PDA

View Full Version : Even voorstellen



operator10
28 maart 2007, 12:59
Hallo iedereen

Ik ben Marcel en ben nu zo een jaar of 7 met gitaren bezig. Ik zeg bezig want gitaar spelen vind ik een groot woord. Ik heb er wel veel plezier in en het lukt steeds beter. Op oudere leeftijd beginnen is wat motoriek betreft ff een struikelblokje voor me geweest. Doch, er blijft voor uitgang in zitten.

Ik begon met een acoustische gitaat en dan accoorden leren spelen. Dit verder uitgebreid tot het solo spelen begon te trekken. Nu heb ik No More Lies van Iron Maiden van in de vingers (heel mooi) en het rifje van Gloria van U2 zit er ook in. Dire Straits is ook heerlijk om te doen maar ja......Mark Knopfer is en blijft een fenomeen en uniek in zijn spel dus dat zal bij genadering zijn...Ook leuk natuurlijk.

Ik heb een electrische gitaat van Fender mat een VOX AD50VT versterker en een acoustische gitaar Cort. Na jaren nu mijn rijkdom..

Goed, dit was even een verhaaltje over mijn gitaar verleden. Ik hoop weer wat stapjes voor uit te gaan door mee te doen aan het forum.

sandra-kane
28 maart 2007, 21:16
hallo,
welkom hier.
veel lees en schrijf plezier.
m.v.g. sandra

squiertele
28 maart 2007, 22:24
welkom hier! zijn dat ook je favoriete artiesten of gewoon een leuk nummer uitgekozen om te oefenen?

fretboardtoash
28 maart 2007, 22:49
goeieavond, leuke smaak heb je ik mag ook graag wat u2 en dire straits horen. maar eh, hoe oud ben je dan dat t n struikelblok is kwa motoriek?

operator10
29 maart 2007, 21:20
Beadankt voor de leuke reacties en ontvangst.

Mijn favoriete bands zijn Talking Heads, Talk Talk, Depeche Mode, U2, Dire Straits. Er is wat dat betreft nog veel te doen als het om oefenen gaat. Ga eerdaags les nemen want alleen pielen gaat wel en komt ook wel goed maar is wel fijn als er een ervaren persoon je op wat dingen kan wijzen en bij kan brengen..ik denk dat het alleen maar versnellend kan werken als het daar ligt....Merk wel dat vele factoren bepalen in hoeverre het opnemen van rifs en patronen gaat. Werk ook twee weken offshore, dus zit er een periode stilstand in. Maargoed, daarna twee weken vrije tijd om het weer op te pakken..

groetjes,

MArcel

operator10
31 maart 2007, 13:13
Hoiii

Ik was 31 jaar toen ik mijn eerste gitaar bespeelde, het eerste rifje was child in time op de hoge E snaar. De motoriek was hierbij geen issue, maar toen de akkoorden en overpakken een doel werden, kwam de motoriek wel degelijk aan de orde. Vinger settings zijn uiteraard ook een kwestie van oefenen maar dat de vingers er niet naar stonden was wel duidelijk. Maargoed, soms blijft het spelenderwijs ondervinden wanneer de vingers het efficients gebruikt kunnen worden op zo zorgvuldig en zonder geluids storingen manieren. Het is hobby en wie weet, ooit in een leuk bandje wat pielen...

groeten,

Marcel