PDA

View Full Version : PRS tremonti vs epiphone Les Paul ???



raymond1
28 maart 2007, 16:13
Weet iemand wat ik het beste aan kan schaffen ???
Eigenlijk gaat het me meer om de qualiteit van de gitaren .
Heeft iemand ervaring met deze twee gitaren???

Rinze
28 maart 2007, 16:59
De Tremonti heb ik wel eens bekeken, alleen dat exemplaar had een topkam die veel te hoog was (gezien je vergelijking met de Epi neem ik aan dat je de SE-versie bedoelt). Nou heb ik onlangs de SE Custom geprobeerd, geweldig! Daar kan een gemiddelde Epi echt niet tegenop. De Billy Martin heb ik ook getest, vond ik weer een stuk minder. Je moet ze toch zelf even vast gaan houden denk ik, het is natuurlijk ook persoonlijk. Qua materiaal, afwerking en elementen zou ik voor een PRS SE gaan, Epi's zitten ook wel goeie tussen maar ook veel mindere.

Squier4ever
29 maart 2007, 11:06
heb ze beide verscheidene keren getest en vind de PRS consistente qua kwaliteit. deze zijn gewoon goed en bij de epi's moet je vaak zoeken om een goeie te vinden....

de SE singlecut is ook een mooie optie, sjiekere looks als de tremonti.

erwin_ve
29 maart 2007, 11:15
De PRS tremonti Se heeft ook wat issues waar je op moet letten:
1 De topkam hoogte, verschilt per model, maar dat was al genoemd.
2 Door de vaste Stoptail brug is deze niet verstelbaar voor intonatie en daardoor beperkt geschikt voor het type dikte snaren wat je gebruikt, in dit geval 0.10 setje.
3 Veel modellen hebben last van krakende pots.

Voor de rest een prima gitaar, lekkere sustain, scheurt goed en is qua scheur een stuk strakker in het laag dan de Epi's.

Elixir
29 maart 2007, 11:47
De PRS Se custom en de SE singlecut kan ik echt iedereen aanraden. De SE custom kan je ook met tremelo nemen, dus dan zit je niet met het intonatie probleem.

Kim Wilson
29 maart 2007, 11:59
Maar ja, dat kun je dan weer niet zo goed zien op een forum. :)

almarvk
29 maart 2007, 13:25
Ik heb even een aantal berichtjes weggegooid. Nu lief voor elkaar blijven.

Vragen? -> PM!

Hector_Tsolodimos
29 maart 2007, 13:43
de PRS is hartstikke goed
ik heb hem al eens bespeeld en ik ken 2 gitaristen die hem hebben.. klinkt HEERLIJK
de Epi.. tja, zoals iedereen zegt: je hebt goede en je hebt slechte
ik heb zelf nog nooit op een Epi gespeeld waarvan ik zei: waauw! vet

ER_MO
29 maart 2007, 14:43
ik heb zelf een santana SE ik zat eerst ook te twijfelen tussen een prs en een epi, maar toen ik er op speelde wist ik het vrijwel meteen de prs dus.
ik kan helaas niet zeggen hoe de tremonti speeld die hing er helaas niet.

gr erik

Tankman
29 maart 2007, 19:13
Ik heb zelf een PRS Tremonti SE. Ik heb de voorheengenoemde mankementjes van deze gitaar gelezen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal niks van heb gemerkt. Het is echt een prima gitaar, hij is licht, mooi in balans, ziet er fantastisch uit en speelt als een mei..laat dat laatste maar. Hij speelt in ieder geval lekker.

De enige Epiphone dat mij kan overhalen de PRS neer te leggen en voor de Epi te gaan is misschien, een Zakk Wylde model. Die spelen ook erg lekker, maar dan ben je ook 700-800 euro kwijt.

Mijn advies, ga voor de PRS Tremonti SE, of iedere andere PRS die je maar ziet. De enige PRS die wat minder was, was de Billy Martin en die met die single coil pickups...bah...ik haat single coils..

Braindead
29 maart 2007, 23:19
Zo zie je maar dat smaken kunnen verschillen. Ik heb een paar weken terug een PRS Tremonti SE bespeeld en ik vond het echt een ruk gitaar. Speelde stroef en geen prettige hals. HIj ziet er wel tof uit, en het geluid was verder wel aardig voor een gitaar in die prijsklasse. Misschien had dat slechte speelcomfort wel met de te hoge topkam te maken. Nu ik daar zo over lees, zou dat het wel kunnen verklaren.

Een Epi Les Paul vind ik trouwens ook voor geen meter spelen, dus wat dat btreft weet ik niet wat ik je zou moeten adviseren.

Tankman
29 maart 2007, 23:22
Heb je weleens op die Zakk Wylde Epiphone LP gespeeld? Die speelt wel erg lekker naar mijn mening.

Braindead
29 maart 2007, 23:26
Jazeker, die heeft me toch een boomstam van een hals. Voor de toon waarschijnlijk. Maar goed dat is allemaal zo persoonlijk.
Ik vond die Epiphone Zack Wylde ook niet fijn maar dat kwam dus vooral door de veel te dikke hals.
Wel een beauty om te zien die Epi Zack Wylde...vooral de Bullseye

Tankman
29 maart 2007, 23:30
Ik moet hem weereens gaan testen. Ik herinner me die dikke hals niet. Aan de andere kant heb ik erg lange vingers en heb ik leren spelen op een spaans gitaar. Dus ik ben wel dikke halsen gewend. Ik merk het niet zo snel.

wrc_46
30 maart 2007, 00:43
Ik speelde eerst op een london city comet (vrij dunne hals) totdat ik op een prs se custom en tremonti se speelde, dan merk je wel dat de hals dikker is (vond dit wel aangenamer, vind tegenwoordig dunne halzen minder fijn) Het zijn allebei goede gitaren, ik ben voor de se custom gegaan omdat ik hem toch net iets leuker vond spelen en de looks mij meer aanspraken, hoewel de tremonti ook erg mooi is uiteraard. Over de DSL die in de winkel stond klonken ze allebei goed.
Ik heb ook op een epiphone les paul honey burst gespeeld gehad, maar die lag al snel terug aan de kant.

Tankman
30 maart 2007, 00:44
Goede keuze. Ik ben het met je eens over dunne necks. Een vriend van heeft een Ibanez RG570 geloof ik en die heeft zo'n superdunne wizard neck. Dat zit echt ZO irritant in mijn handen.