PDA

View Full Version : duitse radio op mn versterker?!?#?!%!



thoombonusheld
6 januari 2003, 12:32
Ik heb een vreemd probleem met mn versterker. Meestal is ie netjes stil, maar zo af en toe ontvang ik er een Duitse radiozender op. Soms zachtjes maar ook wel eens harder dan het geluid dat mn gitaar produceert.
Das natuurlijk best lachwekkend maar ik heb het liever niet. Heeft iemand een oplossing?

Guinness
6 januari 2003, 12:47
Ik ken het probleem. Ik had een russische zender op mijn versterker. Ik heb de eindbuizen laten vervangen een keer en toen was het weg. Mischien dat het daaraan ligt, ik heb hier niet zo'n verstand van.

Ic3gl0vE
6 januari 2003, 13:01
Ik heb een hybride versterker en die deed dat ook wel eens. Radio verweghistan en duitse radio... Sinds ik een geaard stopcontact heb is het weg maar het kan ook zijn doordat ik nu een andere gitaar gebruik. Eerst gebruikte ik namelijk een goedkope stratkopie en die was niet afgeschermd/gewaxpot

Shay
6 januari 2003, 13:01
wuhahahahahaha

Shay
6 januari 2003, 13:03
gewoon luisteren en meespelen muhahaha .. gratis sampler wat wil je nog meer??? :grin:


maar ff serieus ..

Ik heb het ook als ik oefen .. kan het ook nie verhelpen .. meestal moeten we er om lachen

MegaDrive
6 januari 2003, 13:36
Ik las ooit in een recensie van de Peavey 5150 II dat die bak zoveel gain had dat je er zelfs Toerkmeense zenders mee kon ontvangen :grin:

iwan
6 januari 2003, 15:38
Vaak is een geaard stopcontact gebruiken voldoende. Anders: isoleren? Een kooi van faraday eromheenzetten dus (Probeer het eerst eens low-budget low-moeite met kippengaas eromheen).

Negative K3 fan
6 januari 2003, 15:56
Dit komt heel erg veel voor, met bepaalded modificaties en modulatie pedalen kun je ze erg makkelijk ombouwen tot radio omdat die er vaak al gevoelig voor zijn (zoals mijn ch1 die ik reeds verkocht heb), sommige versterkers hebben er ook last van. De oplossing is het verplaatsen van de apparaten die het veroorzaken.

gitaarTijntje
6 januari 2003, 17:30
Idd een geaard stopkontakt zo het op moeten lossen. mocht je die dan niet in de buurt hebbe; maar dan een draadje van je versterker naar de radiator(CV) ofzo.

sterkte!!

hoofd
6 januari 2003, 17:34
Heb ik ook wel 's, duitse radio op mn versterker...echt lollig. Zit ik een beetje met een vriend te jammen, horen we opeens dat duits gelul, echt heel melig (we hebben dan ook wel wat op :wink:), dan liggen we soms echt op de grond van het lachen :grin:.

Barret Wallace
6 januari 2003, 17:51
Grappig hoor mtlhead..
en erg stoer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret Wallace op 2003-01-06 17:52 ]</font>

Murphy
6 januari 2003, 19:28
Ik heb dit ook met een versterker gehad: Radio Moskou. Volgens de muziekhandel lag het niet alleen aan het al dan niet geaarde stopcontact, maar moest je extra weerstanden
in je versterker zetten.
Heb ik niet gedaan, ik heb het kreng verkocht.

domie
6 januari 2003, 19:35
waarom hebben jullie allemaal radio op jullie versterkers.... dat wil ik ook :grin:

Negative K3 fan
6 januari 2003, 19:56
Op 2003-01-06 19:35, schreef domie:
waarom hebben jullie allemaal radio op jullie versterkers.... dat wil ik ook :grin:




Koop een chorus, flanger of phaser, haal hem open terwijl je gitaar zit ingplugd en de versterker enzo aanstaat, zet een ijzerdraadje aan wat willekeurige weerstanden (dede pootjes daarvan dan) zo dient dat ijzerdraadje als een soort antenne en je hebt (met een beetje mazzel) zo een radio station te pakken. Veel geluk.

signsofzodiac
6 januari 2003, 19:58
Zeg, die Barret Wallace, is dat niet degene die eens ERG vervelend is geweest. Hou het ff gezellig hier...

Negative K3 fan
6 januari 2003, 20:24
Op 2003-01-06 19:58, schreef signsofzodiac:
Zeg, die Barret Wallace, is dat niet degene die eens ERG vervelend is geweest. Hou het ff gezellig hier...


jep, AKA cloud strife

Dude
6 januari 2003, 21:10
Op 2003-01-06 19:58, schreef signsofzodiac:
Zeg, die Barret Wallace, is dat niet degene die eens ERG vervelend is geweest. Hou het ff gezellig hier...

inderdaad, ik stel voor bannen ! maar ja dat gaat hier niet zo snel...

alhambra
6 januari 2003, 21:15
Alhambra had dat ook maar het bleek gelukkig alleen maar de geest van Claus te zijn. Alhambra speelt dus nu in de geest van Claus :grin: .

Trouwens bij een engl is dat standaard zitten hele kleine duitsemannetjes (soort gerhartenno's dus) in met punthelmen.

MegaDrive
6 januari 2003, 22:55
Hee das toevallig mijn ENGL Wilhelm II uit 1832 heeft dat ook :grin:

Apello
6 januari 2003, 23:40
Het feit dat men radio Borsjtrok op zijn versterker ontvangt betekent dat er ergens in je circuit een afgestemde kring bestaat. Tesamen met je gitaarkabel als antenne kun je de meest exotische stations ontvangen.

Bij goedkope versterkers wordt er niet veel aandacht besteed aan strooicapaciteiten en EMC gevoelige schakelingen. Je kunt nix anders doen dan goede kabels gebruiken en zorgen dat je effectenrig passend geaard is.

Alexi
7 januari 2003, 16:47
Ik heb een ook een keer een Duitse zender ontvangen, maar dat kreeg ik alleen voor elkaar door mijn input tegen het metaal van mijn destortion pedaal aan te leggen, wat je hoort is zacht mar wel leuk..
Btw, ik heb geen buizen maar virtube system...