliger met z'n elementen?

B_2_the_a
29 maart 2007, 16:55
@no 1 hops

tis geen elco

sickpunk
29 maart 2007, 17:00
elco(electrolitysche condensator) of een condensator is weinig verschil hoor... en verder ie opzich wel een punt... qua geld stelt et swieso bar weinig voor zo'n ding...

jan jansen
29 maart 2007, 17:15
elco(electrolitysche condensator) of een condensator is weinig verschil hoor... en verder ie opzich wel een punt... qua geld stelt et swieso bar weinig voor zo'n ding...


een elco of een condensator zijn wel degelijk 2 verschillende dingen,net zoiets als een buis en een transistor,beide kan je in een laagfrequent apparraat stoppen om geluid te krijgen.

Houd maar eens een elco vast van een paar 1000uf/400 volt welke net onder stroom heeft gestaan en raak de + en _ pool maar eens aan.... :soul: :soul: :soul:

JJ

madman
29 maart 2007, 17:22
op een stage een paar jaar geleden vonden ze in een donkere hoek nog een elco net zo groot als het handvat van een fiets
om maar even te kijken of ie geladen was zetten ze 'em ff tegen een stalen kast, en toen zat ie meteen vastgelast...

sickpunk
29 maart 2007, 17:59
condensator (http://nl.wikipedia.org/wiki/Condensator)

"UITVOERINGEN:
blablablabla
*elektrolytische (hoge capaciteit mogelijk, relatief lage ohmse weerstand, vooral gebruikt voor spanningstabilisatie, kortweg elco genoemd)"

je kan gewoon een elco gebruiken in je gitaar/bassgitaar...

no 1 hops
29 maart 2007, 18:24
condensator/elco, okay zit verschil in, maar punt blijft dat er soms goud geld gegeven word aan oude caps omdat die dan 'the real thing' zouden zijn.
een goede of slechte cable heeft meer effect, en of je er een 250Kohm of 500Kohm potmeter gebruikt ook heb ik begrepen

sickpunk
29 maart 2007, 18:58
sja moet eerlijk bekennen, dat ik eigenlijk nog nooit heb opgelet wat ik erin heb gedaan en waarom... had laatst de electronica vervangen zat een compleet andere waarde in(.100 nog wat F) nu een .47 in gedaan moet eerlijk bekennen dat ik er weinig tot niets van merk...

hassent
29 maart 2007, 21:02
Een elco heeft een polariteit en een keramische of polyster cap niet.

Normaal gesproken wordt voor audio geen elco gebruikt (heel soms een bipolaire). Maar waarom zou je een elco gebruiken als een ceramisch c-tje veel goedkoper is?

En inderdaad tussen 100nf en 47nf zit niet zoveel verschil (wel afhankelijk van je impedantie en je gebruikte potmeters). Je filterfrequentie wordt anders.

niekb
30 maart 2007, 16:12
Bij de electronicaboer om de hoek hebben ze ze iig niet, ben vandeweek ook op pad geweest voor n .047
De verkoper vond het een heel rare waarde.

suc6

hassent
30 maart 2007, 17:02
Whahaha, fijne electronica boer! Duidelijk één met geen verstand van electronica....

B_2_the_a
30 maart 2007, 17:56
gitaarboeren hebben ook wel het een en ander liggen hoor!