PDA

View Full Version : Lexicon MPX1 delay mix



ljt
28 maart 2007, 13:02
Hey lui,

Ik vraag me af hoe ik met mijn MPX1 de delay van mijn input harder kan laten klinken dan de originele noot...

Ik heb de MPX1 in de loop van mijn Studiotone zitten en ik heb de master mix op 100% en +6db staan en die van de delay ook.
Wijzigingen in een van die twee dingen levert geen verschil in het volume van de delay op. Kan iemand me hiermee helpen?!

peter_heijnen
30 maart 2007, 18:45
Ik heb zelf de mpxg2 en weet dus niet of de mpx1 op dit gebied hetzelfde werkt, maar het zal vast wel....

Je hebt de mastermix, dat is het mixvolume, op +6 db staan.

Je moet nu opzoeken waar je niet het mixvolume, maar de mixverhouding kunt regelen: met de mix op 100% zal het delay level maximaal zijn, en met de mix op 0% zal het delay level minimaal -wellicht nul- zijn.

Edit:Goh, ik lees net de post van MSNL en zie nu pas dat je de mix al op 100% had staan, slecht gelezen van me sorry!

dePerik
30 maart 2007, 21:03
Ik denk dat het niet kan wat je wilt in de setup zoals je die nu hebt. Je kan wel stereo met twee amps gaan spelen, waarbij je naar één amp het droge signaal stuurt en naar de andere het natte signaal (dat klinkt ook niet hè) en die zet je dan harder.

MSNL
31 maart 2007, 18:31
Je kunt de MPX in serie of in parallel mode gebruiken. Zo te lezen gebruik jij de parallel mode. Het directe signaal blijft dan analoog.
wat je zou kunnen proberen is:
- het volume van de input verhogen (weet niet of dit ook het directe signaal beinvloed)
- of je kunt een ander effect block in serie met de delay plaatsen. In dit block kies je het volume-effect en ook hier zet je de output op meer dan 0 db.
Probeer het eens, misschien werkt het

grt

msnl

ketja
2 april 2007, 13:03
Off-topic:
Hoe lang (of liever hoe kort) is de schakeltijd van de MPX1 als je switcht tussen presets?
EN is spill-over van delay en reverb ook mogelijk?