PDA

View Full Version : Bose introduceert L1 Model II and T1 audio engine



vettavillenl
28 maart 2007, 16:28
Over nieuwe versterkers gesproken..
Een beetje moeilijk om hier het juiste forum onderdeel voor te selecteren.

Zojuist de pressrelease gekregen en eerste foto's geupload.
Lees en kiijk hier voor meer info.

http://www.vettaville.nl/vvboseL1info.html#8

Swan
28 maart 2007, 16:33
kan t ook tegen bier

vettavillenl
28 maart 2007, 16:53
kan t ook tegen bier

Gooi jij je bier achter je of drink je het op (ook al je mors je af en toe een beetje)...

Argghh, natuurlijk de wilde crowd... ;-)

Nocki
28 maart 2007, 17:01
Ziet er leuk uit! het idee erachter is ook fantastisch... en makkerliker mee te nemen dan een stack! :)

Ik ben wel enthousiast... ik kan me zeker situaties voorstellen waarin het super werkt. Sterker nog de manier waarop we muziek maken is de sinds het begin van speakers en versterkeing nauwelijks veranderd. eigenlijk had dit er al veel eerder moeten zijn..
Ik hoop het gauw eens te horen!

AART
28 maart 2007, 19:07
Ik ben op ditt gebied conservatief, ik hou het wel bij een stackje 8-)

vettavillenl
28 maart 2007, 19:11
Ik ben op ditt gebied conservatief, ik hou het wel bij een stackje 8-)

Dat is het mooie, veel verschillende opties waar de gitarist het zijne uit kiest..

marter544
28 maart 2007, 19:55
Het idee is leuk misschien. Maar het is niks voor mij! Ik heb ook liever 2 wapperende 12" speakers achter me, dan een mal, lelijk torentje.

Swan
28 maart 2007, 20:00
Gooi jij je bier achter je of drink je het op (ook al je mors je af en toe een beetje)...

Argghh, natuurlijk de wilde crowd... ;-)

wat ik bedoelde is dat het er zo 'huiskamerproof' uitziet ;)

vettavillenl
29 maart 2007, 08:06
wat ik bedoelde is dat het er zo 'huiskamerproof' uitziet ;)

ah, day begreep ik niet, maar dat begreep je al..

Voor huiskamers tot 300 personen ;-)

johantipker
29 maart 2007, 11:09
En t heeft zoeiets kampeerderigs...ff je gitaartentje opzetten... :D

Negative K3 fan
29 maart 2007, 12:37
Het idee is leuk misschien. Maar het is niks voor mij! Ik heb ook liever 2 wapperende 12" speakers achter me, dan een mal, lelijk torentje.

2 12" speakers?? MIETJE!!!

marter544
29 maart 2007, 14:52
2 is zat!! Meer is voor patsers!

JeroenSchaaf
29 maart 2007, 15:09
of mensen die een hernia willen :satisfie:

Ibanez RuleZ
29 maart 2007, 15:11
2 is zat!! Meer is voor patsers!

hence al die 4x12 kasten?

Harrald

Thijssie
29 maart 2007, 15:37
Pffff, wijven!

3x in de week met je 4x12 de trappen op en af is rock 'n roll :seriousf:

sregor
29 maart 2007, 17:12
+1

4x12 kast, dan maar een patser!:gitarist:
Dat kan toch niet!!! Ik weet zeker als ik op een podium kom waar zo'n ding staat, dat ik dan als eerste mijn jas erover zou gooien met de opmerking....uuhhh is dit niet de kapstok dan?:chicken:

vettavillenl
29 maart 2007, 20:38
Zijn de (oude) modellen trouwens niet gebruikt tijdens de laatste gitaarnet bijeenkomst?

Hoe was dat eigenlijk?

jorrit
30 maart 2007, 14:07
Dat kan toch niet!!! Ik weet zeker als ik op een podium kom waar zo'n ding staat, dat ik dan als eerste mijn jas erover zou gooien met de opmerking....uuhhh is dit niet de kapstok dan?:chicken:

whaha dat was ook mijn eerste gedachte, staat leuk hoor... voor een bepaald soort bands (laat ik niemand voor zn schenen schoppen) maar dit ziet er te gay uit... ik wil graag een muur van versterkers zien als ik kijk en voelen als ik speel... dit ziet er niet uit imho..

Harry
30 maart 2007, 14:48
Zijn de (oude) modellen trouwens niet gebruikt tijdens de laatste gitaarnet bijeenkomst?

Hoe was dat eigenlijk?


Get Rhythm heeft er een paar staan inderdaad, weet niet of ze toen ook aanstonden.....

Kim Wilson
30 maart 2007, 15:00
Ik heb ze idd zien staan op het podium...

jacky
30 maart 2007, 20:48
zijn ze er ook met greenbacks ?

Mitch
31 maart 2007, 12:55
Ik stond naast zo'n torentje en had er mijn monitoring van qua akoestisch, toetsen en zang. Het volume vond ik vrij laag in zijn geheel en ik ben echt geen fan van HARD. Ik vond het absoluut een voordeel dat de speakers ook op oorhoogte zitten en ik zie zeker op kleine podia de voordelen van het smalle, verticale ontwerp t.o.v. floormonitors + PA kasten, maar voor de rest vond ik het niet bijzonder qua klank of spreiding.

Eko
1 april 2007, 09:29
Ik heb er al over gespeeld. Kees Dee heeft zo`n systeem staan. Als je het goed wilt hebben is het , zoals gewoonlijk bij Bose , een reteduur systeem.
Je moet dan niet alleen de zuil kopen maar ook minimaal 1 baskast erbij. Het geluid is voor acoustische instrumenten fenomenaal goed. Een enorme spreiding van het geluid en nergens feedback. Er zit een bult electronica en presets in.
Als je als band( veelal acoustisch spelend) 2 zuilen hebt , kun je monitoring achterwege laten. Volume zat en je bent echt retegoed te horen. Microfoons kun je er gewoon ook op aan sluiten.
Ik denk dat het gemaakt wordt voor een kleine catagorie gebruikers. Wellicht val ik hier zelf in. Een band die, meestal, acoustisch speelt en het geluid kwalitatief op een hoog niveau wil hebben. Ik gebruik nu AER en moet er eigenlijk een 2e bij hebben als slave voor een betere spreiding. We spelen niet hard, een p.a. met 100-200 watt is voor ons al genoeg. In de meeste kroegen en kleine zaken waar we spelen , is volume niet heel erg nodig. Als je heel erg lang al speelt leer je een aantal zaken waarderen. Het moet klein, niet zwaar, en makkelijk in gebruik zijn. Als je zachter speelt kun je met minder uit ( tillen ) en kun je zonder monitoring. Het publiek vindt het meestal net zo goed en de kroegeigenaar kan z`n klanten verstaan.
Nadeel is wel dat het materiaal naar mate het kleiner wordt wel meer blijkt te kosten. Een AER is werkelijk vorstelijk goed , maar kost wel een paar duiten.
back on topic:
De Bose kost compleet meer dan 2000,- voor een simpele set. Er zijn niet veel mensen die dit neertikken voor een fancy zuilensetje. Probeer eerst eens uit.