PDA

View Full Version : ruisje



jaspie
28 maart 2007, 14:31
hallo, tijdje terug heb ik een marshall silver jubilee 50watt 1x12 aangeschaft. De versterker bevalt me enorm, alleen de laatste tijd merk ik dat als ik em een beetje op schroef(pre op 7/8 en master op 2 uur) en ik wat noten speel in de midden regionen( bv niet een lage g maar 1 octaaf hoger) dat hij een beetje ruis soms er doorheen krijgt. Het klinkt niet als oversturing maar echt ruisig. Kan dit aan de speaker liggen ofzo die de frequenties niet aankan?

hopelijk weet een van jullie wat er aan de hand is en anders moet ik maar ff langs de gitaarshop hoppen.

sregor
28 maart 2007, 15:07
Ik zou het zo niet weten, maar misshien heb je last van fret buzzing? luister eens heel goed naar de hals als je hem niet versterkt en aanslaat. heb je het dan ook kan het daar aan liggen. Als het aan de versterker ligt zou ik andere er ff bij roepen daar heb ik geen verstand van

jaspie
28 maart 2007, 15:40
Ik zou het zo niet weten, maar misshien heb je last van fret buzzing? luister eens heel goed naar de hals als je hem niet versterkt en aanslaat. heb je het dan ook kan het daar aan liggen. Als het aan de versterker ligt zou ik andere er ff bij roepen daar heb ik geen verstand van
bedankt voor je reactie, maar dat is het cker niet t klinkt echt al ruis van bv een tv als je sneeuw hebt, alleen dan wat subtieler erdoorheen.

sregor
28 maart 2007, 15:57
ik weet wel als ik kanaal 3 van mijn Koch open zet dat er ook een behoorlijke sneeuwstrom te horen valt, maar dat schijnt een beetje te horen verder. op die volume hoor je dat toch niet meer door de gitaar heen. ik heb het idee dat dit het alleen ook niet is bij jouw of wel?

jaspie
28 maart 2007, 16:03
ik weet wel als ik kanaal 3 van mijn Koch open zet dat er ook een behoorlijke sneeuwstrom te horen valt, maar dat schijnt een beetje te horen verder. op die volume hoor je dat toch niet meer door de gitaar heen. ik heb het idee dat dit het alleen ook niet is bij jouw of wel?
bij mij wel en het is niet gain ruis, want het is op mijn clean kanaal, en alleen bij bepaalde mid frequenties....

yhcmarc
28 maart 2007, 16:23
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er iets ruist, maar dat er iets resoneert op die frequentie, een ruis zou op elke frequentie moeten ontstaan (volgens mij dan, heb verder geen technische onderbouwing).

Zo klinkt een bv. licht resonerend snare matje van een snare drum ook als ruis op de achtergrond ;)