PDA

View Full Version : het is ongetwijfeld al tig keer gevraagd



Ibanez RuleZ
6 januari 2003, 13:00
en ik erger me af en toe er ook wel aan, maar ik heb toch ff wat impressies nodig.

Ik zoek een semi acoustische gitaar
1. die zowel onversterkt als versterkt goed klinkt.
2. die warm geluid heeft.
3. die een cutaway heeft

Ik heb ongeveer € 600 te besteden.
van el gitaren weet ik dat het hout van grote invloed is op de klankkleur, en ik dacht dat je dat wel ongeveer 1 op 1 zou kunnen overzetten, maar er zijn vast wel mensen die me er meer van kunnen vertellen

harrald

Buzz
6 januari 2003, 14:02
Ik zal kort zijn:
Denk eens ernstig na over Furch!
Warm geluid: ceder bovenblad Helder: spruce.
Als je dat bedrag te besteden hebt, vind je nergens beter voor dat geld. Maar ga zelf eens luisteren en overtuig jezelf. Eén keer gehoord zegt meer dan duizend items in dit forum...
Vertel ons nog even wat het uiteindelijk geworden is. Succes!!

Ibanez RuleZ
6 januari 2003, 19:27
hmmz, die zijn me net iets te duur. die € 600 is echt de bovengrens. maar in ieder geval bedankt voor de reactie, ik hoop dat er nog wat meer komen. ze zagen er in ieder geval zeer mooi uit. (het oog wil ook wat :grin:)

harrald

gertdm
8 januari 2003, 15:33
Ik zou een Furch proberen met LR Braggs.
Bij voorkeur gebruikt, dan blijf je binnen je budget. Denk aan een S20 CM bv, kost nieuw 695,- en klinkt echt erg goed.Daarbij moet je 250,- voor de piezo bijtellen.

Het is wel absoluut een gitaar die beide kanten op kan: akoesties en akoesties versterkt.
Ik heb zelf een S22 cr met LR Braggs duet system. Hij klinkt akoesties waanzinnig goed en versterkt over mijn AER ook:)

Kun je zo'n gitaar 2e hands op de kop tikken
dan blijf je echt binnen je budget.





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-08 15:34 ]</font>

Luca P
9 januari 2003, 21:31
HEY JIJ DAAR!!
Eh...ik heb dit vast ook al tig keer gezegd, maar dit is voor een goed doel.
Een echte semi klinkt acoustisch niet!
Want....dat is een gitaar als de Gibson ES335.
Dus een klankkast met een massief blok hout van een kilo erin. Die verbindt het bovenblad met de achterkant.

Wat jij zoekt is een elektrisch/acoustische gitaar.
Maar ja, dat is zo'n bek vol.
Eh, misschien moet zo'n ding een EA-gitaar heten.

Ibanez RuleZ
10 januari 2003, 01:00
inderdaad dat zoek ik. en ik had het al eerder gelezen, maar ja, in de volksmond heten die dingen zo. Als je het over een Gibson ES 335 hebt, dan heet dat bij mij een hollowbody. t is maar hoe je het bekijkt, al zal je vast wel gelijk hebben. Mij boeit het bijster weinig hoe men ze noemt, iedereen snapt wat ik bedoel als ik het zeg :wink: (vergeef de lompigheid van een elktrisch gitarist maar :grin:)

harrald

gertdm
11 januari 2003, 15:22
EA inderdaad (electro-akoestiese gitaar), voor de volledigheid..maar ach..:smile: